נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותעיצומי המורים בשני הבא יכללו גם את הגנים ובתי הספר של החינוך...

עיצומי המורים בשני הבא יכללו גם את הגנים ובתי הספר של החינוך המיוחד

הסתדרות המורים: ב-30.5 הלימודים בגנים ובבתי הספר היסודיים, כולל החינוך המיוחד, יסתיימו ב-13:00. הסיבה? המאבק להעלאת השכר

שלחה מייל לעובדי ההוראה. מזכ”לית הסתדרות המורים יפה בן דויד. צילום מסך מחדשות 12

הסתדרות המורים הודיעה היום (שלישי) כי ביום שני הבא (30.5) הלימודים בגנים ובבתי הספר היסודיים, כולל החינוך המיוחד, יסתיימו בשעה 13:00. הסיבה? המאבק מול משרד האוצר במטרה להעלות את שכר המורים. באותו יום בשעה 18:00 תתקיים הפגנת מחאה ברחבת מוזיאון תל אביב.

“מורות, גננות ומנהלות אומרות די לשכר העלוב”, נכתב בהודעה של הסתדרות המורים, “זו הפגנת מחאה להצלת מערכת החינוך מקריסה”.

מזכ”לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, התייחסה להשבתה החלקית הצפויה ביום שני הבא והדגישה כי ההפגנה תכלול גם את אנשי הצוות של החינוך המיוחד. “השלכות התנהלות זו של האוצר לא פחות ממזעזעות”, כתבה בן דויד במייל ששלחה לעובדי ההוראה. “המשמעות: מחסור חמור בעובדות ועובדי הוראה שיוביל לשיבושים קשים בהפעלת מערכת החינוך ויפגע בעיקר בתלמידים. עובדי הוראה רבים כבר עזבו את המערכת ועוד רבים מתכוונים לעשות כך בסוף השנה הנוכחית. בואו לצעוק בקול ברור: ‘די להרס מערכת החינוך. די לפגיעה בעובדות ובעובדי הוראה'”.

“זאת צביעות, יש מספיק מורים בחינוך המיוחד”, אמרה לאתר “שווים” אלה לוי, אמא של ג’וני בן ה-5, ילד על הרצף האוטיסטי בתפקוד נמוך. “מה שאין לנו זה מטפלים פרא רפואיים וסייעות. על זה יפה בן דויד לא נלחמת. למה היא משביתה עכשיו את החינוך המיוחד? היו לנו מספיק משברים בעבר, וכל יום שהוא לא בגן יום מלא זה סבל קשה בשבילי ובשבילו”.

ג’וני בן ה-5. צילום באדיבות המשפחה

על בן דויד היא אומרת: “היא לא דואגת לנו. שתשבית את מערכת החינוך הרגילה, אבל למה את החינוך המיוחד? ממתי היא דאגה לנו? ככה פתאום מפסיקים באמצע היום את הלימודים? בשעה הזאת הם מפסידים שעות טיפול, ועל מה? מי ישלים להם את השעות האלה?”

מנגד, יש לזכור שרמות השכר בחינוך המיוחד, כמו בכל מערכת החינוך, הן נמוכות ביותר. מורות מדווחות על משכורות של כ-7,000 שקלים בחודש בממוצע, בין השאר מכיוון שחלקן לא עובדות במשרה מלאה. כמובן שעם צבירת ותק יש עלייה מסוימת בשכר, אך עדיין, גם מורות ותיקות משתכרות שכר לא גבוה, בוודאי בהתחשב בכך שמדובר בעבודה קשה מול ילדים עם מורכבויות לא פשוטות. דוח הממונה על השכר במשרד האוצר בשנה שעברה הראה כי מרבית המורים, כולל בחינוך המיוחד, בכלל מרוויחים פחות משכר המינימום, וזאת בשל העסקה ב-62% משרה ואף פחות מכך.

***עדכון: שרת החינוך, ד”ר יפעת שאשא ביטון, הורתה לגורמי המקצוע במשרד החינוך להגיש לאלתר צווי מניעה לבית הדין הארצי לעבודה כנגד המורים. ״הימים שבהם מערכת החינוך הייתה נתונה לקפריזות של בן אדם אחד שמוביל תרבות של שקר – נגמרו”, אמרה שאשא ביטון, “לא ניתן יותר לאף אחד לעצור את מערכת החינוך מלהתקדם”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות