נושאים קשורים

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי יעברו מחר לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
הסתדרות 480-100

חוששים מדמנציה? 7 הרגלים שישמרו על חדות המוח שלכם

שינויים קטנים באורח החיים, לאורך זמן, יכולים לסייע לנו לשמור על צלילות ככל שמתבגרים. אלו ההמלצות של מומחים עולמיים בתחום המוח – קראו ושתפו
ראשיאנשים עם מוגבלויותקשישים ואנשים עם מוגבלויות נגד הוספת דמי טיפול חודשיים לעובדים זרים

קשישים ואנשים עם מוגבלויות נגד הוספת דמי טיפול חודשיים לעובדים זרים

יו"ר ועדת הרווחה ח"כ אפרת רייטן מרום הביעה חשש מתשלום חודשי שיוטל על המטופלים. אלכס פרידמן: "מעמסה בלתי אפשרית"

ח”כ אפרת רייטן מרום. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ועדת העבודה והרווחה בכנסת דנה היום (רביעי) בתקנות שירות התעסוקה החדשות, המסדירות את דמי התיווך על עובד זר בתחום הסיעוד. בתקנות אלו מבקש משרד הכלכלה להוסיף דמי טיפול חודשיים שישולמו על ידי המטופלים, בנוסף לתשלום הראשוני החד פעמי. יו”ר הוועדה, אפרת רייטן מרום (העבודה), הביעה חשש מתשלום חודשי נוסף שיוטל על משפחות המטופל, הקשיש או האדם עם המוגבלות. דיון נוסף בנושא יתקיים כבר בשבוע הבא, ובו צפויה גם ההצבעה על התקנות.

עו”ד גאולה צמח, מהלשכה המשפטית במשרד הכלכלה, הדגישה כי מדובר בתשלום חד פעמי של 1,723 שקלים, וכן 81 שקלים מדי חודש על כל תקופת שהות העובד. מאיה מילר משי, יועצת לממונה על זרוע העבודה במשרד, הוסיפה כי התשלום החודשי שיועבר למתווך נועד לטיפול בביקור רכז בבית המעסיק, מציאת העובד, הסדרת האישורים, הסדרת חופשות מולדת ועוד. לדבריה, תשלום זה נועד לתמרץ את הלשכה הפרטית שגייסה אותו להמשיך ולטפל בצורכי העובד.

ענבל משש, ראש מינהל העובדים הזרים ברשות האוכלוסין, עידכנה בדיון כי נחתמו הסכמים דו צדדיים עם  המדינות סרילנקה והפיליפינים לגבי הסדרת גיוס העובדים. לדבריה, משא ומתן מתקדם מתקיים בנושא גם עם אוזבקיסטן ומולדובה. בישראל יש מכסה של כ-9,000 עובדים זרים לשנה, וכ-50% מהם מוקצים לעובדים מהסכמים עם המדינות הללו. עוד אמרה משש כי כ-300 פקחים בודקים העסקה בלתי חוקית של עובדים זרים, והם גם יוזמים ביקורות בלשכות הגיוס הפרטיות.

ח”כ איבתיסאם מראענה (העבודה) הדגישה כי מדינת ישראל ייחודית בכך שהעובדים הזרים מבצעים עבודה יומיומית 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע, והציעה לקבוע את התקנות החדשות לשנה בלבד, כדי לבחון את השפעת שינוי התקנות. ח”כ מופיד מרעי (כחול לבן) תמך אף הוא בקביעת התקנות כזמניות – ובדיקתן בשטח.

אלכס פרידמן, יו”ר “נכה לא חצי בן אדם”

לדברי אלכס פרידמן, יו”ר “נכה לא חצי בן אדם”, כבר היום מוטלים על המעסיק עם המוגבלות דמי ביטוח בריאות של העובד וכן תשלומים נוספים – והטלת מעמסה כספית נוספת היא בלתי אפשרית מבחינת אוכלוסייה זו. מנגד, יריב שוריאן, יו”ר “אחיעוז”, המאגדת 22 לשכות פרטיות לגיוס עובדים זרים, טען כי התשלום החודשי נדרש להעסקת עובדים סוציאליים וכן אנשי מקצוע המטפלים באופן שוטף באישורי הגירה, ויזות כניסה, בדיקת עבר פלילי, ביקורי בית של העובד, נטישת מטופלים ואירועים חריגים.

רום בראב, נציג אגף התקציבים, הודה כי הלשכות אינן מקבלות כל תקציב מהמדינה, ואילו עו”ד מאיה בנדס, ממטה המאבק של המטופלים, הזהירה כי מדובר באוכלוסייה החלשה ביותר במדינה, שאין לה כל יכולת מיקוח. איתן בנימין, מהאגודה למען הקשישים, התנגד אף הוא לגביית דמי טיפול חודשיים, וסיפר על קשיש המוריד את המים בשירותים רק פעם ביום כדי לחסוך את הכסף להעסקת עובד זר. הוא קרא לחייב את הלשכות הפרטיות לפרסם מאזנים כספיים מדי שנה, כדי לוודא האם וכמה הן מרוויחות.

נוסח התקנות וניירות עמדה בנושא:

https://main.knesset.gov.il/Activity/committees/Labor/Pages/CommitteeMaterial.aspx?ItemID=2192480

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות