נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםאבחון וטיפול באוטיזםטלוויזיה על הרצף: 10 היצירות שמומלץ לצפות בהן עם המשפחה

טלוויזיה על הרצף: 10 היצירות שמומלץ לצפות בהן עם המשפחה

מ"אהבה על הספקטרום" ועד "לילו וסטיץ'" הקלאסי של דיסני – הסדרות והסרטים שכדאי לכם לצפות בהם, אם יש לכם אנשים על הרצף במשפחה

לילו וסטיץ'. צילום - דיסני
לילו וסטיץ’. צילום – דיסני

להיות הורה לילדים עם אוטיזם זו משימה לא פשוטה: בין העיסוקים השונים בעבודה על מיומנויות התנהגות, תקשורת וטיפוח שגרה, ערב סרט משפחתי עשוי להפוך הלכה למעשה להמלצה מהרופא.

למעשה, זה באמת מה שהרופא מורה. מחקר הספרייה הלאומית לרפואה של ארצות הברית קובע כי צפייה משותפת בטלוויזיה היא כלי נהדר ליצירת מודלים של אינטראקציות חברתיות, שעשוי להגביר ולשפר את איכות חיי המשפחה על הרצף. באתר Autism Parenting Magazine גיבשו רשימה של סרטים וסדרות מומלצים.

Temple Grandin – להתגבר על המכשולים

הסרט מבוסס על סיפור אמיתי של צעירה עם אוטיזם שמתגברת על המגבלות והמחסומים הניצבים בפניה. היא למדה לדבר רק בגיל ארבע, וההתמודדות שלה בתיכון הייתה קשה. למרות זאת, היא סיימה לימודי דוקטורט והפכה למומחית בתחום גידול בעלי חיים, ועשתה צעדים גדולים בקהילת האוטיזם. מדובר בסיפור התגברות שמתמקד במה אדם עם אוטיזם יכול לעשות, יותר מאשר במה הוא לא יכול לעשות.

Jack of the Red Hearts” – כל בני המשפחה יזדהו

בעוד שסרטים רבים שעוסקים באוטיזם מתמקדים בחוויות של ילדים בתפקוד גבוה, “ג’ק של הלבבות האדומים” הוא סרט שמציג את חייהם של אנשים בתפקוד נמוך, שעדיין חווים חיים מספקים. הסרט מגולל את מסעו של ג’ק (ג’קלין), יתומה שמתכננת את דרכה לעבודה כמטפלת ובת לוויה לילדה בת 11 עם אוטיזם, במטרה למנוע את שליחת אחותה לאומנה.

העבודה מאתגרת עבור ג’ק בהתחלה, אבל בסופו של דבר היא יוצרת חיבור מיוחד עם אחותה. זה סיפור נהדר על איך התמודדות עם אוטיזם משפיעה לא רק על האנשים עם האבחנה, אלא גם על בני משפחתם והסביבה הקרובה שלהם. זה סרט מושלם לצפייה משפחתית, כי יש בו משהו שכל אחד מבני המשפחה יכול להזדהות איתו.

Love on the Spectrum U.S” – מגוון סיפורים וחוויות של אוטיסטים

תוכנית שעוקבת אחרי אנשים שנמצאים על הספקטרום ועוברים עליות ומורדות במערכות היחסים הרומנטיות והחבריות שלהם. החלק הכי טוב בתוכנית הזו הוא מגוון הסיפורים, שמספרים מזוויות שונות. בסופו של דבר, כולם רק רוצים להרגיש מקובלים, מחוברים ואהובים.

התוכנית לא רק מדגישה את החוויות של אנשים עם אוטיזם, היא גם מראה כיצד הם משתמשים באבחון שלהם ככוח על ליצירת הצלחה ותחושת קהילה לאנשים שבעבר התביישו בכך שהם שונים.

Atypical” – גם היוצרים מתמודדים עם אוטיזם

סם, נער עם אוטיזם, מנסה לאזן את חייו בין מציאת אהבה, לימודים ועבודה. הוא זונח את משפחתו, ויוצא לדרך של גילוי עצמי וחתירה לעצמאות. לצד שיחות שנונות ומלאות תובנות עם המטפל שלו, הסדרה מספקת הצצה למוחו של נער מתבגר, שמעבר לאתגרי גיל ההתבגרות, מתמודד גם עם אוטיזם. הדבר המיוחד בסדרה הוא שגם האנשים מול המצלמה וגם אלה שמאחוריה מתמודדים עם אוטיזם.

Miracle Run” – נחישות ורצון הם מפתחות להצלחה

זהו סרט סוחט דמעות שהורים רבים שילדיהם אובחנו עם אוטיזם יכולים להזדהות איתו. קורין מורגן-תומס, אם לתאומים, מסרבת לקבל את האבחנה שקיבלו בניה, לאחר ביקור אצל מומחה. היא מתבשרת כי בניה אוטיסטים, וככל הנראה יעבירו את חייהם במוסד.

כצופים, אנחנו נשאבים למסע של קורין, ולהבנה שאומנם אוטיזם מספק אתגרים, אבל לא מדובר במאסר עולם. בסופו של דבר בניה של קורין מוכיחים שאנשים עם הפרעות על הספקטרום האוטיסטי יכולים לעשות בדיוק אותו דבר כמו כולם, ומראים שנחישות ורצון הם מפתחות חשובים להצלחה.

Extremely Loud & Incredibly Close – לראות את העולם מעיניו של אדם עם אספרגר

סרט המבוסס על רומן ועוקב אחר מסעו של נער עם אספרגר שיוצא למסע כדי למצוא מכתב אחרון בעקבות מותו של אביו בפיגועי ה-11 בספטמבר. בסרט הנוגע להפליא הזה, אנו רואים את אוסקר, הגיבור הראשי, שנאבק עם האספרגר שלו, כשהוא חייב להיכנס לערים גדולות הומות אדם. הוא מתאמץ ברכבת התחתית כדי לפתור את התעלומה שאביו הותיר מאחוריו.

הסרט מציג את הדרכים המדהימות שבהן אוסקר רואה את העולם מעיניים של אדם עם אספרגר, וכיצד בזכות כך הוא מצליח להתחבר לאביו. למרות שאוטיזם ואספרגר יוצרים גבולות, הסרט מזכיר כי הוא גם מספק הרבה מתנות בדרך שרק צריך לשים לב אליהן.

“הקול בראש” – קטעים מהסרט שימשו בטיפול

הסרט הזה אמנם לא מתאר ישירות את החוויות של אנשים עם אוטיזם, אבל הוא חובת צפייה. במוחה של נערה צעירה בשם ריילי נמצאים הרגשות הבסיסיים השולטים במעשיה: שמחה, עצב, פחד, גועל וכעס.

החוויות שלה הופכות לזיכרונות, המאוחסנים ככדורים צבעוניים, הנשלחים לזיכרון לטווח ארוך בכל לילה. ג’וי, שמפעילה את שלל הפעולות בראשה של ריילי, עוזרת לה לנתב את רגשותיה. קטעים מהסרט שימשו גם בטיפול ויכולים להיות דרך משעשעת נהדרת ללמוד על רגשות שונים, במיוחד כאשר מתמודדים עם מצבי לחץ ועומס חושי.

The Other Sister” – מלמד על החשיבות למתן עצמאות לילדים אוטיסטים

קרלה טייט היא צעירה על הספקטרום, שחוזרת הביתה אחרי שיוצאת מבית ספר לילדים עם מוגבלות שכלית. עכשיו היא מבקשת לקבל יותר עצמאות. עבור רוב ההורים, לראות את הילדים שלהם הולכים לאוניברסיטה ומוצאים אהבה זה רגע משמח, אבל עבור אמה של קרלה זו תקופה מאוד לחוצה.

גם החבר של קרלה, דני, חי עם אוטיזם, וביחד הם מוכיחים שהם יכולים לחיות חיים “נורמליים”. זהו סרט נהדר לצפות בו עם המשפחה, כי הוא מלמד על החשיבות הגדולה של מתן עצמאות עבור הילדים – ולא פחות מכך, גם עבור ההורים.

Please Stand By” – מסע לגילוי עצמי, עצמאות וקבלה

עבור וונדי, אישה עצמאית על הספקטרום האוטיסטי בעלת מוח מבריק, אנשים הם קוד בלתי ניתן לפענוח והעולם הוא מקום מביך. היא יוצאת למסע של חייה, כאשר היא מנסה להיכנס לתחרות תסריטאות עם תסריט שכתבה. במהלך הסרט אנו מלווים אותה במסעה בו היא חווה גילוי עצמי, יוצאת לעצמאות ומקבלת את עצמה. זהו סרט שנון, שכיף לצפות בו עם כל המשפחה. בסופו, מתקבלת התובנה שכל אחד צריך לצאת למסע עצמי כדי להתחבר לעצמו ולעולם.

“לילו וסטיץ'” – איך הילד מרגיש בעולם

לילו מהוואי מרגישה לא מובנת על ידי בני גילה, ומתקשה לתקשר ולהתמודד עם רגשותיה. כשהיא הולכת לאמץ כלב, היא חוזרת עם החוצן המבוקש ביותר של הגלקסיה, סטיץ’. לילו מלמדת את סטיץ’ איך לאהוב, ויחד הם יוצרים קשר בלתי ניתן לעצירה.

הסרט מחמם הלב הזה נכנס לרשימה, למרות שלא נאמר במפורש שלילו חיה עם אוטיזם. עם זאת, דמותה מספקת סימנים קטנים שאנשים רבים על הספקטרום יכולים להזדהות איתם. זוהי אלגוריה מצוינת עבור הורה להבין איך הילד שלו עשוי להרגיש בעולם, עם אילו קשיים הוא מתמודד בדרך וכיצד אפשר להקל ולסייע לו במסע שלו.

כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות