נושאים קשורים

גם אפוטרופוסים יורשו לבדוק ב”הר כסף” ו”הר הביטוח”

חידוש לפלטפורמה לבדיקת חסכונות וביטוחים של משרד האוצר: גם אפוטרופוסים יוכלו לגשת למידע כדי לשפר את המצב הפיננסי של האדם לו הם מסייעים

ביטוח לאומי: נפגעי איבה זכאים למימון טיפולים אלטרנטיביים

בין הטיפולים: דיקור סיני, עיסוי, רפלקסולוגיה, טיפול באמצעות בעלי חיים, טאי צ'י, ביו פידבק ואפילו גלישת גלים. איך מקבלים את ההחזרים? כל הפרטים בכתבה

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"



דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"
ראשיאוטיזםרמטכ"ל, שר ביטחון ועכשיו יו"ר עמותת "ספיישל אולימפיקס"

רמטכ”ל, שר ביטחון ועכשיו יו”ר עמותת “ספיישל אולימפיקס”

משה (בוגי) יעלון נענה להצעה לעמוד בראש העמותה שמייצגת אלפי ספורטאים עם מוגבלות שכלית, התפתחותית ותקשורתית

משה (בוגי) יעלון בכנס הרצליה. צילום מוויקיפדיה

שר הביטחון והרמטכ”ל לשעבר משה (בוגי) יעלון ישמש יו”ר עמותת “ספיישל אולימפיקס”, שמייצגת אלפי ספורטאים וספורטאיות עם מוגבלויות בישראל.

הארגון פנה לאחרונה ליעלון וביקש ממנו לקחת את התפקיד בהתנדבות, והוא נענה בחיוב להצעה.

בשנת 2020 הוכר “ספיישל אולימפיקס” ישראל כאיגוד. מטרתו היא לקדם שוויון ולמנוע אפליה באמצעות הספורט, ולהעצים את יכולתם של אנשים עם מוגבלות שכלית, התפתחותית ותקשורתית. העמותה, שפועלת כשנתיים, קיבלה לאחרונה גם אישור ניהול תקין.

״החובה הערכית שלנו כבני אנוש בחברה מודרנית היא לעשות כל אשר ניתן כדי לבטא הלכה למעשה את ההזדמנות הניתנת לאנשים עם מוגבלויות מכל סוג”, אמר יעלון לאחר המינוי. “ספורטאיות וספורטאי ה׳ספיישל אולימפיקס׳ הם דוגמה ומופת לנחישות, לאומץ ולהישגיות אישית וקבוצתית כנגד כל הסיכויים”.

יעלון איננו הדמות הביטחונית הראשונה שמצטרפת לפעילות בתחום האנשים עם מוגבלויות. ביולי 2021 דיווחנו כאן כי ראש המוסד לשעבר יוסי כהן הצטרף לנשיאות תוכנית “גדולים במדים” של עמותת ״יד לילד המיוחד״, המשלבת 600 צעירים עם צרכים מיוחדים ב-50 בסיסי צה״ל ברחבי הארץ.

בחייו הפרטיים יוסי הוא אביו של של יהונתן, שנולד עם שיתוק מוחין קשה, שירת בצה״ל שנים רבות, עבר קורס קצינים בהצלחה, השתחרר בדרגת סרן, ומהווה השראה לצעירים רבים.

שנים רבות לפניו אלוף במיל’ דורון אלמוג הקים את הכפר השיקומי “עלה נגב” לבוגרים עם מוגבלויות קשות. כמה חודשים לאחר שהמרכז נפתח נפטר בנו של אלמוג, ערן, ממחלת קסטלמן. בעקבות מותו שונה שם המקום ל”עלה נגב – נחלת ערן”. על פעילותו זו ועל פעילויות נוספות זכה אלמוג בפרס ישראל בגין תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה. ממש בימים האחרונים נודע כי נבחר לתפקיד יו”ר הסוכנות היהודית.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות