נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםאבחון וטיפול באוטיזםמחקר חדש שובר את המיתוס לגבי בנים ובנות על הרצף

מחקר חדש שובר את המיתוס לגבי בנים ובנות על הרצף

אנשי מקצוע חשבו עד היום ששיעור האוטיזם אצל בנים גבוה עד פי ארבעה מאצל בנות. מחקר שפורם לאחרונה ובדק ילדים מגיל חצי שנה עד חמש, חושף נתונים חדשים

“אצל בנות ובנים יש שיעור דומה של סימנים מוקדמים לאוטיזם כבר מגיל צעיר”, כך אומרת ד”ר קייסי בורוז שערכה מחר מקיף בתחום. מדובר בנתון מפתיע, מכיוון שעד כה היה נהוג לחשוב שיש פערים גבוהים – עד פי ארבעה יותר בנים עם אוטיזם מאשר בנות. ״אנחנו מקווים שהמחקר יקל על נשים ונערות שיש להן קשיים חברתיים, והן לא יודעות למה”. מוסיפה ד״ר בורוז.

המחקר שנערך באוניברסיטת מינסוטה ופורסם בכתב העת Biological Psychiatry נעזר במידע על קבוצת ילדים, שיש להם סבירות גבוהה יותר לפתח אוטיזם. ביניהם, נבדקו ילדים למשפחות בהן אחד האחים כבר אובחן עם אוטיזם. המחקר בדק ילדים מגיל חצי שנה ועד 5, וגילה כי לא פחות בנות מבנים זוהו עם סימנים מוקדמים לאוטיזם.

בנות מאובחנות מאוחר מדי

“אנחנו יודעים שאמצעי האבחון לאוטיזם מפספסים לעתים קרובות בנות רבות, שמקבלות את האבחון בשלב מאוחר יותר”, אומרת בורוז, “הדבר מונע מהן לקבל טיפול מוקדם, בתקופה הקריטית של הגיל הרך. רוב המחקרים באוטיזם מתמקדים בילדים רק אחרי האבחון, אבל חסר מידע לגבי תסמינים מוקדמים בילדים שאובחנו על ידי שיטות סקר נפוצות”.

החוקרים מתכננים לעקוב גם בהמשך גם אחרי ילדים שמראים סימנים לבעיות חברתיות בגילאי בית ספר יסודי ועד תיכון, כמו גם לחקור את ההבדלים הקבוצתיים במבנה המוח ובתפקוד הבסיסיים.

“גישה זו של בדיקה נטולת פניות – כמו גם וידוא שהאמצעים שלנו מודדים את מה שאנו חושבים שהם מודדים – עשויים לעזור להתמודד עם הפערים הנוכחיים בזיהוי אוטיזם”, אומר ד”ר ג’ד אליסון, מחבר שותף של המחקר. “חובה להכיר ולהבין את המגבלות של גישות אבחון וסינון מסורתיות, ולייצר פתרונות יצירתיים, על מנת שנוכל לזהות את כל הילדים שיוכלו להפיק תועלת מהתערבות ומאבחון מוקדמים”.

כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות