נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותכך יראה הפארק הנגיש החדש בתל אביב

כך יראה הפארק הנגיש החדש בתל אביב

בעוד פחות משנה יפתח בפארק הירקון מתחם חדש לאנשים עם מוגבלות, במוטיב חמשת החושים. עיריית תל-אביב: "מנסים לחשוב על טובת כלל האוכלוסייה"

עיריית תל אביב יפו חשפה היום הדמיות של הפארק האתגרי המיוחד שיוקם בפארק הירקון (גני יהושוע), לרווחתם של אנשים עם מוגבלות. הפארק, שיכלול אטרקציות מחולקות למקטעים על פי חמשת החושים, יעמוד לרשות הציבור סמוך לתאריך סיום העבודה המשוער באפריל 2023.

כפי שדיווחנו כאן, הרעיון לפרויקט נולד אחרי שמיכל תג’ר, פנתה לפני כחצי שנה לעיריית תל אביב בבקשה להקים פארק לאנשים עם מוגבלות, בגלל הקושי של בנה, מיכאל אלון, להשתלב בגני השעשועים הקיימים. תג’ר ביקשה במכתבה שהפארק יוקם בדומה ל”פארק חברים” שקיים ברעננה.

“כבר שכחתי מהמייל, והאמת, לא תליתי בכך יותר מדי תקוות”, סיפרה תג׳ר ל”שווים” בשבוע שעבר, כשקיבלה את הבשורה על הקמת הפארק. “הטלפון צלצל, אומרים לי: ׳ראש העיר רוצה לדבר איתך׳. הוא הציג את עצמו וסיפר לי שבעקבות הפנייה שלי, צוות של העירייה נסע לפארק רעננה והודיע לי שיבנה פארק מיוחד לילדים ואנשים עם מוגבלות בעלות של 12 מיליון שקלים. הפארק יוקם, ככל הנראה, בתוך שנה. לא הספקתי עוד לשאול שאלות, הייתי בהלם”, אמרה.

מיכאל (מימין) ואימו מיכל
מיכאל (מימין) ואימו מיכל

אטרקציות לחמשת החושים

מסלול הרכיבה שיציע הפארק החדש יהיה באורך 350 מטר, ויחולק לחמישה מקטעים: ראייה, מישוש, ריח, שמיעה וטעם. האזור בו יוקם המסלול מכוסה בעצים ומוצל, ובנייתו תיעשה תוך פגיעה מינימלית בטופוגרפיה המקומית בפארק. כמו כן, פינת החי שמתחזקת חברת גני יהושוע בימים אלה, תועבר ממיקומה הנוכחי לטובת ההקמה של המתחם החדש.

מעיריית תל אביב נמסר כי נושא ההנגשה לאנשים עם מוגבלות נמצא במטרות האסטרטגיה הארגונית של העירייה. ראש העירייה, רון חולדאי מסר: “בכל פעולה שלנו בעירייה אנחנו מנסים לחשוב בצורה מלאה על טובת כל האוכלוסייה, ואנחנו רוצים לאפשר למשפחות עם ילדים עם מוגבלות שילוב מקסימלי ומהנה בחיי הקהילה והעיר. אני בטוח שהמתחם החדש והמונגש הולך להיות מקום בילוי מועדף”.

“הקמת הפארק האתגרי היא עוד צעד של עיריית תל אביב יפו בדרך ליצירת שוויון מלא לאנשים עם מוגבלות בעיר”, מסרה חברת מועצת העיר מאיה נורי על הקמת הפרויקט בשווי 12 מיליון שקלים. “נמשיך לפעול על מנת לאפשר השתתפות שווה בכלל הפעילויות והשירותים שמציעה העיר עבור עלל האוכלוסיות”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות