נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותמדריך בהוסטל שעשה מעשים מגונים מזעזעים בדייר לא יישב יום בכלא

מדריך בהוסטל שעשה מעשים מגונים מזעזעים בדייר לא יישב יום בכלא

על פי כתב האישום, המדריך ביקש מהדייר ללבוש שמלה ופגע בו מינית. הפרקליטות הסכימה להסדר טיעון עם עבודות שירות בלבד

ההוסטל שבו נעשו לכאורה המעשים המגונים. שם המקום נאסר לפרסום

מי שקיווה שבעקבות פרשיות ההתעללות האחרונות בהוסטלים, מערכת המשפט תפעל להגן יותר על אנשים עם מוגבלויות, עומד להתאכזב: אנחנו חושפים היום שמדריך בהוסטל באזור השפלה, שהואשם השבוע במעשים מגונים מזעזעים בחניך שלו המתגורר במקום, הולך לצאת מזה בזול (מאוד). לאתר “שווים” נודע כי הפרקליטות וסניגורו של הנאשם הגיעו לאחרונה להסכמה על הסדר טיעון, שבמסגרתו לא ירצה הנאשם מאסר, ולו של יום אחד. ב-10 ביולי בית משפט השלום ברחובות יכריע האם לאמץ את הסדר הטיעון המקומם.  

השבוע הגישה פרקליטות מחוז מרכז כתב אישום חמור במסגרת הסדר טיעון נגד המדריך (בשנות השלושים לחייו), שעבד במעון במשך שלוש שנים. בין השאר שימש כמדריך אישי של הצעיר, ובהמשך כרכז בהוסטל. החניך, בחור צעיר המתמודד עם מוגבלות משמעותית, נפל לכאורה קורבן למעשי הנאשם לאורך שנה שלמה, וכל זאת מתחת לאפם של הנהלת המוסד והממונים.

הכיר את הקורבן ואת קשייו

במעון המדובר מופעלת תוכנית ייחודית המשלבת דיור, תעסוקה ותחומי חיים נוספים. אוכלוסיית היעד שלה היא בוגרים המוכרים באגף לשירותי רווחה ושיקום במשרד הרווחה, שמוגדרים בתפקוד גבולי ללא הפרעות התנהגות.

על פי כתב האישום, מתוקף תפקידו הכיר הנאשם את הקורבן, שכאמור התגורר בהוסטל, וגם את קשייו האישיים. במהלך תקופה של שנה, כך נטען בתיק, הוא “ביצע בצעיר שורה של מעשים מגונים מזעזעים וכפה עליו מגע, תוך ניצול היותו לקוי בשכלו, לצורך ביזוי, גירוי או סיפוק מיני”.

המקרה הראשון, כך מפרט כתב האישום, התרחש ב-14.2.21, המכונה “היום הלבן” (חג האהבה) בתרבות היפנית. “באותו יום”, טוענת הפרקליטות, “רכש הנאשם לצעיר בגדי הלבשה תחתונה ואמר לו למדוד את הבגדים מולו”.

במקרה הבא, במרץ 2021, “שהו הנאשם והצעיר בווילה לבדם. הצעיר ישב על ברכיו של הנאשם כאשר פניו מולו. הנאשם ליטף את גבו, רגליו וראשו. במקרה נוסף, שכב הצעיר עירום למחצה על המיטה, הנאשם נגע בחזהו של הצעיר, ליטף את רגליו והתחכך בגופו”.

וזה הלך והחמיר. “במהלך חודש מאי 2021, בשעות הלילה, הצעיר שתה אלכוהול. הנאשם נכנס לחדרו של הצעיר, התיישב על הרצפה ליד מיטתו, הרים את שמלתו של הצעיר, ליטף את רגלו ושיפשף את איבר מינו”. בחודש דצמבר 2021 “הגיע הנאשם יחד עם הצעיר למלונית בתל אביב, שם לבש הצעיר בגדי נשים לבקשתו של הנאשם. הנאשם הוריד את בגדיו של הצעיר, חבט בישבנו וליקק את איבר מינו”.

בנוסף, מואשם המדריך כי “במשך שנה וחצי שלח לצעיר הודעות בעלות תוכן מיני באפליקציית טוויטר”.

למרות האישומים החמורים, ואף שמדובר בקורבן חסר ישע, הפרקליטות וסניגורו של הנאשם, עו”ד גל וולף, הגיעו להסדר טיעון, שבמסגרתו ייגזרו על הנאשם שבעה חודשי עבודות שירות בלבד. רק אם לא יהיה מסוגל לבצע את העבודות האלה, ייכנס למאסר. “מדובר בנאשם עם נסיבות חיים קשות”, אמר ל”שווים” עו”ד וולף. “הוא לקח אחריות על מעשיו. לאחר הליך שימוע ממושך שבמסגרתו הוצגו הנסיבות המיוחדות של הנאשם והמקרה, הוסכם על הסדר טיעון, וזאת בשל קשיים ראייתיים משמעותיים”.

הנאשם העלה לפני כמה שנים פוסט לפייסבוק, שבו סיפר על קשייו כילד טרנסג’נדר שחשש לחשוף את נטיותיו בפני הסביבה. בין היתר כתב כי השונות שלו לא התקבלה בצורה טובה בבית הספר שבו למד, וכי בעיר שבה גדל ילדה חטפה מכות בבית הספר בגלל היותה טרנסית.

מי ישמור על דיירי ההוסטלים

כתב האישום החדש והסדר הטיעון השערורייתי שנלווה אליו מצטרפים לשורת אירועים קשים שהתחוללו לאחרונה בהוסטלים שתחת פיקוח משרד הרווחה; בראשם פרשיית ההתעללות בדיירים במעון ״בני ציון״ בראש העין, ופרשיית הרעלת המזון ב”בית דפנה״ בחולון, שכתוצאה ממנה נפטרו שלושה דיירים. שוב ושוב, כך מתברר, מוצאים עצמם דיירים בהוסטלים, פעמים רבות חסרי ישע, חשופים למעשים איומים מצד עובדים ומדריכים, בעוד ההנהלות והמפעילים כושלים במשימה לשמור על חייהם ושלומם.

לאית סלמה - החשוד בהתעללות (צילום - אביחי חיים, טיקטוק)
מעון “בני ציון”. בקטן: הנאשם המרכזי בפרשייה לאית סלאמה

בפרשיית ״בני ציון״, החשוד המרכזי לאית סלאמה (23) היה אמור להגיע לפני יומיים לבית המשפט בלוד לדיון במשפטו. למרות שפסיכיאטר מחוזי קבע כי הוא כשיר לעמוד לדין, ביקש עורך דינו דחייה על מנת לקבל חוות דעת גם מפסיכיאטר פרטי. הדיון נדחה לחודש ספטמבר. בפרשיית ״בית דפנה״, המשטרה הודיעה בתחילה שלא תחקור את האירוע, אבל לאחרונה חזרה בה, לאחר לחץ ציבורי ובעקבות בקשתה של אחת ממשפחות הדיירים שנפטרו. האירוע עדיין בחקירה.

ממשרד הרווחה לא נמסרה תגובה.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות