נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות
הסתדרות 480-100

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיאוטיזם"ניצל את פער הכוחות": 9.5 שנות מאסר לאיגור אולסיק שאנס בת 14...

“ניצל את פער הכוחות”: 9.5 שנות מאסר לאיגור אולסיק שאנס בת 14 עם אוטיזם

במסגרת הסדר טיעון, אולסיק הודה שמשך את הנערה בכוח, כלא אותה בדירתו ושם אנס אותה. עו"ד מורן גז מפרקליטות דרום: העונש מעביר מסר - המעשים ראויים להוקעה

איגור אולסיק. צילום מאתר Одноклассники

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר אתמול (ב’) 9.5 שנות מאסר על איגור אולסיק, תושב אשדוד (41), שהורשע באונס נערה בת 14 שנמצאת על הרצף האוטיסטי. בנוסף, בית המשפט פסק כי אולסיק ישלם לנערה פיצוי בסך 80 אלף שקלים.

במסגרת הסדר טיעון שנחתם בתיק, אולסיק הודה כי באוקטובר 2021, בשעות הצהריים, הבחין בנערה צועדת לביתה אחרי שירדה מהאוטובוס מבית הספר, פנה אליה והחל לשוחח עימה ברוסית, למרות שאינה דוברת את השפה. הוא הציע לה לבוא איתו, אמר לה שיש לו אוכל ומים ושאל אם היא רוצה לעשן. הנערה חשבה לתומה כי הוא זקוק לעזרה, ולכן התלוותה אליו.

אולסיק הוביל אותה לבניין מגוריו, אך לפני דלת הכניסה לדירתו אמרה לו הנערה שהיא לא רוצה להיכנס ושהיא רוצה ללכת הביתה. לפי גזר הדין, בשלב הזה אולסיק אחז בידה, משך אותה והכניסה אל תוך הדירה, נעל את הדלת ולקח אליו את המפתחות כדי שלא תוכל לצאת החוצה.

בדירה  הוא עישן סמים והציע גם לה, אך היא סירבה. בהמשך, קבע בית המשפט, הוא אחז במותניה, הוליך אותה אל חדר השינה שלו, ושם בעל אותה שלא בהסכמתה החופשית. כל זאת, תוך שהוא מתעלם מכך שביקשה כמה פעמים ללכת לביתה.

גרם לה סבל נרחב

עו”ד מורן גז מפרקליטות מחוז דרום טענה כי על העונש על מעשיו צריך להעביר מסר חד וברור שלפיו ניצול נפשי של בני אדם למטרות סיפוק יצר מיני ראוי לכל הוקעה, “במיוחד כאשר קורבנות הניצול הם קטינים, אשר יכולתם להתגונן מפני עבריין מין בוגר מוגבלת”.

בגזר הדין קבע בית המשפט כי “הנאשם גילה חוסר אמפתיה לסבל הנרחב שהוא גורם לקטינה במעשיו, תוך התמקדותו בסיפוק יצרו. הנאשם לא שעה לבקשותיה של הקטינה לצאת מביתו, ורק לאחר שביצע בקטינה את זממו, כשהקטינה דחפה אותו בכוח מעליה וביקשה ממנו שיפתח את הדלת ויאפשר לה ללכת, ואם לא יעשה כן היא תפנה למשטרה, פתח הנאשם את דלת הדירה ואמר לקטינה שלא תספר לאיש על מה שקרה. במהלך כל אחד משלבי האירוע יכול היה הנאשם לסגת מתוכניתו ולאפשר לקטינה להמשיך בדרכה, אך בחר שלא לעשות כן, תוך שניצל את פער הכוחות והגיל שבינו לבין הקטינה. אין ספק שמעשי הנאשם ילוו את הקטינה ומשפחתה עוד שנים רבות”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות