נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"



הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאוטיזם"השכן השליך ביצים לעבר ילדים עם מוגבלות. אימו, אשת חינוך, קיללה"

“השכן השליך ביצים לעבר ילדים עם מוגבלות. אימו, אשת חינוך, קיללה”

הורים מאילת מספרים: צעיר בן 20 השליך ביצים וחפצים לעבר רכב ההסעה שהיה מלא בילדים, כי התעצבן על הרעש. אמא שלו, אשת החינוך, סירבה להגיב

רכב ההסעה שהושלכו עליו ביצים. צילום: אלעד סרוסי
רכב ההסעה שהושלכו עליו ביצים. צילום: אלעד סרוסי

ביום שלישי האחרון, גבר כבן 20 מאילת, שגר בשכנות למעון “ניצן” בעיר, גן לילדים בני 3-4 עם צרכים מיוחדים, השליך ביצים וחפצים על רכב ההסעה שהגיע לאסוף אותם לבתיהם. הסיבה: הוא התעצבן על הרעש שעושה הרכב. כך סיפרו הורים מזועזעים לאתר “שווים”. אם זה לא נורא מספיק, בירור שלהם העלה שאימו של השכן, שלדבריהם הצטרפה למהומה וקיללה הורים שנכחו במקום, היא בעצמה אשת חינוך באילת ועבדה בעבר כמורת שילוב.

בעקבות האירוע הגיעה ניידת משטרה לגן, וההורים הגישו תלונה נגד השכן. הוא נחקר, אבל שוחרר כבר באותו יום. פנינו אל בני המשפחה, משפחת קול, בבקשה לתגובה, אבל הם סירבו להגיב. אביו של הצעיר אמר לנו: “נעשה פה שיימינג אחד גדול, ואני לא מתכוון לשתף איתכם פעולה”.

“זרק אבנים, ביצים ואדניות”

“הילד שלי בן השלוש עולה להסעה הזאת באופן קבוע, וממה שקרה אתמול עדיין קשה לנו להתאושש”, מספרת אנג’ל כהן קדוש, אמא לאחד הילדים בגן, על מה שאירע שלשום. “יש משפחה שמתגוררת מול הגן, משפחת קול, ויש לה תמיד תלונות עליו, על הילדים, על ההורים ועל הצוות. הם העירו כמה פעמים על זה שמפריע להם שהורים מחנים את הרכבים שלהם ברחוב, אבל איזה עוד אפשרויות עומדות בפניהם? מה הם אמורים לעשות עם הרכבים בזמן שהם נכנסים לכמה דקות לאסוף את הילדים?”

ביצה שהושלכה על הגן. צילום אלעד סרוסי
ביצה שהושלכה על הגן. צילום: אלעד סרוסי

כהן קדוש מספרת שבאירוע השבוע בן המשפחה התחיל לצעוק, לאיים ולקלל קללות קשות, ושאימו, ירדנה כהן קול, שעובדת במערכת החינוך באילת, הצטרפה אליו. “אנשי הצוות לקחו את הילדים והכניסו אותם למעון כדי שלא ייחשפו לסיטואציה המפחידה הזאת”, היא מתארת, “אבל אז זה רק הלך והסלים. הבחור החל לזרוק ביצים, חול, אדניות עם פרחים ואבנים לעבר רכב ההסעות.

“נהג ההסעה, פנסיונר מקסים ומסור, לא ידע מה לעשות ולכן נשאר מבוצר ברכב”, היא ממשיכה לספר, “הקללות הקשות הפכו לאיומים שקשה לי אפילו לחזור עליהם, אפילו איומים על חיי הילדים. היום עברתי ליד המעון וראיתי את האמא מסתובבת בלי פחד, כי היא ובעלה לכאורה עובדי העירייה ויש להם גב. המשפחה הזאת חייבת לשאת בתוצאות ולהיענש. הבחור איבד את העשתונות, זה היה פשוט מפחיד. צוות הגן מפוחד, הילדים מפוחדים, ההורים חרדים לילדיהם, והכל בגלל משפחה אחת שחושבת שמותר לה לעשות ברחוב כבשלה. איפה נשמע דבר כזה?”

“דיברה בצורה נוראית”. ירדנה כהן קול (צילום מאחור) אחרי המהומה
“דיברה בצורה נוראית”. ירדנה כהן קול (צילום מאחור) אחרי המהומה

הילדים מפוחדים

נועה טל כהן, שבנה לומד אף הוא במעון, שיתפה היום פוסט בפייסבוק על המקרה וכתבה כך: “כרגע מבנה הקבע של הגן נמצא בשיפוצים, ולכן לפני מספר חודשים המעון עבר למבנה זמני. הכניסה למעון היא מתוך רחוב של וילות בחניה משותפת. יש משפחה שגרה מול המעון ולה בני נוער בגילאים שונים, שמסתבר שהרעש של רכב ההסעה מטריד אותם”.

טל כהן שיתפה בפרטי התקיפה והוסיפה כי “האמא והאחיות של הצעיר יצאו גם הן מהבית, קיללו ותקפו את הצוות על כך שהזעיק משטרה. האמא ‘המוכשרת’ טענה גם כי הצוות הרחיק לכת בכך שהגיש תלונה וביקש לעצור את הבחור”.

לא רק טל כהן, גם הורים אחרים שיתפו את תחושותיהם הקשות ברשת. “ילדים עם צרכים מיוחדים מפוחדים ובוכים בשעה שכל הגננות מנסות להגן עליהם מפני הטירוף הזה”, כתבה אמא נוספת. עוד אמא כתבה: “ואם חלילה הוא היה פוגע באחד הילדים? מה אז היה קורה? גועל נפש וביזיון מוחלט – אני מתביישת בכם ובשבילכם”. גם כלפי אחותו של הצעיר נשמעו טענות קשות. לדברי אחת האמהות, “לאחר הגעת המשטרה, בזמן שהוציאו את הבחור מהבית, התלוו אליו אביו, אימו ואחותו. התחילו חילופי מילים בין הבחור להורים שהיו במקום, ואחותו החליטה להיות גם השופט, גם אלוהים וגם התליין. נאמרו מילים קשות שאני לא אצליח לשכוח, ואני כנראה גם לא אשכח בחיים כי הן חרוטות לי עמוק בנשמה”.

“הבחור היה באמוק”

אלעד סרוסי, אב לילד בגן שהיה במקום בזמן המהומה, עדיין לא מצליח להתאושש ממה שאירע. “מדובר בגן לילדים על הרצף האוטיסטי ועם נכויות בדרגות שונות”, סיפר ל”שווים”. “אשתי הלכה להוציא את הילד מהגן והתקשרה לומר לי שיש מהומה ושאגיע מהר למקום. כשהגעתי נדהמתי לגלות בחור צעיר שזורק לעבר ההסעה שמלאה בילדים ביצים, אדניות ועציצים מחרס, שבקלות יכלו לפגוע במישהו פגיעות אנושות.

“הבחור היה באמוק וממש יצא משליטה”, המשיך האב לשחזר. “בשלב מסוים הצטרפו אליו בחורה צעירה שקיללה קללות קשות ואימה, אישה מבוגרת שדיברה בצורה נוראית. המשטרה הגיעה רק אחרי 28 דקות. איפה נשמע דבר כזה?”

סרוסי ביקש להחמיא לצוות הגן על כך שהגן על הילדים. “אם עד היום ידעתי שהבן שלי בידיים בטוחות ואוהבות, היום אני משוכנע בכך”, הוא אומר, “נשות הגן הגנו על הילדים כמו לביאות, כאילו מדובר בילדים הפרטיים שלהן. הן נפגעו מהמילים הקשות והקללות שהוטחו לעבר הילדים, כאילו פגעו להן בציפור הנפש. בימים כאלה, כששומעים חדשות לבקרים על גננות מתעללות, הגיע הזמן לכבד ולהוקיר צוותים שנותנים לילדים את הנשמה, ממש כמו צוות הגן הזה”.

חוששים מאירוע נוסף

הפעם הפגיעות היו בנפש בלבד, אבל ההורים חוששים שהאירוע יחזור על עצמו ויסתיים גם בפגיעות פיזיות. עתה הם דורשים מעיריית אילת לבדוק האם אכן בני הזוג הם עובדי מערכת החינוך בעיר, ואם כן – לנקוט נגדם צעדים משמעתיים.

כאמור, המשפחה סירבה להגיב מעבר לטענה שמדובר בשיימינג. 

מעיריית אילת נמסר בתגובה: “מדובר באירוע חמור ומצער כאחד, ובהתאם לכך הוא מטופל”.

כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות