נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותאלופי הספורט הפראלימפי והספיישל יישאו את לפיד המכבייה

אלופי הספורט הפראלימפי והספיישל יישאו את לפיד המכבייה

המשחקים הפראלימפיים צועדים לקדמת הספורט הישראלי. השחיין המעוטר עמי דדאון: "רואים בנו ספורטאים, לא נכים"

מימין לשמאל: אילון עוזרי (צילום – שווים בכדורגל), עמי דדאון (צילום – קרן איזיקסון) ואיאד שלבי (צילום – דותן אורון)

האלופים הפראלימפיים עמי דדאון (21) ואיאד שלבי (34), ואיתם אילון עוזרי, כדורגלן מקבוצת “שווים בכדורגל” בבאר שבע, יישאו בשבוע הבא את לפיד המכבייה ה-21 טרם הדלקתו באיצטדיון טדי בירושלים. את הלפיד ידליקו האלופים האולימפיים זוכי מדליית הזהב בטוקיו 2020 לינוי אשרם וארטיום דולגופיאט.

כ-10,000 ספורטאים מ-60 מדינות שונות, מתוכם 100 ספורטאים פראלימפיים, יתחרו ב-42 ענפי הספורט השונים של המכבייה החל מה-14 ועד ה-26 ביולי. התחרויות יתקיימו בכל הארץ – ממושב שרונה בגליל ועד אשדוד, כשאירועים מרכזיים כמו תחרויות שחייה, כדורסל ואתלטיקה ייערכו בירושלים, תל אביב, חיפה ונתניה.

הספורטאים הפראלימפיים יתחרו בקטגוריות שחייה, טניס שולחן פאראלימפי, כדורסל כיסאות גלגלים, אופני טנדם (המיועדים לאנשים עם מוגבלות ראייה) ותחרות מכבי-מן, ענף שבנוי מארבע תחרויות משולבות (חצי מרתון, רכיבה על אופניים נגד כיוון השעון, טריאתלון ושחייה במים פתוחים).

“שמח שבחרו בי ומתרגש”

“כבוד גדול עבורי להשתתף במסע להדלקת הלפיד”, אמר דדאון, האלוף הפראלימפי ואלוף העולם בשחייה, לאתר “שווים” לקראת הטקס. “אני שמח שבחרו בי ומתרגש לעשות את זה. עבורנו, השחיינים, המכבייה היא בעיקר תחרות ראווה, כי אין הרבה ספורטאים פראלימפיים. יחד עם זאת, אני שמח שהציבור בישראל יוכל לראות את התחרויות השונות ושנמשיך לקבל במה”.

דדאון, שחיין מצטיין עם שיתוק מוחין, חזר לאחרונה מאליפות העולם בפורטוגל עם שלוש מדליות זהב במקצים שונים. בקטגוריית 50 מטר חופשי הוא גם שבר את שיא העולם. דדאון הדגיש את ההבדל בין הימים שלפני תשע המדליות שגרפו חברי הנבחרת הפראלימפית הישראלית, לימינו: “מאז האולימפיאדה קיבלנו הרבה יותר חשיפה תקשורתית בגלל ההישגים וההצלחות שלנו. הפכנו להיות טיפה יותר במיינסטרים, רואים בנו ספורטאים, ולא נכים. לא מקטלגים אותנו וזו התקדמות משמעותית”.

יוסוף שלבי, אביו של האלוף הפראלימפי איאד, חירש ומשותק בגפיים התחתונות, התרגש גם הוא כששמע שבנו ייקח חלק במסע הלפיד של המכבייה. “לא חלמנו בחיים שהוא יגיע להישגים אדירים שכאלה”, אמר ל”שווים”. “אנחנו מתרגשים מאוד עבורו, וגם הוא מתרגש. כולם מאושרים מההישגים של איאד וגאים בו מאוד. איאד החלים מפציעה ביד, ובגלל זה לא יצא לאליפות העולם, אבל במכבייה הוא יהיה מוכן לשחות וליהנות”.

אריק זאבי. צילום - גלעד קוולרציק
אריק זאבי. צילום – גלעד קוולרציק

יו”ר המכבייה, המדליסט האולימפי בג’ודו אריק זאבי, בירך את הספורטאים הפראלימפיים על השתתפותם ומסר לאתר “שווים”: “אנחנו רואים חשיבות רבה בשילוב ספורטאיות וספורטאים פראלימפיים, ואני גאה בכל אחת ואחד מהם. המכבייה היא חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית, וככזאת, גם השנה היא תארח משחקים פראלימפיים במגוון ענפי ספורט, כמו גם תחרויות בקטגוריית Special Needs (ספיישל אולימפיקס) לספורטאים עם צרכים מיוחדים”.

“המכבייה חוגגת חוסן חברתי”

השנה ישתתפו לראשונה 50 ספורטאי “ספיישל אולימפיקס”, ארגון שנועד להעצים את יכולתם של אנשים עם מוגבלות שכלית, התפתחותית ותקשורתית בספורט. הספורטאים יתחרו בענפי האתלטיקה, ג’ודו ובמקצי שחייה 50 מטרים חתירה.

מנכ”לית “ספיישל אולימפיקס”, שרון לוי בלנגה, מסרה: “המכבייה חוגגת חוסן חברתי שאומר בבסיסו שכל אדם שרוצה להתחרות – יכול. המכבייה מקדמת שוויון הזדמנויות. הספורטאים מתרגשים ומצפים לתחרות, הם חלק בלתי נפרד מהחברה ואני מודה למכבייה שהיא נותנת לספורטאים את הבמה”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות