נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"



הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותעובד מדינה לקוי ראייה יקבל הוצאות אחזקת רכב אף שאשתו מסיעה אותו

עובד מדינה לקוי ראייה יקבל הוצאות אחזקת רכב אף שאשתו מסיעה אותו

לראשונה, נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות תבעה את המדינה כמעסיקה, והצדדים הגיעו לפשרה

דן רשל, נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות. צילום מזום

עובד המשרד להגנת הסביבה שראייתו הידרדרה ורישיונו נלקח ממנו, הפסיק לקבל הוצאות אחזקת רכב מהמדינה, על אף שאשתו מסיעה אותו לפגישות מטעם תפקידו. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים הגישה תביעה בשמו, שהובילה להסכם פשרה שבמסגרתו הוחזר לו תשלום הוצאות. יש לציין כי זו הפעם הראשונה שהנציבות מגישה תביעה כנגד המדינה כמעסיקה.

ההחלטה להפסיק את תשלום ההוצאות הייתה בהתאם להוראות החשב הכללי במשרד האוצר, שלפיהן רק עובד שיש לו רישיון נהיגה יקבל אחזקת רכב. חשוב לומר כי מדובר בתשלום עבור נסיעות בתפקיד (להבדיל מנסיעות מהבית לעבודה ובחזרה).

בעקבות כך, נציבות שוויון הגישה תביעה בשם העובד, בטענה כי משהוא עושה שימוש בפועל ברכבו הפרטי לצורך הנסיעות, גם אם ידיה של אשתו הן אלה שאוחזות בהגה, הרי שהוא זכאי לאחזקת רכב. לטענת הנציבות, מדובר בהתאמה לפי חוק השוויון שיש לבצע בנהלים, והרציונל והמטרה של אחזקת הרכב מתקיימים (השימוש ברכב הפרטי לצורך העבודה).

הדיון המוקדם התקיים בבית הדין האזורי בנצרת. לאחר הגשת התצהירים פנתה הפרקליטות, שייצגה את המדינה, לנציבות לצורך הגעה לפשרה. בסופו של דבר התקבלה פשרה לפיה המדינה תשלם לתובע מדי חודש תשלום של פי 2.5 ממה ששילם עבור תחבורה ציבורית לנסיעות בתפקיד בתקרה של עד 1,500 שקלים. העובד הביע את שביעות רצונו מההחלטה.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות