נושאים קשורים

6 מדליות זהב לישראלים באליפות אירופה לשחייה פראלימפית

נבחרת ישראל חזרה עם 14 מדליות סך הכל. כעת כולם נושאים את העיניים לאולימפיאדה בקיץ: "מאחלים לשחיינים לשחזר את ההצלחות גם בפריז"

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה
הסתדרות 480-100

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?
ראשיחדשות"איך לשנות את דעתך" לוקחת אותנו למסע לעמקי התודעה

“איך לשנות את דעתך” לוקחת אותנו למסע לעמקי התודעה

הסדרה בנטפליקס היא תחקיר סביב חוויות של סמים פסיכדליים והשימושים בהם – והיא לא פחות ממרתקת. עם זאת, חשוב לקחת את מה שמוצג בה בערבון מוגבל. ביקורת טלוויזיה

טריילר הסדרה

כל ערב אותו הקרב: לשבת מול הנטפליקס ולנסות למצוא חן בעיניו. הוא כבר בטח התעדכן באופן קיברנטי במה עשית ומה אכלת. אתה מבקש ממנו בנימוס: “יאללה, נטפליקס, תביא לי מתנה – המלצה ראויה, שתהיה בול בשבילי”. אתמול בערב זה קרה בגדול, כשעלתה לשידור “איך לדעת לשנות את דעתך“.

עלילת הסדרה סובבת סביב המהפכה הרפואית והמדעית בתחום הסמים הפסיכדליים, והסיפור המרתק של חוויותיו משנות החיים של העיתונאי והסופר המוערך מייקל פולין, שחקר את הנושא.

עדויות המתנסים בסמים הפסיכדליים מרתקות. אי אפשר להתיק את העיניים מהן, ואתה רוצה רק לשמוע עוד ועוד. אתה מנסה לחשוב בעצמך מה להגיד לפסיכיאטרית כדי שתרשום לך גם תרופות כאלה.

לא סתם סמים

מטרתו של פולין, לפני שיצא למחקר המעמיק הזה, הייתה לברר כיצד משתמשים בסמים כמו LSD ופסילוסיבין על מנת להקל את מצוקתם של אנשים הסובלים מבעיות קשות לטיפול כמו דיכאון, התמכרות וחרדה. מהר מאוד הוא גילה שבחומרים האלה יש פוטנציאל נוסף, לסייע גם לאנשים בריאים לחלוטין ביומיום. כך מובא תחקיר על עולם שלם של מצבי תודעה משתנים, לצד צלילה עמוקה אל מחקרי המוח החדשים ביותר והקהילה המחתרתית השוקקת של מטפלים פסיכדליים.

זו סדרה מצוינת: היא מרתקת, שואבת, מאירת עיניים, אך עם זאת, ומעל הכול – היא טריגר ללכת להשתמש. הדבר שהכי זועק בסדרה, הוא שלא מובא בה מספיק ידע על הנזק שנגרם מסמים פסיכדליים. חלקנו יודעים שרבים מאכלסים את בתי החולים הפסיכיאטריים כתוצאה משימוש לא נכון ולא מפוכח בסמים האלה. הסדרה מייצרת מעין רומנטיזציה של הנושא – שהסמים האלה הם מעין מפתח למוזות שעשוי מחומרים טבעיים בלבד, אך לא נאמר דבר על כך שאותו המפתח יכול גם לנעול אותך בתך תא סגור לעולם.

אבסורד התודעה האנושית

האדם יצור סקרן, וינסה הכול – בעיקר בגיל הנעורים. אבל, אני מפצירה בכם, תצפו בסדרה. אל תצפו בה לבד, אלא עם מישהו שאפשר להבטיח לו שתנסו סמים פסיכדליים רק אחרי גיל 80 (אם בכלל), כדי לא לסכן המוח הצעיר שלך. הכול צריך להיות בערבון מוגבל, ומלווה במחקר אישי שלך והתייעצות, ולא סתם כדרך אגב לזרוק את החיים שלך לתוך הבריכה כמו במסיבה. את המוח שלכם תשאירו מחוץ למשוואה.

עם זאת, אין מה לומר – “איך לשנות את דעתך” מציגה תחקיר מקיף, שמכוון גבוה. היא מביאה תיעוד אוטוביוגרפי חשוף קרביים, שעוקב אחרי המסע של פולין בדרכו לא רק להבין מהם סמים פסיכדליים, אלא גם בדרך לפיצוח הגנום של התודעה האנושית. הסדרה מנסה לענות על האבסורד של התודעה שמעניקה לנו בו זמנית גם סבל וגם שמחה, ומנסה להראות כיצד נוכל לעשות את המיטב כדי להיות נוכחים בעולם באופן מלא, ובכך למצוא משמעות לחיינו.

תראו את הסדרה ותגידו לעצמכם: “איזה יופי יש בעולם. כמה חכמה היא מלאכת הבריאה, וכמה סודות יש בעשבים שאנחנו רומסים בקלות תחת רגלינו”. זה לא אומר, אבל, שצריך ללכת ולהסניף אותם לאף.

ילדית 1974. באה מהבטן אל הבטן דרך הבטן-והבטן כמו השמש שורפת ומרפאה. חולה כרונית באנורקסיה ובולמיה. עבדה במעריב לנוער, מקומונים, ידיעות אחרונות, מעריב וגלובס וחברת ענני תקשורת. הוציאה שלושה ספרים: "אכולות", "יותר מכל" ו"גירת הגמל".

כתבות אחרונות