נושאים קשורים

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש

ביטוח לאומי: 131,666 שורדי שואה זכאים כיום לקצבאות

רגע לפני יום השואה, פרסם ביטוח לאומי נתונים עדכניים שמעלים דאגה עמוקה לגורלם של מי שעברו את הנורא מכל. מעל 40 אלף שורדים מקבלים השלמת הכנסה, ו-70% מהם מקבלים קצבת סיעוד

6 מדליות זהב לישראלים באליפות אירופה לשחייה פראלימפית

נבחרת ישראל חזרה עם 14 מדליות סך הכל. כעת כולם נושאים את העיניים לאולימפיאדה בקיץ: "מאחלים לשחיינים לשחזר את ההצלחות גם בפריז"

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר
הסתדרות 480-100

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותבעלי המכולת שבה הותקף צביקה סודרי: זה היה יכול להיות אסון יותר...

בעלי המכולת שבה הותקף צביקה סודרי: זה היה יכול להיות אסון יותר גדול

"אני אפילו לא מסוגל לדמיין מה הוא מרגיש", אומר הבעלים שהגן על צביקה סודרי – שמתמודד עם תסמונת דאון והותקף על ידי משפחה שהגיעה למכולת

מיני מרקט 'שוקי ושוקית' בכפר סבא. צילום מ'גוגל סטריט ויו'
מיני מרקט ‘שוקי ושוקית’ בכפר סבא. צילום מ’גוגל סטריט ויו’

“צביקה הוא כמו בן בשבילי, הוא בחור עדין, מתוק ומלאך”, אומר לאתר “שווים” הבעלים של המכולת השכונתית בכפר סבא, שבה הותקף צביקה סודרי, בן 40, תושב העיר המתמודד עם תסמונת דאון. 

הותקף על ידי ילד והוריו

ביום חמישי האחרון, כפי שדיווחנו כאן, סודרי הגיע לקניות במכולת הקבועה שלו, הנמצאת בשכונת מגוריו. במהלך הקניות, לטענת עדים, החל ילד בן 11 שהסתובב במקום להקניט אותו ולזרוק לעברו הערות משפילות. לדבריהם, סודרי לא הגיב מלבד לבקש מהילד להתרחק ממנו. עם צאתו מהמכולת, כך טוענת משפחתו של סודרי, התקרבה אליו אימו של הילד וניסתה לתקוף אותו. לדברי אנשים שנכחו במקום, אחרי מספר דחיפות הגיע הספר מהמספרה הסמוכה, שמכיר את צביקה, וניסה לגונן עליו בגופו מפני האם. 

דקות לאחר מכן הגיע למקום אביו של הילד (37), איש עסקים מהשרון. סודרי המבוהל נמלט לתוך המכולת, והאב נכנס אחריו. כפי שניתן לראות בסרטון ממצלמות האבטחה שמותקנות במקום, האב היכה אותו באגרופים ואף נגח בחוזקה בראשו. כאשר סודרי ניסה להימלט מאחורי הדלפק של הקופה, דלק אחריו האב והמשיך להכותו בלי להרפות, וזאת למרות ניסיונות רבים מצד המוכר במכולת לעצור אותו ולהרגיע אותו. לאחר שסיים לבצע את זממו, ברח האב מן המקום. החשוד נשלח למעצר בית בתנאים מגבילים. 

רק הגיע לקנות מעדנים

“מה שקרה זה מה שראית במצלמות”, ממשיך הבעלים של המכולת השכונתית, “כולם מכירים כאן את צביקה, הוא מגיע אליי כל יום. יושב עם לקוחות, צוחק איתם ונהנה כאן. זה כמו קניון בשבילו. הלקוחות מדברים איתי על המקרה ושואלים איפה צביקה ואיך הוא”. 

הבעלים סיפר שהוא בקשר עם סודרי, שמצידו טוען שהכל בסדר. אבל לדברי הבעלים, אפשר לשמוע בקולו של סודרי שהוא חושש מלהגיע למכולת. “זה טראומה גדולה בשבילו. אני לא מנסה לדמיין אפילו מה הוא מרגיש. הוא בסך הכל הגיע לקנות מעדנים”, אומר הבעלים. 

כפי שרואים בסרטון, הבעלים של המכולת ניסה בגופו להגן על סודרי, ולבסוף הצליח להרחיק את התוקף מהמקום. לדבריו, אילו זה היה קורה בחוץ, “זה היה יכול להיות אסון יותר גדול”.

עוד מציין הבעלים כי מדובר באירוע חריג. הוא נמצא 12 שנה בשכונה ולא חווה אף אירוע של אלימות. הבעלים מציין גם כי המשפחה שתקפה את סודרי לא מוכרת לו, וכי זו הפעם הראשונה שהיא מגיעה למכולת.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות