נושאים קשורים

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"



משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותזה העונש שנגזר על עובד שופרסל שהתעלל בעובד עם צרכים מיוחדים

זה העונש שנגזר על עובד שופרסל שהתעלל בעובד עם צרכים מיוחדים

העובד המתעלל עטף את חברו בניילון דביק, קשר אותו, סטר לו, והשפיל אותו מילולית. כתב האישום היה קל, אך הוחמר בעקבות מחאת המשפחה

צילום מסך מסרטון ההתעללות בשופרסל. מקור- טיקטוק
צילום מסך מסרטון ההתעללות בשופרסל. מקור- טיקטוק

שנת מאסר בפועל ופיצוי של 10,000 שקל – זה העונש שגזר הבוקר בית משפט השלום בירושלים על כמאל חמידאן, תושב מזרח ירושלים שהתעלל בעובד עם מוגבלות בסניף של “שופרסל” בגוש עציון.

“הסרטון מהאירוע ותסקיר נפגע העבירה מלמדים כי הפגיעה בנפגע העבירה הייתה והינה עדיין ברף משמעותי”, נימק בית המשפט את ההחלטה, “אין לנאשם כל מגבלה שכלית או נפשית. האם הנאשם לא יכול להבין כבן אנוש את הפסול שבמעשה? האם הנאשם צריך הדרכה מהמעסיק שלא לכרוך ניילון דביק על עובד אחר בעל צרכים מיוחדים? לכפות אותו, לקשור אותו, ובהיותו כפות לסטור לו? להקניט אותו ולדרוש ממנו להשיב על שאלות בעלות אופי מיני, וכל זאת כאשר הדבר מצולם?”

האירוע התרחש באוגוסט 2019. שני עובדי הרשת מסניף גוש עציון נעצרו לאחר שצולמו כשהם מתעללים בצעיר חרדי עם מוגבלות שעבד לצידם. השניים, תושבי בית לחם ומזרח ירושלים, נלקחו לחקירה ביחד עם מנהל הסניף.


בסרטון נראו השניים משפילים ומכים את הצעיר, שידיו ורגליו נקשרו באמצעות יריעות ניילון. הצעיר העיד כי לא מדובר בפעם הראשונה, וכי התלונן בעבר פעמים רבות על התנכלותם של השניים, אך לא זכה למענה ממנהל הסניף.


בתום חקירה במשטרה הוגש רק כתב אישום אחד, גם הוא מקל, נגד העובד ממזרח ירושלים בעבירה קלה של “תקיפת סתם”. ואולם, בעקבות פרסום כתבה בנושא במהדורה המרכזית של חדשות 12, והביקורת הנוקבת שהושמעה בה מפי אימו של י’ ומפי פרקליט המשפחה, עו”ד איתמר בן גביר (היום ח”כ), החליט פרקליט מחוז ירושלים, עו”ד דני ויטמן, לקיים דיון מחדש בתיק, למרות שהוגש בו כבר כתב אישום.
בעקבות הדיון הזה החליטה פרקליטות מחוז ירושלים, בצעד יוצא דופן, להחמיר את כתב האישום נגד כמאל חמידאן, והוא הואשם לבסוף בתקיפה ובהתעללות בחסר ישע. היום, כאמור, נגזרו עליו 12 חודשי מאסר בפועל.


‏אימו של הצעיר עם המוגבלות הביעה חוסר שביעות רצון מהעונש שקיבל חמידאן. “פיצוי של 10,000 שקל זה כלום”, אמרה האם, “מספיק אולי לקנות גלידה ופיצה. הילד צריך שיקום, לעבוד, לבנות את הביטחון בעצמו, באנשים אחרים ובמקום העבודה – זה לא מכסה טיפול ושיקום. עושים מאיתנו צחוק”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות