נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים
הסתדרות 480-100

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותזה החשוד בתקיפה המזעזעת של צביקה במכולת בכפר סבא

זה החשוד בתקיפה המזעזעת של צביקה במכולת בכפר סבא

עכשיו אפשר לגלות: אוריאל טרשי, בן 37 מכפר סבא, בעל גן אירועים בשרון, עוכב לחקירה בחשד לתקיפה. כרגע נמצא במעצר בית

החשוד בתקיפה אוריאל טרשי. צילום: אסף פרידמן, “ידיעות תקשורת”

48 שעות אחרי שנחקר במשטרה, ניתן כבר לגלות: אוריאל טרשי, בן 37 מכפר סבא, בעל גן אירועים בשרון, הוא החשוד בתקיפה המזעזעת של צביקה סודרי, בן 40 עם תסמונת דאון, בסוף השבוע שעבר במכולת בעיר.

סודרי הגיע ביום חמישי האחרון לביקור שגרתי במכולת השכונתית שלו. עדים שנכחו במקום סיפרו כי ללא שום סיבה בנו בן ה-11 של טרשי החל להקניט אותו, אך הוא בחר שלא להגיב, רק ביקש ממנו להתרחק. כאשר סודרי יצא מהמכולת – המשיכו לספר אותם עדים – אימו של הילד, מעיין טרשי, ניסתה לתקוף אותו. לדבריהם, לאחר כמה דחיפות מצידה, ספר מהמספרה הסמוכה, שמכיר את סודרי שנים, יצא להגנתו.

אלא שכאן העניינים עדיין לא הסתיימו. כעבור מספר דקות הגיע אוריאל טרשי למקום, נסער ועצבני, ונכנס על פי החשד למכולת בעקבות סודרי. לפי הצילומים שנקלטו במצלמות האבטחה של המקום, הוא החל להתנפל עליו ולהכות אותו באגרופים לגוף ולפנים. סודרי המבוהל ניסה להימלט אל מאחורי הדלפק של הקופה, כשהוא מסתתר מאחורי הבעלים של המכולת. טרשי, מלמד התיעוד המצולם, לא עצר. הוא המשיך במסע האלים, הצליח לעקוף את המוכר, שניסה לבלום אותו, והיכה את סודרי שוב ושוב, ובנוסף נגח בחוזקה בראשו. כל הזמן הזה ניסה בעל המכולת לעצור אותו ולהרגיע אותו, אך לשווא. לאחר שסיים להוציא את  זעמו, יצא טרשי מהחנות והלך לדרכו.

צביקה סודרי. צילום באדיבות המשפחה

“למרות המילים הפוגעניות מצד הילד, אח שלי לא הרים עליו יד, בסך הכל אמר לו להתרחק ממנו”, סיפרה אחרי האירוע ליאורה, אחות של צביקה, לאתר “שווים”. “צביקה הוא ילד מקסים, כולם אוהבים אותו בכפר סבא. לא יכול להיות שישנה התנהגות כזאת בחברה שלנו, שאנשים מרשים לעצמם להתנהג באלימות לחסרי ישע. מאז המקרה אנחנו כבר יומיים רק עוטפים ומחזקים אותו, הוא מפחד מאוד. למרות כל הכאבים החמורים שיש לו בגוף והמכות היבשות, צריך להגיד ברוך השם שזה נגמר ככה ולא יותר גרוע”.

“כולם מכירים כאן את צביקה, הוא מגיע אליי כל יום”, סיפר בעל המכולת ל”שווים”. “הוא יושב עם לקוחות, צוחק איתם ונהנה כאן. זה כמו קניון בשבילו. ביום חמישי הוא בסך הכל הגיע לקנות מעדנים. זו טראומה גדולה בשבילו. אני מרגיש בקול שלו שהוא מפחד להגיע למכולת”.

לסרטון התקיפה >>> https://fb.watch/em3OVZo_xt/

צביקה ההמום והחבול פונה לבית החולים מאיר, טופל ושוחרר לביתו. יום אחר כך הגיש עם משפחתו תלונה בתחנת משטרת כפר סבא. במוצאי שבת, אחרי שזהות החשוד התבררה לחוקרים, התייצב טרשי לחקירה בתחנה. אחרי שנחקר ועומת עם החשדות והצילומים, הוא נשלח למעצר בית בתנאים מגבילים.

טרשי הוא הבעלים, יחד עם אשתו מעיין, של גן האירועים “בדולינה” ברעננה. במאי 2020 הוא התראיין ל”מיינט הרצליה” וסיפר על ההתמודדות של העסק עם משבר הקורונה. “היו לי תקופות יותר קשות בעסקים, אז אני מחושל”, אמר אז בכתבה.

פנינו לטרשי בטלפון פעמיים והצענו לו להגיב על החשדות, אולם הוא בחר שלא להגיב.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות