נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים
הסתדרות 480-100

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותאלכס פרידמן: אתמודד בפריימריז הקרובים בליכוד

אלכס פרידמן: אתמודד בפריימריז הקרובים בליכוד

פרידמן, שחולה בניוון שרירים, הוא יו"ר ארגון "נכה לא חצי בן אדם". הסביר: "הגיע הזמן שתהיה נציגות לאנשים עם מוגבלות במפלגת השלטון"

השלט כבר מוכן. אלכס פרידמן במהלך דיון בכנסת. צילום באדיבות המצולם

אלכס פרידמן, מנהיג מאבק הנכים ויו”ר ארגון “נכה לא חצי בן אדם”, הודיע על התמודדות בפריימריז הקרובים בליכוד. בעבר התמודד במסגרת רשימת ישראל ביתנו, אך לא הגיע למקום מספיק גבוה כדי להיכנס לכנסת.

 פרידמן נולד ב-1988 (בן 34) בעיר פינסק שבבלארוס. בשנת 1990 עלה עם משפחתו לישראל. בשנת 1996 אובחן כמתמודד עם מחלת ניוון שרירים מסוג SMA, ובעקבות המחלה רותק לכיסא גלגלים. במשך השנים איבד כמעט לחלוטין את היכולת לזוז.

בינואר 2015 יזם את מאבק הנכים תחת הסלוגן ”נכה, לא חצי בן אדם”. במסגרת המאבק שהוביל חוקק בחודש פברואר 2018 חוק להעלאת קצבת הנכות בהיקף של 4.3 מיליארד שקלים, ובסך הכל גדל תקציב הנכים בשנים האחרונות בכ-5.5 מיליארד שקלים. זאת, תוך הגדלה משמעותית של קצבאות הנכות של ילדים ובוגרים, שילוב אנשים עם מוגבלות בתעסוקה ושורה של רפורמות נוספות.

כיום מכהן פרידמן כחבר בוועדה הציבורית לבחינת כללי הזכאות לדיור הציבורי במשרד הבינוי והשיכון, חבר בפורום היוועצות של מינהל המוגבלויות במשרד הרווחה והביטחון החברתי, ומרצה למנהיגות, העצמה אישית וחברתית.

פעילותו לקידום זכויות אנשים עם מוגבלות הביאה להכרה והוקרה. בין היתר הוא נכלל ברשימות האנשים המשפיעים בארץ ובעולם, זכה בתואר איש השנה של ערוץ 9 בקרב דוברי רוסית, ולאחרונה זכה בתואר “גיבור ישראל” מטעם מוזיאון החירות הלאומי של פילדלפיה, ארה”ב.

“החלטתי להתמודד בפריימריז בליכוד”, הסביר בסרטון שפרסם היום (ב’) ובו סיפר על החלטתו להתמודד בפריימריז בליכוד. “הגיע הזמן שבמפלגה הגדולה ביותר, מפלגת השלטון, תהיה נציגות לאנשים עם מוגבלות. בשבע וחצי השנים האחרונות פעלתי בהתנדבות מלאה לקידום זכויות אנשים עם מוגבלות. חבריי לארגון ‘נכה לא חצי בן אדם’ ואני הבאנו הישגים חסרי תקדים. חמישה וחצי מיליארד שקלים נוספו לקצבאות הנכות, לשילוב אנשים עם מוגבלות בתעסוקה ושורה ארוכה של רפורמות משנות חיים. ההישגים הללו הם לא דבר של מה בכך, אך יש עוד הרבה מה לעשות. השאיפה להעלות את קצבת הנכות עד לגובה שכר המינימום, לבטל את חוק לרון, להוביל רפורמות בתחום בריאות הנפש והעובדים הזרים בסיעוד, להעלות את הסיוע בשכר דירה ולאפשר חיים מלאים בקהילה.

“בתקופה האחרונה חשבתי רבות על עתידה מדינת ישראל, בדגש על עתידה החברתי. החלטתי לחזור הביתה לתנועת הליכוד, התנועה שהייתי חבר בה כמעט כל חיי הבוגרים. בעת הזו המדינה שלנו זקוקה ליציבות ולגורם המאחד. המדינה שלנו זקוקה למנהיגות ולניסיון של בנימין נתניהו על מנת להתמודד עם האתגרים, הביטחוניים, הכלכליים והחברתיים. העבודה המשותפת עם שר האוצר ישראל כ”ץ, שלראשונה שם את ציבור הנכים בראש סדר העדיפויות, הראתה לכולנו שבליכוד רואים אותנו. אני יודע שגם למתפקדי הליכוד הנושאים החברתיים חשובים ביותר. אני מתמודד לכנסת כדי להיות לקולם של הנכים, הקשישים, העולים החדשים וכלל האוכלוסיות המוחלשות. ביחד נעשה שינוי, נעשה ונצליח”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות