נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים
הסתדרות 480-100

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיאוטיזםזה החשוד בתקיפה מינית של תלמידים בבית ספר לחינוך מיוחד בירושלים

זה החשוד בתקיפה מינית של תלמידים בבית ספר לחינוך מיוחד בירושלים

ביהמ"ש התיר לפרסם את זהותו של החשוד איתי כהן, בן 29 ממצפה יריחו, שעבד כסייע בבית ספר "דקלים" בבירה. מעצרו הוארך בשבוע

החשוד איתי כהן, היום בביהמ”ש. צילום: חיים גולדיטש, ווינט

החשוד שנעצר אתמול בחשד לפגיעה מינית בתלמידים עם מוגבלויות בבית הספר לחינוך מיוחד “דקלים” בירושלים הוא איתי כהן, בן 29 ממצפה יריחו, שעבד כסייע במקום – כך התיר בצהריים לפרסום בית משפט השלום בירושלים, לבקשת אתר ynet.   

מעצרו של כהן, החשוד בעבירות של התעללות מינית בידי אחראי בחסר ישע, תקיפת חסר ישע וגרימת חבלה של ממש בקטינים, הוארך בשבוע. לדברי חוקרי המשטרה, הוא הודה בחקירתו בחלק מהמעשים וקשר את עצמו לאירוע של פגיעה בנער בן 15 הלומד בבית הספר. מלבד זאת, טוענים במשטרה, הוא חשוד שתקף חניכים נוספים, ובמיוחד בתקופה האחרונה.

עורך דינו של כהן, עו”ד ליאור כהנא מהסנגוריה הציבורית, ביקש מבית המשפט להטיל צו איסור פרסום על זהותו, אולם השופט עודד שחם דחה את הבקשה וקיבל את בקשת ynet  ו”ידיעות אחרונות” לפרסם את שמו.

“מן החומר עולה כי נפגעי העבירה הם קטינים, הסובלים מלקות של אוטיזם”, כתב השופט בהחלטה. “עולה גם כי המעשים הנטענים בוצעו על ידי החשוד שעה ששימש כסייע בבית ספרם של הקטינים. לאחר שנתתי דעתי לטענות הצדדים החלטתי לדחות את הערעור. הוראת בית המשפט קובעת כי הכלל הוא הפרסום ואילו איסור הפרסום הוא חריג.

“נוכח טיבם של החשדות”, המשיך השופט, “ומשעה שלא נסתרה טענת המערער כי הוא מתגורר ביישוב דתי, אני מוכן להניח כי פרסום עלול לגרום לו נזק של ממש. בו בעת, בפרסום טמון אינטרס ציבורי בעוצמה גבוהה. מדובר לכאורה בעבירות שבוצעו על ידי אחראי בחסרי ישע בעלי לקויות חמורות שהם גם קטינים. מדובר בנפגעים מוחלשים אשר אין בידם לדווח על מעשה העבירה, ואף עולה ספק אם הם מודעים בכלל מלכתחילה שבוצעה בהם עבירה”.

באופן יוצא דופן, החקירה נפתחה לאחר שכהן עצמו התקשר בחודש שעבר למשרד הרווחה ודיווח על מעשיו, לטענתו מכיוון שמצפונו העיק עליו. “החשוד סיפר לפחות על חלק מהאירועים מיוזמתו”, אמר במהלך הדיון בבית המשפט נציג המשטרה, רס”מ יותם מזור. “מדובר בחשד לעבירות מין שונות וחמורות בקטינים ותקיפות של קטינים בעלי מוגבלויות. החשד הוא שהמשיב מבצע את המעשים תוך כדי שהוא אחראי על אותם קטינים, מה שהופך את העניין לחמור יותר. מדובר בכמה קטינים. מאז שנודע לנו על אותם אירועים קשים המשיב נחקר וקשר את עצמו למעשים. החשד הוא ברף גבוה. אנחנו לא יודעים לומר לגבי כלל האירועים והאם כל האירועים אכן כבר ידועים, אבל הדברים האלה נבדקים”.

סניגורו של כהן, עו”ד ליאור כהנא, אמר בדיון כי “מדובר בעבירה ברף הנמוך. המשיב הוא זה שיזם את החקירה. אלמלא הלך ודיווח על עצמו, לא הייתה חקירה ולא היו ידועים המעשים. הוא שם את עצמו על חבל התלייה כמו שלא ראיתי בכל שנותיי בקריירה המשפטית. אם הוא במעצר בית בבית הוריו, כשהוא רחוק מאנשים או חוסים, הוא לא מסוכן”.

השופטת אורנה סנדלר לא קיבלה את עמדת הסניגור ושלחה את כהן למעצר של שבעה ימים. “המשיב נעצר בחשד לביצוע עבירות של התעללות מינית של אחראי בחסר ישע, תקיפת חסר ישע וגרימת חבלה של ממש”, נימקה השופטת. “מעיון בחומר החקירה אין חולק על כך שקיים חשד סביר שהמשיב ביצע את המיוחס לו, וגם שהחקירה החלה לאחר שהמשיב עצמו הוא זה שדיווח על האירועים במחלקת הרווחה. נכון הדבר שהדיווח התקבל לפני כמה שבועות ומאז המשיב לא נעצר, אולם בניגוד לדבריו של הסניגור לא ניתן לתבוע מראש שרשימת הקורבנות היא רשימה ידועה וסגורה. הדברים מתחדדים בכך שאין המדובר בקורבנות רגילים, אלא מדובר בקטינים הסובלים ממוגבלות תקשורתיות ואוטיזם. קיימת אפשרות שחלילה ישנם קורבנות במקומות נוספים וקורבנות שיתקשו להגיע אליהם”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות