נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותנגישות ממוקדת והנחות: המועדון החדש של עיריית ת"א לאנשים עם מוגבלות

נגישות ממוקדת והנחות: המועדון החדש של עיריית ת”א לאנשים עם מוגבלות

תכירו את "דיגיתל נגיש", שירות ראשון מסוגו בישראל, המתאים אירועים ומופעים בת"א לכל תושב לפי הנגישות הספציפית שלה הוא זקוק

אירוע נגיש בתל אביב. צילום: רוני קמחזי

עיריית תל-אביב-יפו משיקה בימים אלה את “דיגיתל נגיש”, שירות חדשני וראשון מסוגו בישראל עבור תושבות ותושבי העיר עם מוגבלויות.

הרעיון של “דיגיתל נגיש” הוא להנגיש את הפעילויות והשירותים השונים בעיר לתושבים עם מוגבלות מכל הגילאים. איך זה עובד? בעת ההרשמה לשירות, המתבצעת באופן מקוון בלינק הבא >> https://bit.ly/3J3X0xQ, תושבים עם מוגבלויות ובני משפחותיהם מוזמנים לציין באתר את התאמות הנגישות להן הם זקוקים. לאחר ההרשמה יישלחו אליהם בעת הצורך מיילים/הודעות טקסט עם מידע מותאם על מופעים ואירועים המתאימים להם, לפי צורכי הנגישות אותם סימנו.

בין השאר יוכלו יקבל מידע על אירועים עם הנגשה ללקויי ראייה או עיוורים; תרגום לשפת הסימנים; התאמה לרגישות יתר לרעש ולתאורה; שפה פשוטה וקלה להבנה; הנגשה לכבדות שמיעה וחירשות; והנגשה למוגבלות בניידות. מטרת השירות, מעין מועדון לקוחות, היא להנגיש את השירותים הדיגיטליים שמתקיימים ברחבי העיר וליצור קהילה ייחודית של תושבות ותושבים עם מוגבלות ומשפחותיהם. “קהילה זו תעצים את חבריה, תפיג תחושת בדידות, תיצור קשר ישיר בינם לבין העירייה, תעודד מעורבות חברתית ותשפר את איכות חייהם”, נמסר מעיריית תל אביב.

באמצעות השירות יוכלו התושבים ומשפחותיהם לקבל גם הטבות ייחודיות, ובהן הנחות על כרטיסים לאירועי תרבות. למשל, סרטים על הגג בבניין העירייה עם מקומות שמורים בשורות הראשונים לאנשים עם מוגבלות, הנחות לאופרה, כניסה חינם לבריכות העירוניות וכו’.

סרטון הסבר כיצד מצטרפים ל”דיגיתל נגיש”

“מעכשיו הם יוכלו לחוות את העיר ואת כל אירועי התרבות המתרחשים בה באופן נוח ומותאם, עם הנגישות המדויקת לכל אדם, עם המוגבלות המסוימת שלו”, מסרו עוד מהעירייה. יש לציין כי השירות ניתן ללא תשלום לתושבי העיר.

ביום שישי הקרוב (29.7) ייערך אירוע השקת המועדון במוזיאון תל אביב לאמנות. האירוע יכלול סיורים מונגשים ברחבי המוזיאון, פינות יצירה, עמדות מסאז’ים, הצגות מבית תיאטרון אורנה פורת, סדנאות תכשיטנות ושזירת פרחים ועוד. להרשמה לאירוע לחצו https://bit.ly/3cmfpJS.

ראש העיר: “לכולם יש מקום בעיר הזו”

“תל-אביב-יפו היא עיר ששייכת לכל התושבות והתושבים שלה”, אמר ראש העיר רון חולדאי. “לכולם ולכולן יש מקום, וכולם צריכים להרגיש כאן בנוח. עיריית תל אביב-יפו משקיעה משאבים אדירים ועובדת בכל יום, כל השנה, כדי להפוך את העיר לנגישה ומותאמת לנשים ולאנשים עם מוגבלות. מהנגשת מבני ציבור וחופי הים, דרך הנגשת שלל אירועי התרבות המתקיימים ברחבי העיר, ועד להתאמתם של אתרי האינטרנט העירוניים. עכשיו, אנו מקימים את ‘דיגיתל נגיש’, שיעזור לתושבינו לקבל את המידע על השירותים ועל האירועים המתאימים להם בצורה הטובה, הנוחה והמדויקת ביותר עבורם”.

נשים ואנשים עם מוגבלות מהווים כ-15%-20% מכלל האוכלוסייה בישראל, וכך גם בתל אביב. לדברי העירייה, היא כבר משקיעה “ותמשיך להשקיע מאות מיליוני שקלים בהנגשת העיר בכל ההיבטים: הנגשת מבני הציבור, גני המשחקים והגינות הציבוריות, הנגשה מלאה בכל חופי הים, כל אתרי האינטרנט העירוניים, קידום תוכנית העסקת עובדים עם מוגבלות, מתחמים שקטים באירועי תרבות גדולים למשפחות עם צרכים מיוחדים ועוד”.

בין שלל הפעילויות שמקיימת העירייה: שבתות סרט מונגש, הרצאות וקבוצות תמיכה להורים, שיעורי שחייה לילדות ולילדים עם מוגבלות, אירועי “שישי נגיש” בחוף הים, נשף היכרויות לצעירות ולצעירים עם מוגבלות, סדנות אמנות מותאמות, שילוב בחוגים ועוד. “הפעילויות השונות יתרחבו בעקבות השקת ‘דיגיתל נגיש'”, הבטיחו בעיריית תל אביב, “ויתווספו אליהן פעילויות נוספות, כמו קבוצות תמיכה לאחים ולאחיות, הצגות בסופי השבוע, קבוצות כוראוגרפיה ועוד”.

צפו בסרטוני השקת “דיגיתל נגיש” בהשתתפות שחר תמיר >>> https://vimeo.com/728802313

ועדי סקרישבסקי >>> https://vimeo.com/729501210

להרשמה ל”דיגיתל נגיש” >>https://bit.ly/3J1WccC

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות