נושאים קשורים

גם אפוטרופוסים יורשו לבדוק ב”הר כסף” ו”הר הביטוח”

חידוש לפלטפורמה לבדיקת חסכונות וביטוחים של משרד האוצר: גם אפוטרופוסים יוכלו לגשת למידע כדי לשפר את המצב הפיננסי של האדם לו הם מסייעים

ביטוח לאומי: נפגעי איבה זכאים למימון טיפולים אלטרנטיביים

בין הטיפולים: דיקור סיני, עיסוי, רפלקסולוגיה, טיפול באמצעות בעלי חיים, טאי צ'י, ביו פידבק ואפילו גלישת גלים. איך מקבלים את ההחזרים? כל הפרטים בכתבה

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"
הסתדרות 480-100

דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותתרומה על גלגלים: ההסתדרות רכשה 10 אופני טנדם לרוכבים עיוורים ורואים

תרומה על גלגלים: ההסתדרות רכשה 10 אופני טנדם לרוכבים עיוורים ורואים

מקבלי התרומה: "הרכיבה היא גשר בין קבוצות וקהילות ונותנת תחושת העצמה ומסוגלות עבור אנשים שלא חלמו שירכבו"

יו”ר ההסתדרות ארנון בר-דוד מעניק אופני טנדם לאחת מקבוצות הרכיבה. צילום: דוברות ההסתדרות

ביוזמה של ההסתדרות ומרכז “הפועל, הוענקו השבוע בטקס חגיגי עשרה זוגות אופני טנדם חדשים לחמש קבוצות של רוכבי אופני טנדם בארץ.

אופני הטנדם מיועדים לשני רוכבים או יותר, ומשלבים רוכבי אופניים עם עיוורון אן לקויות ראייה יחד עם רוכבים רואים. מקדימה יושב הרוכב הרואה, ובמושב האחורי יושב הרוכב העיוור או לקוי הראייה. הדבר מאפשר למי שחשבו שלעולם לא יוכלו לרכוב על אופניים, להשתלב בתחום ספורטיבי, וכך להעצים את תחושת העצמאות והמסוגלות. 

הקבוצות שלהן נתרמו האופניים הן קבוצת CoVision מנצרת, שמפעילה עמותת אל מנארה בראשות עו”ד עבאס עבאס; קבוצת עמק המעיינות של אורי פיין; קבוצת רוכבי אילת – נגישות ישראל של רבקה טביב; קבוצת CANDO באר שבע של אילנה ביטון; וקבוצת “כן ולא” של המרכז הישראלי לכלבי נחייה, של מוטי רגב ודני הופרט.

“אחד הפרויקטים שלנו באל מנארה הוא קידום אורח חיים ספורטיבי לאנשים עם עיוורון, ערבים ויהודים”, אמר לאתר “שווים” עו”ד עבאס עבאס, מנכ”ל ומייסד העמותה, שמקדמת אנשים עם מוגבלות, בעל לקות ראייה בעצמו. “לפני ארבע שנים הקמנו קבוצת רוכבי טנדם שרוכבים באזור קיבוץ מזרע בצפון. לשמחתנו, הפרויקט גדל ויש קבוצה נוספת של ילדים ובני נוער ועוד שתי קבוצות שיקומו בקרוב”.

לדברי עבאס, “הרכיבה היא גשר בין קבוצות וקהילות ונותנת תחושת העצמה ומסוגלות עבור אנשים עם מוגבלות. ברכיבה יש אנרגיה ואווירה מדהימות. קבוצת אל מנארה קיבלה בתרומה זוג אופניים, וזה מאפשר לנו להגדיל את הפעילות, שזה דבר מבורך ומרגש”. 

יש לציין כי גם בשגרה מסייעת ההסתדרות למרכז “הפועל” לתמוך בקבוצות הטנדם. זאת, באמצעות רכש של אופניים ומימון השתתפות הספורטאים בתחרויות. תרומת האופניים הנוכחית, שברכישתם הושקעו 200 אלף שקלים, היא חלק מתמיכה זו.

אופני טנדם: רוכב רואה מקדימה, רוכב עם לקות ראייה מאחור. צילום: דוברות ההסתדרות

הקשר של מרכז “הפועל” עם ספורטאים עם מוגבלויות קיבל האצה משמעותית עם צירופם של רוכבי הטנדם לספורטיאדה – אירוע הספורט הגדול בישראל עבור מקומות עבודה. בשלוש הספורטיאדות האחרונות השתתפו 12 קבוצות של רוכבי טנדם, מהגליל העליון ועד אילת, והן כללו כ-240 ספורטאיות וספורטאים.

“זה אחד הפרויקטים החשובים והערכיים, ששמים את הפועל ואת ההסתדרות במקום הנכון – המקום שבו חשוב לטפל באנשים”, אמר יו”ר ההסתדרות ארנון בר-דוד. “לכם, הספורטאים, אני אומר – המשיכו לעשות ספורט, אנחנו פה כדי לסייע”. מנכ”ל מרכז “הפועל”, יורם ארנשטיין, ביקש לציין כי “התרומה ניתנה למועדונים שעושים פעילות מבורכת, קהילתית וספורטיבית”. מנכ”ל ההסתדרות ורמ”ט יו”ר ההסתדרות, עו”ד אופיר אלקלעי, הודה לכל הספורטאים “שעוזרים ומשקיעים באחר”. 

כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות