נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים



ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיאוטיזםאביו של הנער האוטיסט שהותקף בגז: "הוא לא הצליח לנשום חצי שעה"

אביו של הנער האוטיסט שהותקף בגז: “הוא לא הצליח לנשום חצי שעה”

האב, חמי, שוחח היום עם אתר "שווים": "המשטרה לקחה מצלמות אבטחה מהחורשה, יש לה קצה חוט להגיע לנערים התוקפים"

גז מדמיע. צילום הדמיה: ביגסטוק

“התוקפים השפריצו על הבן שלי גז מדמיע במשך כמה שניות. בדרך כלל כדי לנטרל מישהו מרססים לחצי שנייה. הוא היה בפאניקה רצינית, לא הצליח לנשום במשך חצי שעה. הוא נשם רק לסירוגין. לא ידענו בהתחלה שזה מספריי. כולנו היינו בפאניקה”.

כך מספר היום לאתר “שווים” חמי (שם בדוי), אביו של הנער עם האוטיזם מרעננה (14), שהותקף שלשום על ידי שני נערים בוגרים ממנו כאשר שיחק בחורשה בעיר. הסיפור פורסם לראשונה ב”צומת השרון”.

“הוא היה לבד בחורשה (נמצאת ליד בית איזי שפירא – א.ח), זה ממש מתחת לבית שלנו”, ממשיך האב לספר. “יש דרך קיצור מהבית אליה. החורשה מוארת כל הלילה, זה מקום טוב לילדים. פתאום, בלי שום סיבה ברורה, שני נערים התנפלו עליו, התחילו להרביץ לו וריססו אותו בגז מדמיע”.

כאן הוא הותקף. החורשה ע”ש רועי חסן ז”ל ברעננה. צילום מתוך אתר “יזכור”

שכן שככל הנראה הבחין בנעשה נזעק למקום, ובעקבות זאת התוקפים נמלטו. שכן נוסף לקח את הבן לביתו והתקשר לחמי, והוא זה שהזעיק את המשטרה. הבן פונה עם מכות יבשות וצריבה קשה בעיניים לבית החולים מאיר בכפר סבא, שם קיבל טיפול. משטרת מרחב שרון פתחה בחקירה.

“יש מצלמות אבטחה בחורשה, אבל המשטרה לקחה אותן”, אומר חמי. “אני לא יודע אם הן תיעדו את האירוע עצמו, אבל מצלמות יש והעירייה מסרה אותן לשוטרים. יש כבר קצה חוט להגיע לתוקפים. המשטרה הצליחה לאתר את אחד הנערים שנכח באירוע, והיא תחקור אותו. הם יוציאו ממנה מה שצריך”.

על מצבו הרפואי של הבן אמר האב: “המכות היבשות זה פחות נורא. הכי קשה היה הגז מדמיע שגרם לו בעיות בנשימה. במאיר עשו לו גם שטיפת עיניים. לגבי ההשפעה הנפשית, עדיין אי אפשר לדעת, זה יכול להתפרץ גם יותר מאוחר, עוד חודש חודשיים. אבל הוא ילד חזק. בסך הכל הוא מטופל, והמערכת עובדת יפה מאוד. גם המשטרה וגם העירייה”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות