נושאים קשורים

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?



“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג
ראשיאוטיזםזו כבר תופעה: נערים היכו בן 14 עם אוטיזם מרעננה וריססו עליו...

זו כבר תופעה: נערים היכו בן 14 עם אוטיזם מרעננה וריססו עליו גז מדמיע

כך חשף אתמול אתר "צומת השרון". האב: "התנפלו עליו ללא סיבה, הוא אפילו לא מסוגל להחזיר. בסוף זה ייגמר ברצח"

כאן אירעה התקיפה. החורשה ע”ש רועי חסן ז”ל ברעננה. צילום מתוך אתר “יזכור”

מערכת שווים

אחרי התקיפה של צביקה סודרי, תושב כפר סבא עם תסמונת דאון, שוב אירוע מזעזע של אלימות כלפי אדם עם צרכים מיוחדים, הפעם נער מרעננה.

אתר “צומת השרון” דיווח אתמול כי בן 14 עם אוטיזם הותקף שלשום בערב (שלישי) על ידי שני נערים בוגרים ממנו בחורשה בעיר (קרויה על שם החייל רועי חסן ז”ל שנפל ב-1998). לדברי אביו של הנער, הוא שיחק להנאתו במקום, כאשר לפתע וללא כל סיבה נראית לעין הנערים התנפלו עליו, החלו להכותו וריססו אותו בגז מדמיע.

שכן שככל הנראה הבחין בנעשה מיהר למקום, ובעקבות זאת התוקפים נמלטו מהזירה. שכן נוסף לקח את הנער המותקף לביתו והתקשר לאביו, והוא זה שהזעיק את המשטרה. הנער המותקף, שסבל ממכות יבשות וצריבה קשה בעיניים, פונה לקבלת טיפול בבית החולים מאיר בכפר סבא.

האב סיפר כי המשפחה המומה ממה שקרה. “צריך לטפל בזה. היום זה מכות, ומחר זה יכול להיגמר באונס או רצח”, אמר ל”צומת השרון”. “התנפלו על הבן שלי ללא סיבה, היכו אותו וריססו עליו גז מדמיע. מדובר בנער על הרצף האוטיסטי שלא מסוגל להגיב או להחזיר לתוקפים. כל הלילה הוא נזקק לטיפול רפואי במחלקת העיניים במאיר. המכות הקשות יעברו, אבל הוא עדיין מבוהל ושוחח היום עם עובדת סוציאלית. אני מקווה שימצאו את הנערים ויענישו אותם. באלימות צריך לטפל”.

בעקבות תלונת האב, משטרת מרחב שרון פתחה בחקירת האירוע.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות