נושאים קשורים

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"

דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"

“בונוסים לבכירים יותנו בקליטת עובדים עם מוגבלות”

כך אמרה רשות החברות הממשלתיות במהלך דיון בוועדת הרווחה בהצעת החוק לשילוב עובדים עם מוגבלות בחברות אלה. ההצעה אושרה לקריאה שנייה ושלישית

הכירו: כמה מותגים בינ”ל מהם תוכלו לרכוש בגדים נגישים

בכל שנה מפסידות יצרניות הביגוד כ-3 טריליון דולר בגלל אי הכללת אנשים עם מוגבלויות כקהל יעד. ריכזנו עבורכם שישה מותגים שדווקא כן פועלים לקידום אופנה נגישה
הסתדרות 480-100

האם זה הרכב הנגיש בעולם?

המעצב הראשי של ענקית רכבי היוקרה יגואר חבר לארגון שמתמחה בהנגשה – ויחד הם עיצבו את ה-eVita, מכונית חשמלית שנועדה לאכסן כיסאות גלגלים בקלות
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותביונסה ספגה ביקורת חריפה מצד אנשים עם מוגבלויות: כך היא הגיבה

ביונסה ספגה ביקורת חריפה מצד אנשים עם מוגבלויות: כך היא הגיבה

הודבר של הכוכבת מסר כי היא תקליט שוב את השיר החדש שמכיל מילה פוגענית כלפי אנשים עם שיתוק מוחין

ביונסה. צילום: ביגסטוק

ביונסה צפויה להקליט שוב את אחד השירים באלבומה החדש, לאחר שספגה ביקורת נוקבת מצד פעילים בתחום האנשים עם מוגבלויות בארה”ב ובעולם.

השיר, שיצא בסוף השבוע האחרון ונקרא “Heated”, מכיל את הביטוי “Spazzin Ass”, שמשמעותו “להשתגע” או “להתחרפן”. אלא שהמקור שלו הוא המילה “Spastic”, המתארת התקפים שחווים אנשים המתמודדים עם שיתוק מוחין. לכן, העלבון מצד קהילת האנשים עם מוגבלויות, וגם הסיבה לביקורת החריפה שהושמעה נגד השיר.

“השימוש במילה, שיכולה להיות בעלת קונוטציות שונות בארה”ב, לא נעשה בכוונה להזיק”, נמסר מהדובר של הכוכבת. הדובר הוסיף כי המילה תוחלף, אך לא ציין לוח זמנים לכך.

הביקורת החריפה היא המשך לאירוע דומה שהתרחשה לאחרונה. לפני מספר שבועות כוכבת הפופ האמריקאית ליזו התנצלה על השימוש באותה מילה בשירה “GRRRLS”. כמה ימים לאחר השקתו היא התנצלה, השמיטה את המילים הפוגעניות והוציאה את השיר מחדש.

ליזו פירסמה הצהרה ברשתות החברתיות, שבה ביקשה להבהיר כי לא הייתה לה כוונה לקדם “לשון גנאי”. “כאישה שחורה שמנה באמריקה השתמשו נגדי במילים פוגעניות פעמים רבות, אז אני מבינה את הכוח שיכול להיות למילים (בין אם בכוונה ובין אם במקרה שלי, שלא בכוונה)”, כתבה הזמרת.

האנה דיוויני, עורכת דין עם מוגבלות, אמרה ל-BBC כי השיר החדש של ביונסה “הרגיש כמו סטירת לחי. אני עייפה ומתוסכלת מכך שאנחנו מנהלים את השיחה הזו שוב, זמן כל כך קצר אחרי שקיבלנו תגובה כה משמעותית ומתקדמת מליזו”.

ארגון הנכים “סקופ” פנה לביונסה וביקש ממנה שתקליט מחדש את השיר, תוך השמטת העלבון. “טוב שביונסה פעלה מהר אחרי שאנשים עם מוגבלויות שמעו את השיר חסר המחשבה הזה”, מסר מנהל התקשורת של “סקופ”. “יש תחושה של דז’ה וו מכיוון שעברו רק כמה שבועות מאז שגם ליזו נאלצה להוציא שיר מחדש לאחר שהציג את אותה שפה פוגענית. אנחנו מקווים שזו הפעם האחרונה שאנחנו רואים דברים כאלה ממישהו, שלא לדבר על מוזיקאים עם השפעה עולמית עצומה”.

יש לציין כי למרות המחלוקות, “Renaissance”, אלבום האולפן החדש של ביונסה, צפוי לעמוד השבוע בראש מצעדי הפזמונים ברחבי העולם.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות