נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםבשבת הקרובה: הפנינג שקט בדיזנגוף סנטר למעריצי "כראמל" שיש להם רגישות לרעש

בשבת הקרובה: הפנינג שקט בדיזנגוף סנטר למעריצי “כראמל” שיש להם רגישות לרעש

הקניון התל אביבי מזמין את חובבי החתול הקסום והוריהם למגוון פעילויות בשבועיים הקרובים. ביום שבת החנויות מסביב יהיו סגורות ולא תושמע מוזיקה במתחמים - כדי לאפשר פעילות שקטה

פסטיבל כראמל. צילום - שוקה כהן
פסטיבל כראמל. צילום – שוקה כהן

“פסטיבל כראמל” בדיזנגוף סנטר בתל אביב, ובו שלל פעילויות ומפגשים סביב סדרת הספרים וסדרת הטלוויזיה המצליחות, יקדיש את השבת הקרובה (13.8) למען ילדים עם רגישות לרעש, ויתנהל בווליום נמוך ככל האפשר.

הרעיון נולד בעקבות החוויה האישית של מחברת הסדרה, מאירה ברנע גולדברג, שבנה אבישי אובחן על הרצף האוטיסטי ורגיש לרעש.

מוזיקה ושירי חג התנגנו – אבישי פרץ בבכי

“כשאבישי היה קטן, הרבה לפני שידענו שהוא על הרצף האוטיסטי, חשבתי שיהיה מאד נחמד לקחת אותו למתנ”ס בפורים”, היא מספרת לאתר “שווים”, “במודעות הפרסום דיברו על פעילות נחמדה לקטנטנים, מוזיקה, ביתנים, פרסים וגלידה. כשנכנסנו, כל הילדים נראו שמחים ומאושרים. מוזיקה ושירי חג התנגנו ברקע, אבל אבישי פרץ בבכי דרמטי וקורע לב”.

גולדברג לא הבינה מה קרה לו, ולא ידעה אז את מה שהיא יודעת היום. “אבישי באותה תקופה לא היה יכול להיות נוכח באירועים גדולים עם מוזיקה רועשת וצפיפות גדולה, ועוד בלי הכנה מראש, בלי לדעת מה צפוי להתרחש במקום”, היא מספרת עוד, “רק כשהתרחקנו מאד ולא שמענו מוזיקה ולא ראינו אנשים הוא נרגע”.

האבחון של אבישי הגיע כמה חודשים לאחר מכן, ורק אז גולדברג שמעה לראשונה על כך שיש ילדים עם חוסר איזון בוויסות החושי. “בהתחלה חשבתי שזה עצוב, כי הוא לא יוכל לשמוח ולחגוג כמו ילדים אחרים”, היא אומרת, “הוא לא יוכל להצטרף להופעות, פסטיבלים ואירועים, לא יוכל ללכת לסרטים והצגות. אבל לשמחתי בעזרת עבודה קשה ואימונים רבים הצלחנו להתגבר על רוב המכשולים”.

מתי ולאן להגיע ליום השקט של כראמל?

היום השקט בפסטיבל לא מיועד רק לילדים על הרצף האוטיסטי, אומרת גודלברג, אלא גם לילדים עם חרדות, הפרעות קשב וריכוז, בעיות בוויסות חושי או כל רגישות אחרת לרעש.

פסטיבל כראמל יפתח מחר (ב’) ויימשך עד 26.8 ברחבי הדיזנגוף סנטר, ברחוב דיזנגוף 50, תל אביב. האירועים המרכזיים יתקיימו בבניין B.

היום השקט יתקיים בשבת (13.8) בין השעות 10:00 ל-15:00. במהלכו יתקיימו מגוון פעילויות, ובהן חידון (ב-11:00 בבוקר), טקס טבעות (ב-12:00 בצהריים) ובינגו (ב-13:00). היום ייחתם במסיבת ריקודים עם גברת בלום בשעה 15:00. בין לבין יהיה אפשר להסתובב בין עמדות יצירה צילום, חנות כראמל הרשמית, בובת כראמל ענקית, מתחם מתנפחים, עמדות הקרנה ועוד הפתעות.

אין צורך להירשם מראש, ואין צורך להראות תעודה בכניסה. בשבת החנויות בסנטר יהיו סגורות, ולכן יהיו פחות אנשים ופחות רעש. לא תהיה מוזיקה ולא תפעל מערכת הכריזה. באירוע יכבדו תעודות פטור מתור.

לטובת שומרי השבת – בימי ראשון לא תושמע מוזיקה במתחמי כראמל, אבל החנויות יהיו פחות כרגיל, ולכן לא יהיה שקט לגמרי.

לפרטים נוספים על היום השקט | לפרטים על הפסטיבל כולו

ילדית 1974. באה מהבטן אל הבטן דרך הבטן-והבטן כמו השמש שורפת ומרפאה. חולה כרונית באנורקסיה ובולמיה. עבדה במעריב לנוער, מקומונים, ידיעות אחרונות, מעריב וגלובס וחברת ענני תקשורת. הוציאה שלושה ספרים: "אכולות", "יותר מכל" ו"גירת הגמל".

כתבות אחרונות