נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותרוצים להשפיע על חוק שירותי רווחה? תגישו מועמדות לצוותי היישום

רוצים להשפיע על חוק שירותי רווחה? תגישו מועמדות לצוותי היישום

משרד הרווחה קורא לאנשים עם מוגבלות, בני משפחה, נציגי ארגונים ומומחים להציע מועמדות לחברות בצוותי היישום לחוק

שר הרווחה מאיר כהן. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
שר הרווחה מאיר כהן. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

לרגל אישור חוק שירותי רווחה לאנשים עם מוגבלות, מינהל המוגבלויות במשרד הרווחה קורא לאנשים עם מוגבלות, בני משפחה, נציגי ארגונים ומומחים להציע מועמדות לחברות בצוותי היישום לחוק.

מה כולל החוק? הפרטים המלאים

בחודש יוני 2022 נחקק חוק שירותי הרווחה לאנשים עם מוגבלות, אשר ייכנס לתוקף בחודש ינואר 2024. בהודעה שיצאה שלשום, מינהל מוגבלויות במשרד הרווחה מתחייב לשתף את הציבור בגיבוש “התורה המקצועית, התקנות והצווים בהתאם לחזון החוק”. אם אתם מעוניינים להיות חלק מהצוותים המעורבים בתהליך, אתם מוזמנים להיכנס ללינק הבא, למלא פרטים ולהגיש מועמדות >>> https://govforms.gov.il/mw/forms/[email protected]

ניתן להגיש מועמדות עד ליום חמישי, ה-18.8.2022.

התהליך יחולק לארבעה צוותי יישום שיעסקו בתחומים הבאים –

שער הכניסה לחוק: הגדרה ופירוט של סוגי אוכלוסיות היעד המזכות בקבלת שירותי רווחה לפי החוק ודירוג רמות תמיכה, לרבות הליכי האבחון וההכרה.

קבלת השירותים: אופן קביעת תוכנית אישית והיקף שירותי הרווחה הנגזר מרמות התמיכה, בדגש על שירותים בקהילה.

פיתוח שירותים מותאמים: גיבוש מדיניות המבוססת על שירותים חדשניים, לרבות מעטפת קהילתית הכוללת שירותי ליווי וסיוע אישי, תמיכה במגורים עצמאיים בקהילה, מענים להגברת השתתפות בקהילה וכדומה.

התאמת שירותים קיימים: התאמת השירותים הקיימים לחזון החוק, הן בקהילה והן בדיור, כמהלך משלים.

במינהל מוגבלויות מסבירים כי על חברי הצוות להיות זמינים למשך כ- 3-5 שעות שבועיות, ולהגיע למפגשים פרונטליים בירושלים במידת הצורך, לפחות פעמיים בחודש; בנוסף, נדרשת זמינות במעבר על חומרים שיישלחו וכן הכנת דיונים ואיסוף עמדות, בהתאם לצורך.

תנאים להגשת המועמדות:

ניסיון אישי (לאדם עם מוגבלות או בני משפחה), או מתן שירותים או קידום זכויות בתחום – חובה.

היכרות מקדימה עם שירותי הרווחה לאנשים עם מוגבלויות או עם החוק – חובה.

לנציג ארגון מפעיל או נותן שירותים: ניסיון בהפעלת תוכניות או שיטות חדשניות למתן שירותים לטובת שילוב אנשים עם מוגבלויות בקהילה וחיבור לחזון החוק – חובה.

היכרות מגוונת עם תחומי תוכן שונים הרלוונטיים לחוק.

ניסיון ומעורבות בתהליכי קידום מדיניות ופעילות ציבורית.

הליך המיון והבחירה:

מבין כלל הפונים ייערך מיון ראשוני על בסיס השאלונים והמסמכים שיועברו. יילקחו בחשבון השיקולים הבאים: ניסיון אישי בתחום המוגבלויות, ניסיון מקצועי, ניסיון בהליכי קידום מדיניות וכדומה. ביחס לנציגי ארגונים, יובא בחשבון תפקידם בארגון. מתוך המועמדים שיעברו את שלב המיון הראשוני, משרד הרווחה יהיה רשאי לזמן, על פי שיקול דעתו, מועמדים לשיחה אישית.

הבחירה תיעשה בהתאם לשיקולים שפורטו וכן התרשמות מיכולתו של המועמד לתרום לעבודת הצוות ומזמינותו. במינהל מדגישים כי רק פניות שיימצאו מתאימות, בהתאם למגוון הקריטריונים וביחס לכלל המועמדים, ייענו.

תאריך אחרון להגשת המועמדות, כאמור, הוא יום חמישי, ה-18.8.2022. הגשת מועמדות בלינק >>> https://govforms.gov.il/mw/forms/[email protected]

לפי מינהל המוגבלויות, תהליך שיתוף הציבור יורכב מארבע שכבות:

1. ועדה מלווה לתהליך יישום החוק שתפקידה להכריע בדילמות ולגבש הסכמות: בוועדה יהיו חברים נציגים ממינהל מוגבלויות ומינהל אסטרטגיה במשרד הרווחה, הג’וינט, השלטון המקומי, ארגון אזרחי בתחום אנשים עם מוגבלויות, גוף מפעיל בתחום, אדם עם מוגבלות, בן משפחה של אדם עם מוגבלות ויועץ משפטי.

2. צוותים לגיבוש המדיניות המקצועית והתקנת התקנות והצווים: מפתח הייצוג בצוותים יהיה – יו”ר ממינהל מוגבלויות, רפרנט מטעם ג’וינט ישראל מעבר למגבלות, נציג ממינהל מוגבלויות, שני נציגים עם מוגבלות או בני משפחה של אנשים עם מוגבלות, שני  נציגי ארגון סנגור לקידום זכויות של אנשים עם מוגבלות, שני נציגי המחלקות לשירותים חברתיים ברשויות המקומיות, שני נציגים מקצועיים מגופים המפעילים שירותים לאנשים עם מוגבלות, יועץ משפטי ותקציבן (אם יידרש).

3. פרסום סיכומי הדיונים וחומרים רלוונטיים לעיון הציבור הרחב: הצוותים יפרסמו את סיכומי הדיונים וחומרים רלוונטיים לעיון הציבור. התהליך ייעשה בשקיפות מלאה בפורטל ייעודי שיעלה באתר המשרד.

4. שיתוף הציבור כבסיס לגאנט העבודה: הצוותים יפנו לציבור הרחב בבקשה להעלות נושאים שיידונו בצוות. גאנט הדיונים ייבנה, בין היתר, על בסיס שיתוף הציבור.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות