נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותפנייה ליפה בן דוד: "במקרה של שביתה, החריגו את תלמידי החינוך המיוחד"

פנייה ליפה בן דוד: “במקרה של שביתה, החריגו את תלמידי החינוך המיוחד”

כ-20 ארגונים פנו במכתב למזכ"לית הסתדרות המורים: "השימוש בילדי החינוך המיוחד לא צריך להיות חלק מאף מאבק"

מזכ”לית הסתדרות המורים יפה בן דוד. צילום מסך מחדשות 12

יותר מעשרים ארגונים התומכים באנשים עם מוגבלויות פנו במכתב למזכ”לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, בבקשה להחריג את מערכת החינוך המיוחד מהשביתה הצפויה עם פתיחת שנת הלימודים בראשית ספטמבר.

“אנו, ארגוני החברה האזרחית החתומים מטה, המובילים את הסנגור, קידום הזכויות והטיפול בתלמידים הזכאים לשירותי חינוך מיוחדים ובני משפחותיהם, מוצאים לנכון לפנות אלייך ערב פתיחת שנת הלימודים תשפ”ג, לאחר שלא הושגה הסכמה בין הסתדרות המורים למשרד האוצר באשר לשיפור תנאי ההעסקה של המורים, ולאור החשש שכתוצאה מכך, שנת הלימודים לא תפתח כסדרה”, כתבו הארגונים לבן דוד.

“בהקשר זה, נבקש להדגיש כי אנו מחזקים את ידיהם של עובדי ההוראה ותומכים במאבקם הצודק לשיפור תנאי השכר וההעסקה. אנו מכירים מקרוב את המחסור הקיים בעובדי ההוראה בכלל ובחינוך המיוחד בפרט ,ותומכים בצעדים שיאפשרו את העצמת מעמד המורים וגיוס הון אנושי איכותי למערכת”.

למרות ההכרה במאבק, מבקשים הארגונים ממזכ”לית הסתדרות המורים לא לפגוע בתלמידי החינוך המיוחד: “אנו מבקשים כי במידה שיוחלט להשבית את מערכת החינוך ב-1 בספטמבר, תלמידים הזכאים לשירותי חינוך מיוחדים, ובכללם תלמידי כיתות חינוך מיוחד בבתי ספר רגילים, ותלמידים המשולבים שילוב יחידני, יוחרגו מהשביתה ויוכלו לשוב למסגרות החינוך עם פתיחת השנה כמתוכנן”.

 לטענת הארגונים, במשך עשרות שנים הוחרגה מערכת החינוך המיוחד מהשבתות של עובדי ההוראה, “וכך ראוי לנהוג גם הפעם. השימוש בתלמידים הזכאים לשירותי חינוך מיוחדים, המהווים את האוכלוסייה המוחלשת ביותר במערכת החינוך, לא אמור לעלות על הפרק באף מאבק או מחלוקת, מוצדק ככל שיהיה, ואנו סמוכים ובטוחים כי מחאתם הצודקת של עובדי ההוראה תוכל למצוא את ביטויה בדרכים אחרות”.

כותבי המכתב גם פונים אל בן דוד בבקשה לבטל את ההנחיה שהוציאה במהלך חודש יולי, האוסרת על קיום ימי היערכות ללימודים בחינוך המיוחד. “החלטה זו מהווה פגיעה ישירה ביכולת של מסגרות החינוך להיערך לקליטת תלמידי החינוך המיוחד בתחילת שנת הלימודים תשפ”ג”, כתבו לה.

“אנו נשמח לקיים איתך ועם הסתדרות המורים דיון לקראת פתיחת שנת הלימודים, הן על מנת להביע את תמיכתנו במאבקכם הצודק, והן על מנת לקיים חשיבה משותפת על האופן המיטבי בו יש לפתוח את שנת הלימודים בחינוך המיוחד”, סיכמו את מכתבם, “כולנו תקווה ששנת הלימודים תשפ”ג תהיה שנה של בשורות עבור מערכת החינוך כולה ותלמידי מדינת ישראל בפרט”.

על הפנייה חתומים הארגונים אופק לילדינו, איל”ן, אלו”ט, אקים ישראל, אקדם, אהב”ה, בזכות, ועד ההורים המשלבים פתח תקווה, אנשים עם טיקים בישראל, המרכז לעיוור בישראל, המטה לחינוך מעול”ה, חברים בנגב, טוהר לב תל אביב, יד לילד המיוחד, משתלבים ברצף, נדירים, נחמ”ד, סיכוי שווה, צח”י – צרכני חינוך ייחודיים, פורום מיוחד בשרון וקואליציית הורים לילדים עם צרכים מיוחדים.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות