נושאים קשורים

גם אפוטרופוסים יורשו לבדוק ב”הר כסף” ו”הר הביטוח”

חידוש לפלטפורמה לבדיקת חסכונות וביטוחים של משרד האוצר: גם אפוטרופוסים יוכלו לגשת למידע כדי לשפר את המצב הפיננסי של האדם לו הם מסייעים

ביטוח לאומי: נפגעי איבה זכאים למימון טיפולים אלטרנטיביים

בין הטיפולים: דיקור סיני, עיסוי, רפלקסולוגיה, טיפול באמצעות בעלי חיים, טאי צ'י, ביו פידבק ואפילו גלישת גלים. איך מקבלים את ההחזרים? כל הפרטים בכתבה

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"



דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"
ראשיאוטיזםלראשונה בישראל: נבחרת נשים ישראלית בספיישל אולימפיקס

לראשונה בישראל: נבחרת נשים ישראלית בספיישל אולימפיקס

את הנבחרת החדשה שתוקם, תאמן שחקנית העבר סילבי ז'אן: "אני נרגשת להעניק מהניסיון שלי לנערות ולנשים". רוצות להצטרף? כל הפרטים בכתבה

שחקניות ספיישל אולימפיקס מאקים. צילום: אייל דמארי
שחקניות ספיישל אולימפיקס מאקים. צילום: אייל דמארי

אתנה – המרכז לקידום ספורט הנשים בישראל, ספיישל אולימפיקס, וההתאחדות לכדורגל הכריזו יחד על הקמתה של נבחרת נשים שתייצג את ישראל במשחקי העולם של ספיישל אולימפיקס בברלין בחודש יוני 2023. זהו מהלך היסטורי שיוצא לדרך בזכות התגייסותם של כל הגופים יחדיו.

נבחרת הנשים הזו תהיה הנבחרת הראשונה בענף הכדורגל לנשים עם מוגבלות קוגניטיבית (תסמונת דאון, אוטיזם, הנמכה קוגניטיבית, מוגבלות שכלית התפתחותית). הנבחרת תורכב משחקניות שיוכיחו את כישרונן ומיומנותן במבדקים ויהיו בעלות התוצאות הטובות ביותר.

בבחינות לנבחרת יתקיים הפנינג חגיגי בו כל מי שמעוניינת להתמודד על הזכות לייצג את נבחרת ישראל במשחקי העולם מוזמנת להגיע (אצטדיון רמת גן, ה-24.8 בשעה 16:30. ההשתתפות מגיל 15 ומעלה).

“ההצלחה שלהן היא ההצלחה שלי”

כדורגלנית העבר סילבי ז’אן שצפויה להכניס את הקבוצה הצעירה למשטר אימונים קפדני, אמרה: “כולי נרגשת לאמן את נבחרת ספיישל אולימפקיס ולהעניק מהניסיון ככדורגלנית ומאמנת לנערות ולנשים”. היא הוסיפה: “מי שמכיר אותי יודע שתמיד אהבתי אתגרים. אני ווינרית בנשמה וככה אני נכנסת לתפקיד הזה. אני נראית קשוחה אולי מבחוץ אבל מלאת אהבה ונתינה בפרט לאוכלוסייה עם צרכים מיוחדים”.

“הישגים לקבוצה המיוחדת הזו בכלל והקמת קבוצת כדורגל בפרט הם אתגר משמעותי”, מסרה עוד. “המטרה שלי היא לעשות איתן דרך לצד מתן משמעות והנאה. ההצלחה שלהן היא ההצלחה שלי. יש כאן דרך ועבודה לא פשוטה אבל אני מאמינה בהן ואעשה ככל שביכולתי כדי להביא את זהב במשחקי העולם בברלין.”

“לפרוץ מחסומים ולהוביל לשוויון”

“ההתאחדות לכדורגל גאה ושמחה להצטרף ליוזמה הייחודית. משחק הכדורגל מעניק הזדמנות נפלאה לשנות תפיסות, לפרוץ מחסומים ולהוביל לשוויון בכל כך הרבה מובנים”, מסר בתגובה מנכ”ל ההתאחדות לכדורגל, יוסי שרעבי. “השותפות עם ספיישל אולימפיקס ואתנה הופכת חזון למציאות, ומוכיחה כי במגרש הכדורגל יש מקום לכולן. אנחנו שותפים ביוזמות חברתיות וספורטיביות רבות שמצרפות למשפחת הכדורגל כל מי שאוהב את המשחק ומאמין ביכולת שלו להציג את הצדדים היפים של הענף ושל החברה הישראלית”.

“אני מתרגשת מהרגע הזה”, אמרה שרון לוי-בלנגה, מנכ”לית ספיישל אולימפיקס. “מגיע לספורטאיות ספיישל אולימפיקס נבחרת ישראל בכדורגל. מגיע להן לייצג את ישראל במשחקי העולם בשנה הבאה. ספורט הוא הדרך הטובה ביותר לשלב את בעלי הצרכים מיוחדים בחברה”.

“אנו בספיישל אולימפיקס שמנו לעצמנו מטרה להביא לשילובם של בעלי צרכים מיוחדים בחברה הישראלית”, היא הוסיפה. “מדובר בריצת מרתון ולא ספרינט, כל אירוע כזה הוא עוד נקודה חשובה בדרך לשם. אני מודה להתאחדות לכדורגל ולאתנה על ההתגייסות וההבנה בחשיבות הדבר ומזמינה את כולן להגיע ליום ההיסטורי הזה ואולי לצאת משם שחקנית נבחרת ישראל”.

רוצות לקחת חלק? צרו קשר

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות