נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
הסתדרות 480-100

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותכבר לא רק מוגבלות: בארה"ב מתחילים לשנות את שלטי הנכים

כבר לא רק מוגבלות: בארה”ב מתחילים לשנות את שלטי הנכים

במישיגן עבר חוק לשינוי מראה השלטים – מדמות הנכה הפאסיבית לדמות בכיסא גלגלים עם תחושת תנועה קדימה

מימין: הסמל החדש. משמאל: הישן

במישיגן שבארה”ב התקבל לאחרונה חוק לשינוי מראה שלטי הנכים המוצבים ברחבי המדינה: במגרשי חניה, בפתחי חנויות ומשרדים ובכניסות לחדרי שירותים.

עד היום היו במדינה שלטי הנכים הרגילים, כפי שאנו מכירים מישראל. השלטים החדשים שונים ומתארים דמות בכיסא גלגלים רוכנת קדימה “עם תחושת תנועה”, הרבה יותר אקטיבית מהדמות הפאסיבית בסמל הקיים.

השלטים החדשים יופיעו בשני אופנים: או סמל לבן על רקע כחול, או סמל כחול על רקע לבן. בשלב ראשון, עסקים לא יידרשו להחליף את השלטים הקיימים באופן מיידי. הם פשוט יצטרכו להשתמש בשילוט המעודכן כאשר יחליפו שלטים ישנים או יציבו שלטים חדשים.

אלכס גוסאז’, סגן יו”ר מועצת המנהלים של “רשת מוגבלות מישיגן” ומנכ”ל מרכז “אן ארבור” לחיים עצמאיים, הסביר שמטרת החוק היא לשנות את דפוסי החשיבה של הציבור ביחס ליכולות של אנשים עם מוגבלות במדינה. “השלטים הם דוגמה אחת למה שאנחנו יכולים לעשות כדי לעזור לבטל את הדעות הקדומות ואת מחסומי הגישה הקיימים”, אמר. “זו יכולה להיות התחלה של שינוי הלך הרוח שיש לאנשים כלפי קהילת הנכים”.

גוסאז’ הוסיף כי הוא מקווה שהמהלך יהיה קפיצת מדרגה לא רק במישיגן, אלא ברחבי ארה”ב כולה. “העובדה שאנחנו מנהלים את השיחות האלה בהבנה כזו, זה בהחלט מרגיש שהחוק החדש הזה הוא רק ההתחלה לשינויים אחרים שאנחנו מבקשים לעשות, כגון נגישות רבה יותר בקלפיות הבחירות ועוד”, ציין. “אנחנו מתכוונים להמשיך את המומנטום שנוצר מהשינויים האלה ולהמשיך קדימה”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות