נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"



הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיחדשותתזכיר החוק שנועד לסייע לנכים לקבל חניה נגישה וצמודה לדירתם

תזכיר החוק שנועד לסייע לנכים לקבל חניה נגישה וצמודה לדירתם

התזכיר פורסם על ידי שר המשפטים גדעון סער להערות הציבור: "חשוב שלאדם תהיה את היכולת לצאת ולשוב אל ביתו בכל עת"

חניית נכים. צילום: ביגסטוק

הצעת חוק חדשה של שר המשפטים גדעון סער מבקשת לסייע לאנשים עם מוגבלות שרוכשים דירה בבניין מגורים חדש לקבל חניה שצמודה לדירה. זאת, מסבירים במשרד המשפטים, “נוכח ההבנה כי קיימת חשיבות רבה לכך שלאדם עם מוגבלות הזקוק לכך תהיה בביתו חניה נגישה לשימושו הבלעדי, כדי שיוכל לצאת ולשוב בכל עת”.

הוראות החוק הקיימות היום אמנם מסדירות את נושא ההקצאה של חניות נגישות בבניין מגורים חדש מהבחינה התכנונית, אך “שותקות” בכל הנוגע להסדרת הנושא מהפן הקנייני. בהיעדר הסדרה קניינית בנושא, אין הבטחה כי רוכש דירה בבניין מגורים חדש שהוא אדם עם מוגבלות, יקבל חניה נגישה לשימושו הבלעדי. מצב זה הוביל גם למדיניות לא אחידה בנושא בקרב רשויות מקומיות.

על הרקע הזה, הצעת החוק מבקשת להסדיר את סוגיית ההצמדה של חניות נגישות בבניין מגורים חדש, באופן שיאפשר לרוכש דירה, שהוא אדם עם מוגבלות הזכאי לתג נכה לרכב, להצמיד לדירתו חניה נגישה מתוך סך החניות הנגישות שהוקצו לבית המשותף, בהתאם לדיני התכנון והבנייה. עוד מוצע לקבוע הוראות שמטרתן לאפשר גם למי שרוכש דירה בבניין בשלב מאוחר יותר להצמיד לדירתו חניה נגישה (בהינתן שקיימות חניות נגישות פנויות בבניין באותה עת).

שר המשפטים גדעון סער. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

במקביל, מוצע לערוך תיקון נוסף בחוק המקרקעין, שיחול גם לגבי בניינים קיימים. במסגרת התיקון, תשונה התוספת השנייה לחוק, כך שהפעולה של ייחוד או הקצאה של מקום חניה קיים, שאינו חניה נגישה שחל עליה התיקון המוצע, תדרוש רוב רגיל של בעלי הדירות, במקום רוב של 60% מבעלי הדירות כפי שנדרש היום. תיקון זה נועד בעיקרו למצבים שבהם לא קיימות חניות נגישות פנויות בבניין, ומטרתו להקל על בעל דירה שהוא אדם עם מוגבלות לגייס את הרוב הנדרש לשם ייחוד או הקצאה של מקום חניה קיים, כך שיעמוד לשימושו, אם הדבר נדרש לו בשל מוגבלותו.

תזכיר החוק להערות הציבור: תזכיר חוק בעניין הצמדת חניות נגישות בבניין מגורים חדש.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות