נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"



הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיחדשותפרסום ראשון: ההבטחה שנתנה יפה בן דוד לאמא לילד בחינוך המיוחד

פרסום ראשון: ההבטחה שנתנה יפה בן דוד לאמא לילד בחינוך המיוחד

גליה (שם בדוי) ביקשה ממזכ"לית הסתדרות המורים לא לפגוע בילדי החינוך המיוחד, ובן דוד ענתה: "גם אם תהיה שביתה, לא נשבית את החינוך המיוחד"

מזכ”לית הסתדרות המורים יפה בן דוד. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לפני יומיים הודיעה הסתדרות המורים כי לנוכח המשא ומתן התקוע עם משרד האוצר על הסכם שכר חדש למורים, לא יתקיימו ימי היערכות ומפגשי היכרות בחינוך המיוחד לקראת פתיחת שנת הלימודים. ההודעה הותירה הורים רבים חסרי אונים ומתוסכלים מכך שדווקא ילדיהם, שכל כך זקוקים לזה, לא יוכלו להכיר את המורה, הכיתה ובית הספר לפני תחילת הלימודים. הכעס, מן הסתם, כוון בעיקר למזכ”לית הסתדרות המורים יפה בן דוד.

גם גליה (שם בדוי), אמא לבן שלומד בבית ספר לחינוך מיוחד בצפון הארץ, הייתה מוטרדת. מכיוון שבעבר יצא לה להתכתב עם בן דוד, היא החליטה לשלוח לה הודעת ווטסאפ ולבקש ממנה לא לפגוע בילדי החינוך המיוחד. דקות לאחר מכן היא הופתעה לגלות שבן דוד החזירה לה תשובה (צריך לומר שזה לא מובן מאליו בימים אלה), שבה היא מבטיחה כי לא תהיה שביתה בחינוך המיוחד.

“מבינה את המצב יפה, אבל אל תפגעו בחינוך המיוחד. הם החלשים, הילדים המיוחדים”, כתבה האם למזכ”לית. בן דוד השיבה: “לא נשבית את החינוך המיוחד גם אם תהיה שביתה, ואנו עושים הכל כדי שלא תהיה”.

בעקבות ההתכתבות פנינו באתר “שווים” לדוברות הסתדרות המורים וביקשנו תגובה על הדברים. מהדוברות נמסר כי “הסתדרות המורים נוהגת כבר עשרות רבות של שנים להחריג את החינוך המיוחד מהשבתות, וככל הנראה ננהג כך גם הפעם”.

למה מתכוונים בהסתדרות המורים כשאומרים “החינוך המיוחד”? הכוונה היא לילדים שלומדים בחינוך המיוחד הקלאסי, כלומר גני חינוך מיוחד, בתי ספר של החינוך המיוחד, ובהסתברות גבוהה גם הכיתות הקטנות שפועלות בתוך בתי הספר הרגילים. לגבי התלמידים המשולבים, נראה כי ההורים שלהם יצטרכו לחכות להחלטה של בן דוד האם להשבית או לא להשבית את מערכת החינוך הרגילה, ומכך ייגזר גם מצבם.

“לשבץ ילד בחינוך המיוחד זה כמו סחר עבדים”

ובתוך כך, היום (רביעי) התקיימה ועידת החינוך של “דה מרקר” בקריית אונו. במהלך הוועידה התייחס ראש עיריית קריית אונו, ישראל גל, לנושא הכאוב של שיבוץ ילדי החינוך המיוחד בערים שכנות. “אתם יודעים מה זה לשבץ ילד בחינוך מיוחד?” שאל גל וענה: “זה כמו סחר עבדים. שוק. תן לי ואתן לך”.

לדבריו, בעיריית קריית אונו צריכים להתחנן בפני רשויות, דוגמת עיריית תל אביב ועיריית פתח תקווה, כדי שישבצו אצלן תלמידים מהעיר שלו, ולטענתו הן סוגרות בפניהם את הדלתות. “הילדים האלה לא הפקר”, אמר גל, “כשלא מוצאים להם מוסד, המשפחות באות אליי, לראש העירייה, וזה קורע את הלב”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות