נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות
הסתדרות 480-100

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותבשל יוקר המחיה: ממשלת אנגליה תחלק מענק לזכאים לקצבת נכות

בשל יוקר המחיה: ממשלת אנגליה תחלק מענק לזכאים לקצבת נכות

ממשלת בריטניה הציגה שורה של צעדי תמיכה כלכלית באזרחים, ביניהם אנשים עם מוגבלויות. כשישה מיליון אזרחים יהיו זכאים למענקים של מאות פאונדים

פאונד בריטי. אילוסטרציה - BigStock
פאונד בריטי. אילוסטרציה – BigStock

ממשלת בריטניה הודיעה על שורה של חבילות סיוע למשקי בית הנאבקים ביוקר המחייה, ביניהם גם מקבלי קצבאות נכות. זאת, בעקבות התחזית המשערת כי חשבונות האנרגיה באנגליה צפויים לזנק ולהגיע לשיאים חדשים עד ינואר 2023.

אנגליה ומדינות נוספות מנסות להקל על האזרחים, הכורעים תחת הנטל, בעזרת רפורמות המציגות מענקים כספיים במטרה לגשר על הפער בעליות המחירים שמייצרת התייקרות חומרי הגלם, בייחוד בשוק האנרגיה. מחירי הסולר, הבנזין והגז הטבעי נמצאים בעלייה מתמדת מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה וההשפעות ארוכות הטווח של מגפת הקורונה על השווקים.

מנתונים שפורסמו על ידי אנליסטים כלכליים ממכון המחקר הכלכלי “קורנוול אינסייט” מנוריץ’ שבאנגליה, מחיר האנרגיה עלה בשיעור של 82 אחוזים עד חודש אפריל השנה. משמעות הדבר שמשקי הבית כמעט שילשו את חשבונות האנרגיה שלהם תוך שישה חודשים בלבד.

הנכים נדחקים לפינה

היקף ההתייקרות מאלץ מיליוני משפחות לבחור בין חימום לאוכל. על כן, ממשלת בריטניה פועלת בכמה מישורים על מנת להבטיח תוכניות תמיכה כלכלית כדי לסייע למשקי הבית. אחד מהתשלומים הללו הוא מענק של 152 פאונד (582 שקלים) למקבלי קצבאות נכות. עבור נכים בעלי הכנסה נמוכה, תשלום זה מתווסף למענקים נוספים בשל יוקר המחיה ויכול להגיע לסכום של 650 פאונד (2,522 שקלים). מנתוני משרד העבודה של הממלכה המאוחדת, כשישה מיליון אזרחים זכאים לתשלום.

המענק ישולם אוטומטית החל מה-20 בספטמבר, ללא צורך בהגשת בקשה מיוחדת. הרוב המכריע של הזכאים צפוי לקבל את התשלום החד פעמי תוך מספר שבועות – לכל היותר עד תחילת אוקטובר. תשלום המענק פטור ממס, ולא ייחשב כהטבה או ישפיע על ההטבות הקיימות שלהן זכאים האזרחים.

“נעזור להפחית את הלחצים הפיננסיים”

“אנחנו יודעים שאנשים עם מוגבלויות עלולים להתמודד עם עלויות נוספות, וזו הסיבה שאנחנו פועלים כדי לעזור להפחית את הלחצים הפיננסיים על הפגיעים ביותר”, אמרה השרה לענייני נכים, בריאות ועבודה, קלואי סמית’. “אנחנו יודעים שזוהי תקופה מלחיצה עבור רבים, ואני קוראת לאזרחים לבדוק שהם אכן מקבלים את כל התמיכה המוצעת להם”, היא הוסיפה.

מהנתונים עולה כי ישראל ממוקמת במקום השלישי ביוקר המחיה בין המדינות המפותחות, זאת לצד אינפלציה מהנמוכות בין מדינות ה-OECD. עליית המחירים מתבטאת בחשבונות האנרגיה, במזון, בארנונה, ובמחירי הנדל”ן הגבוהים. מטבע הדברים השכבות המוחלשות הן אלה שנפגעות יותר מכל, ביניהם אנשים עם מוגבלויות שמתקיימים מקצבאות נכות זעומות.

כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות