נושאים קשורים

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה

נפגעתם במלחמה? הכשרות בהייטק מחכות לכם בעלות סמלית בלבד

מפעל הפיס, איכילוב, סיסקו וחברות מובילות נוספות משיקים קורסים טכנולוגיים לנפגעי "חרבות ברזל" במסגרת פרויקט "שווים בתעסוקה". כל הפרטים בכתבה

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש
הסתדרות 480-100

ביטוח לאומי: 131,666 שורדי שואה זכאים כיום לקצבאות

רגע לפני יום השואה, פרסם ביטוח לאומי נתונים עדכניים שמעלים דאגה עמוקה לגורלם של מי שעברו את הנורא מכל. מעל 40 אלף שורדים מקבלים השלמת הכנסה, ו-70% מהם מקבלים קצבת סיעוד
ראשיאוטיזםזה המעון שבו מדריך עשה מעשים מגונים בחניך ולא ייכנס לכלא

זה המעון שבו מדריך ביצע מעשים מגונים בחניך; המדריך לא ייכנס לכלא

ביהמ"ש התיר אתמול לפרסם את שם המקום - "מעון השלושה". תגובת המעון: "איש לא ידע כאן על המעשים החמורים של המדריך"

ההוסטל שבו נעשו לכאורה המעשים המגונים. שם המקום נאסר לפרסום

מעון השלושה – זה המעון שבו הואשם לאחרונה מדריך כי ביצע מעשים מגונים בחניך שלו. המדריך ככל הנראה לא יישב יום אחד בכלא, וזאת בשל עסקת טיעון בינו לבין הפרקליטות, שאותה חשפנו באתר “שווים”. בית המשפט נענה אתמול (ב’) לבקשת תאגיד השידור “כאן 11” לפרסם את שמו של המעון, אבל שמות המדריך וכמובן קורבן העבירה אסורים בפרסום. כמו כן, לא הותר לפרסום שם העיר בה נמצא המעון.

הדיון על עונשו יתקיים בתחילת אוקטובר, והשופטת ככל הנראה תסכים לקבל את עסקת הטיעון, כך שהמדריך יבצע מספר חודשי עבודות שירות בלבד על מעשיו נגד החניך. משפחתו של החניך כמובן מתנגדת בתוקף להחלטה.

המדריך ביצע שורה של מעשים מגונים מזעזעים

על פי כתב האישום, מתוקף תפקידו הכיר הנאשם את הקורבן, שהתגורר במעון, וגם את קשייו האישיים. במהלך תקופה של שנה, כך נטען בתיק, הוא “ביצע בצעיר שורה של מעשים מגונים מזעזעים וכפה עליו מגע, תוך ניצול היותו לקוי בשכלו, לצורך ביזוי, גירוי או סיפוק מיני”.

במקרה הראשון, כך מפרט כתב האישום, “רכש הנאשם לצעיר בגדי הלבשה תחתונה ואמר לו למדוד את הבגדים מולו”.

במקרה הבא, “שהו הנאשם והצעיר בווילה לבדם. הצעיר ישב על ברכיו של הנאשם כאשר פניו מולו. הנאשם ליטף את גבו, רגליו וראשו. במקרה נוסף, שכב הצעיר עירום למחצה על המיטה, הנאשם נגע בחזהו של הצעיר, ליטף את רגליו והתחכך בגופו”.

וזה הלך והחמיר. במקרה נוסף, “בשעות הלילה, הצעיר שתה אלכוהול. הנאשם נכנס לחדרו של הצעיר, התיישב על הרצפה ליד מיטתו, הרים את שמלתו של הצעיר, ליטף את רגלו ושיפשף את איבר מינו”. במקרה אחר “הגיע הנאשם יחד עם הצעיר למלונית בתל אביב, שם לבש הצעיר בגדי נשים לבקשתו של הנאשם. הנאשם הוריד את בגדיו של הצעיר, חבט בישבנו וליקק את איבר מינו”.

בנוסף, מואשם המדריך כי “במשך שנה וחצי שלח לצעיר הודעות בעלות תוכן מיני באפליקציית טוויטר”.

נאשם עם “נסיבות חיים קשות”

למרות האישומים החמורים, ואף שמדובר בקורבן חסר ישע, הפרקליטות וסניגורו של הנאשם, עו”ד גל וולף, הגיעו להסדר טיעון, שבמסגרתו ייגזרו על הנאשם מספר חודשי עבודות שירות בלבד. רק אם לא יהיה מסוגל לבצע את העבודות האלה, ייכנס למאסר. “מדובר בנאשם עם נסיבות חיים קשות”, אמר ל”שווים” עו”ד וולף. “הוא לקח אחריות על מעשיו. לאחר הליך שימוע ממושך שבמסגרתו הוצגו הנסיבות המיוחדות של הנאשם והמקרה, הוסכם על הסדר טיעון, וזאת בשל קשיים ראייתיים משמעותיים”.

הנאשם העלה לפני כמה שנים פוסט לפייסבוק, שבו סיפר על קשייו כילד טרנסג’נדר שחשש לחשוף את נטיותיו בפני הסביבה. בין היתר כתב כי השונות שלו לא התקבלה בצורה טובה בבית הספר שבו למד, וכי בעיר שבה גדל ילדה חטפה מכות בבית הספר בגלל היותה טרנסית.

איש היח”צ והפעיל החברתי יוליאן לוינסון, שעבד בעבר במעון השלושה במשך שלוש שנים, אמר ל”שווים” כי “בשנה האחרונה שעבדתי שם התלוננתי הרבה פעמים להנהלת המקום על כשלים שונים במערכת. לאחר מכן דיווחתי גם לרווחה עצמה. המקרה המזעזע מצער אותי מאוד. מנגד, אני לא מופתע. אותו מדריך היה נוהג לישון במעון גם כאשר לא היה במשמרות העבודה שלו, בניגוד לנהלים. אבל אין שום פיקוח מצד ההנהלה וגם לא מצד הפיקוח. התלוננתי לרווחה שלא נעשות ביקורות פתע במקום ולא קיבלתי תשובות. גם ההנהלה לא בודקת את הדירות ולא מפקחת עליהן כמו שצריך״.

המעון: מעשי המדריך לא היו ידועים לאיש במקום

ממעון השלושה נמסר בתגובה: ״לאורך השנים מעון השלושה טיפל ומטפל במקצועיות וברגישות בעשרות אנשים עם מוגבלויות. זאת, על פי חוק ובהתאם לנהלי משרד הרווחה. קבלת המדריך לעבודה במעון נעשתה על פי כל הנהלים, וכך היה גם בתקופת מגפת הקורונה. המדריך המדובר נאלץ ללון במעון גם כאשר לא היה במשמרת כתוצאה מהיעדר תחבורה ציבורית סדירה בזמן הקורונה ומתוך הקפדה על נהלי בידוד. בנוסף, במקרים בודדים נענתה הנהלת המעון לבקשת המדריך והתירה לו ללון במקום מתוך התחשבות בו. יש לציין כי מעשיו החמורים של המדריך לא היו ידועים לאיש במעון השלושה.

״כפי שמתחייב בחוק, מותקנות במעון מצלמות אבטחה רק באזורים הציבוריים ולא בחדרים, וזאת כדי לשמור על פרטיותם של הדיירים. מיד עם קבלת המידע על הפגיעה בדייר, הנהלת המעון שיתפה פעולה באופן מלא עם כל הגורמים, כאשר בשום שלב לא נפל רבב בהתנהלות הנהלת המעון, שלא נחשדה בדבר. בטיחות דיירינו חשובה לנו יותר מכל, ואנו מגלים אפס סובלנות אל מול גילויי אלימות או פגיעה בדיירים. בעקבות האירוע החמור גובשו נהלים חדשים שיבטיחו ככל הניתן שמקרים חריגים שכאלו לא יישנו״.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות