נושאים קשורים

נפגעתם במלחמה? הכשרות בהייטק מחכות לכם בעלות סמלית בלבד

מפעל הפיס, איכילוב, סיסקו וחברות מובילות נוספות משיקים קורסים טכנולוגיים לנפגעי "חרבות ברזל" במסגרת פרויקט "שווים בתעסוקה". כל הפרטים בכתבה

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש

ביטוח לאומי: 131,666 שורדי שואה זכאים כיום לקצבאות

רגע לפני יום השואה, פרסם ביטוח לאומי נתונים עדכניים שמעלים דאגה עמוקה לגורלם של מי שעברו את הנורא מכל. מעל 40 אלף שורדים מקבלים השלמת הכנסה, ו-70% מהם מקבלים קצבת סיעוד

6 מדליות זהב לישראלים באליפות אירופה לשחייה פראלימפית

נבחרת ישראל חזרה עם 14 מדליות סך הכל. כעת כולם נושאים את העיניים לאולימפיאדה בקיץ: "מאחלים לשחיינים לשחזר את ההצלחות גם בפריז"
הסתדרות 480-100

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר
ראשיחדשותיש הסכם עם המורים: בונוס למחנכות שישלבו תלמידים עם צרכים מיוחדים

יש הסכם עם המורים: בונוס למחנכות שישלבו תלמידים עם צרכים מיוחדים

בתום דיון ממושך בין משרד האוצר, משרד החינוך והסתדרות המורים - סוכמו עקרונות ההסכם הקיבוצי החדש של עובדי ההוראה - ושנת הלימודים תיפתח מחר כרגיל

מזכ”לית הסתדרות המורים יפה בן דוד. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לאחר ימים מתוחים של משא ומתן קדחתני בין גורמי הסתדרות המורים בראשות המזכ”לית, יפה בן-דוד ונציגי האוצר, ניתן להשמיע את צפירת ההרגעה הבוקר (רביעי) ולהודיע למיליוני הורים, מורים ותלמידים ברחבי הארץ כי שנת הלימודים תשפ”ג תיפתח מחר כסדרה.

פרי הדיונים בין הגורמים הוא קביעתו של הסכם קיבוצי חדש, בו ישולבו מספר הבנות שנועדו לשפר את תנאי ההשתכרות של עובדי ההוראה. אלו עיקר ההסכמות:

  • שכרו של עובד הוראה מתחיל יעמוד על 9,000 שקל, וכן כל עובד יהיה זכאי לתוספות בגובה של עד 1,100 שקל.
  • עובדים שיישארו במערכת 3 שנים יהיו זכאים למענק התמדה בגובה 10,000 שקל.
  • שכר מנהלי ומנהלות בתי הספר המתחילים יעלה ל-19,000 שקל.
  • מורים מצטיינים יוכלו לקבל גמול בגובה 1,000-400 שקל בגין יוזמות ולקיחת תפקידים.
  • גמולים רבים יעמדו על רף מינימום מסוים: גמול חינוך כיתות לא יפחת מ-1,000 שקל, גמול ריכוז שכבה וסגן מנהל או מנהלת לא יהיה נמוך מ-1,100 שקל.
  • גמול ניהול גן לא יפחת מ-1,500 שקל וגמול הייעוץ יגדל ב-6%.
  • גמול נוסף יינתן למחנכות ומנהלות גנים שישלבו ילדים עם צרכים מיוחדים.
  • שיעור המשרה המינימלי יועלה ל-100% בהדרגה, תהליך הפיטורין יעבור ייעול ותקופת הקביעות תעלה למינימום 3 שנים.
  • לוח החופשות יעבור התאמה: מעתה מוסדות חינוך יעבדו גם בימי אסרו חג, ל”ג בעומר ותענית אסתר, בית הספר של החופש הגדול יהיה זמין גם לילדי כיתות ד’, ויורחב עד ל-31.7 בכל שנה.

סיום המגעים יוביל, בהסכמת הצדדים, לעבודה משותפת על מיצוי ההבנות מהמשא ומתן, עד לסוף שנת 2026. צווי המניעה שהוצאו בעקבות איומי השביתה יימשכו בהסכמת המדינה מבית הדין לעבודה, וההסכם המפורט ייצא באופן רשמי בימים הקרובים, לאחר אישורים משפטיים.

האוצר: “מערכת חזקה ואיכותית יותר”

עם הבשורה המשמחת על איסור איומי השביתה ותום המגעים בין הצדדים, אמר שר האוצר, אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו): “שנת הלימודים תיפתח מחר כסדרה עם מערכת חינוך חזקה יותר ואיכותית יותר. לאחר חודשים ארוכים של משא ומתן הצלחנו להביא לשינויים עמוקים שלא נראו מעולם במערכת החינוך בישראל”.

“ההסכמות שמות במרכז גם את המורים, אבל גם את התלמידים, ההורים ומתחשבות במשק הישראלי כולו”, הוסיף שר האוצר בהודעתו. “הצלחנו להביא לסנכרון ימי חופשה בין אלו של התלמידים לאלו של ההורים ומדובר בצעד ראשון בדרך לסנכרון עמוק יותר. הצלחנו לצמצם באופן דרמטי את פערי השכר בין מורים מתחילים למורים ותיקים באמצעות העלאה בעשרות אחוזים של שכר המורה המתחיל. אנחנו מסכמים תקופה מורכבת שבסופה אנחנו מעניקים ודאות להורים ולתלמידים לפחות לארבע השנים וחצי הקרובות”.

גם שרת החינוך, ד”ר יפעת שאשא ביטון (תקווה חדשה) הביעה את שביעות רצונה מההסכם החדש: “הסכם זה, לצד תהליכים מקצועיים שקידמנו בשנה האחרונה, יחזקו את מערכת החינוך ויצעידו אותה קדימה. מערכת חינוך חזקה, יציבה, עם עובדי הוראה איכותיים, היא אינטרס של כולנו למען עתיד הילדים שלנו”.

מזכ”לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, מסרה: “אחרי מאבק ארוך הצלחנו להביא בשורה אמיתית לעובדי ההוראה, לשמר את תנאי ההעסקה שלהם ולשפר את שכרם לטובת מערכת החינוך. זה רק צעד ראשון שאנו מציינים בטיפול שורש שמערכת החינוך בישראל זקוקה לה”.

ארגוני ההורים: “באסון החינוך חייבים לטפל”

בקואליציית הורים לילדים עם צרכים מיוחדים שמחו לשמוע על ההסכם עם הסתדרות המורים, שיאפשר לא רק את פתיחת שנת הלימודים, אלא גם תנאים טובים יותר לאנשי ההוראה. עם זאת, בהודעה שמסרו נאמר: “אנו כואבים ומיואשים מהמצב הקשה בכל מה שקשור לילדינו, הזכאים לשירותי חינוך מיוחדים ולא מקבלים אותם. במיוחד אנו כועסים על התנהלות משרד האוצר והמרכז לשלטון מקומי, שמתנגדים להכיר בסייעות המשלבות כנשות מקצוע ומסרבים לתגמל על הכשרה ועל השכלה רלוונטית. מבחינתם, מדובר בשמרטפות בלבד ותנאי הסף כוללים דופק. ככה אי אפשר לשלב. אנו קוראים לראש הממשלה יאיר לפיד להתערב בדחיפות כדי לעמוד בהחלטת הממשלה על העדפת השילוב בישראל. ילדינו אינם החצר האחורית של מדינת ישראל. אנחנו לא מוכנים להמשיך להיות שקופים”.

מהנהגת ההורים הארצית נמסר מסר בוטה יותר: “כמו שזעקנו לאורך הדרך – הסכם השכר אינו הפתרון לאסון החינוך. ברור לכל כי הסכם השכר אשר נחתם עם הסתדרות המורים אינו יורד לעומק הצורך בשינוי הדרוש לשיפור איכות החינוך במדינת ישראל ואינו נותן מענה למשבר המתמשך ולאסון החינוך המתרחש במדינת ישראל מזה שני עשורים”.

“המדינה חייבת להכיר במשבר החינוך כאסון לאומי”, נמסר עוד בהודעה ההורים. “ישנן בעיות שורשיות שהצטברו במערכת החינוך, הכוללות בין היתר את העומס בכיתות, הרחבת הפערים הלימודיים והרגשיים, חוסר היכולת לתגמל עבור מצוינות וחוסר היכולת המשווע לפטר מורים שאינם מתאימים למערכת, כמו גם תשלומי ההורים, הפגיעה בילדי החינוך המיוחד, בגנים ובצהרונים, התאמת המענה הפדגוגי כראוי לשנת 2022 והתאמת ימי החופשות לכלל המשק. כל אלה ועוד הוזנחו ולא טופלו ביסודיות במשך שנים והביאו את המערכת אל המצב הקטסטרופלי שאליו היא נקלעה. באסון החינוך חייבים להתחיל לטפל במיידית, השעה דוחקת”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות