נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"



הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותקורבן התקיפה בראשל"צ: נכה שאיבד את רגלו ממוקש

קורבן התקיפה בראשל"צ: נכה שאיבד את רגלו כשעלה על מוקש

עפר גוטשל הפך לקטוע רגל כשדרך על מוקש לפני 23 שנה, ואתמול הותקף כשהפגין נגד נתניהו. "אם לא יעצרו את זה בזמן, זה ייגמר ברצח"

עופר גוטשלר אחרי התקיפה. צילום מתוך הסרטון של קריים מיניסטר
עפר גוטשל אחרי התקיפה. צילום מתוך הסרטון של קריים מיניסטר

משטרת ישראל עצרה אמש (שבת) שני צעירים מראשון לציון, בחשד לתקיפת מפגינים מתנועת “קריים מיניסטר” בגשר ראשונים אתמול בעיר. אחד המפגינים הללו הוא עפר גוטשל, בן 56, קטוע רגל שמתנייד עם פרוטזה, שנפצע בראשו בעקבות התקיפה.

גוטשל מספר ל”שווים” כי החשודים נסעו סמוך לגשר, עצרו, אספו אבנים והשליכו אותן לעברו ולעבר שלושה מפגינים נוספים שהיו איתו במקום. גוטשל וחבריו מחו נגד יו”ר האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. לדבריו של גוטשל, התוקפים עזבו את המקום לזמן קצר, ואז חזרו והתעמתו איתו ועם חבריו בשנית.

“אנחנו דחקנו אותם לאחור”, הוא מספר, “אבל אז הגיע איש מבוגר ונתן לי אגרוף. כנראה הייתה לו אבן ביד, ואני דיממתי. חיים טריווקס, שהפגין איתי, נפגע גם כן. יש לו מכה מאבן בחלק האחורי של הראש. בילינו כל הלילה בבית החולים”.

איבד את רגלו בגלל מוקש

גוטשל שירת בחטיבת הצנחנים והיה קצין מצטיין. בגיל 23, שנה לאחר השחרור, עבד כמדריך בחברה להגנת הטבע, אז נפצע במהלך טיול.

“צה”ל מיקש 17 תחנות שאיבה של ‘מקורות’ בתקופת רפול. אני עליתי על מוקש בנחל בצת, ואיבדתי את הרגל מתחת לברך”, הוא נזכר. “אמא שלי הגדירה את זה ככה: ארבע שנים כקצין בסיירת צנחנים לא נפצעת, ועכשיו בטיול נפצעת?”

“מאז הפציעה זה לא אותם החיים, אבל זה מה יש. כל המסלול חיים שלי השתנה לגמרי”, הוא אומר, “אני מוכר היום בביטוח לאומי ומקבל קצבה מתאונת עבודה, לפי המשכורת שהייתה בזמנו. בנוסף, אני עובד כרואה חשבון”.

רואים את הצליעה. גוטשל בסרטון

“אני לא מאלה שנרתעים”

למרות שהצליעה שלו ניכרת לעין, לדבריו אין חשיבת רבה לכך שהתוקפים פצעו אדם עם מוגבלות: “אני לא חושב שהפרוטזה שלי צריכה להיות אישיו. זה שטיפה צלעתי, זה אולי בגלל הגב או פצע בגדם, וזה לא רלוונטי. הייתה שם תקיפה עקב הסתה ושיסוי נגד כל מי שלא חושב כמו המנהיג העליון. זו תהיה הסיבה שאני אפגין גם בפעם הבאה. אני לא מאלה שנרתעים.

“אני מאמין שבפעם הבאה זה יהיה יותר חמור, אבל אני מקווה שלא”, הוא מוסיף, “אם מישהו לא יעצור את זה בזמן, במוקדם או במאוחר המעשים הללו יובילו לרצח”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות