נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"



הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאוטיזםמשרד החינוך לא מקפיד על ההנחיות של עצמו: החינוך המיוחד נפגע

משרד החינוך לא מקפיד על ההנחיות של עצמו: החינוך המיוחד נפגע

המשבר בכוח האדם ממשיך, וההורים מזדעקים על ההחלטות לקצר את יום הלימודים בלי לבקש אישורים כנדרש לפי ההנחיות: "פוגעים בפרנסה שלנו"

מחאה נגד צמצום שעות גני התקשורת - בעיריית פתח תקווה
מחאה נגד צמצום שעות גני התקשורת – בעיריית פתח תקווה

משרד החינוך קבע כי הלימודים בכל גני התקשורת בפתח תקווה יסתיימו בשעה 15:10, בניגוד לנוהל שקבע בעצמו הקודמות, ומבלי לבחון מראש את המחסור בגננות וסייעות בכל הגנים בעיר. בדומה לפתח תקווה, גם בערים נוספות בארץ חלק מגני התקשורת נסגרים בשעה 15:10 בשל מחסור בכוח אדם.

ההנחיה לצמצם את שעות גני התקשורת לילדים על הרצף האוטיסטי לא נכללה במכתב שנשלח על ידי מנכ”לית משרד החינוך, דלית שטאובר, למנהלי המחוזות במשרד החינוך לפני תחילת שנת הלימודים. המכתב נשלח במטרה למצוא פתרון למחסור בצוותי ההוראה והגנים.

במכתב שטאובר אפשרה, במקרים חריגים מאוד, קיצוצי שעות בכיתות תקשורת בבתי הספר עד לשעה 15:10, וקיצוץ ימי הלימודים לחמישה ימים בשבוע בלבד. אלא שההנחיה היחידה הנוגעת לגנים, מתייחסת לביטול יום השישי בגן, ולא לקיצור שעות הגנים, כפי שנעשה בשטח. בנוסף, המכתב מגדיר במפורש את הדרישה מהרשויות ומנהלי המחוזות, להימנע מקיצור יום הלימודים ככל הניתן, תוך כדי בחינת כלל האפשרויות העומדות כדי להימנע מצעדים קיצוניים.

משרד החינוך: “פתרון שהוא הרע במיעוטו”

בניסיון להבין כיצד משרד החינוך פועל בניגוד להנחיותיו פנינו לדובר מחוז ת”א במשרד החינוך, אבי קצובר: “עלו הרבה אופציות על השולחן, והן לא התאפשרו. זה הפתרון היחיד שהיה אפשרי, והוא קיבל את אישור המנכ”לית. זה הרע במיעוטו, לצערי הרב, וזה המצב כרגע”.

קצובר הוסיף: “כיתות תקשורת וגני תקשורת זה אותו עיקרון. זה לא משנה בסופו של דבר. מה זה משנה אם המנכ”לית הוציאה מכתב ואחרי זה נתנה לזה אישור בעל פה?”. יודגש כי במקרה של עיריית פתח תקווה, לפי טענת העירייה, משרד החינוך הודיע להם שכל גני התקשורת ייסגרו עד השעה 15:10.

החלטה לא חוקתית?

במשך ארבעת הימים האחרונים, עשרות הורים מוחים על המצב מול עיריית פתח תקווה שלא נותנת לדבריהם מענה אמיתי למצוקת ההורים. עו”ד בת חן יונה אסולין, שבנה בן ה-4 הנמצא על הרצף האוטיסטי בגן תקשורת בעיר, כתבה מכתב למנהלת מחוז ת”א במשרד החינוך, חיה שיטאי, בו היא הדגישה כי ההחלטה שניתנה היא לא חוקתית.

“דיברו על זה שיש חוסרים גדולים בגני התקשורת בעיר ולא נעשה שום מהלך למנוע את המצב הנוכחי”, אמרה אסולין. “אנחנו קיבלנו סמס בו גני התקשורת ייסגרו בשעה 15:10 בטענה למחסור בגננות. מבלי שום פירוט אמיתי של המצב הנוכחי. אנחנו רוצים לדעת בכמה גנים חסרות גננות. למה משרד החינוך לא פועל לפי ההנחיות? איפה היו נציגי ההורים? מקבלים החלטות על צד אחד תוך כדי פגיעה בפרנסה שלנו, לאוכלוסייה הכי מוחלשת לילדים שזכאים ליום לימודים ארוך על פי חוק חינוך מיוחד. אנחנו רוצים נתונים ושקיפות, כרגע זה לא המצב”, הוסיפה עו”ד אסולין בזעם.

נדיה זורין, תושבת העיר ואמה של נועה ציי בת ה-3 וחצי שלומדת בגן תקשורת, הצטרפה לדבריה של אסולין: “אנחנו מרגישים כבובות על חוטים של מערכת החינוך”. זורין עובדת בתפקיד בכיר בחברת ביטוח, בו היא צריכה להיות מ-8 עד 16 כל יום במשרד. במצב הנוכחי, ההמשך עבורה יהיה לא טוב. “במידה וזה יימשך, אני עלולה למצוא את עצמי ללא פרנסה. חברת הביטוח מאוד מתגמשת איתי, אבל זה לא יכול לעבוד לאורך זמן”.

עיריית פתח תקווה: “משרד החינוך אחראי”

מעיריית פתח תקווה נמסר בתגובה: “משרד החינוך הוא המעסיק והמפעיל של הגננות במדינת ישראל ובשנים האחרונות הוא מתמודד עם קושי בגיוס גננות בכל הארץ. לאחרונה התקבלה החלטה במטה משרד החינוך, לפיה גני התקשורת בפתח תקוה יפעלו במתכונת מקוצרת עד השעה 15:10 לאור מחסור בגננות. מרגע קבלת ההודעה, דרשנו ממשרד החינוך לתת מענה מקצועי עד השעה 16:45 כפי שהיה עד כה, ובמקביל המשכנו בהיערכות לפתיחת שנת הלימודים באופן מיטבי”.

“עיריית פתח תקווה מנסה לבחון פתרונות וחלופות על מנת  להאריך את יום הלימודים (עד שעה 16:45) ולהקל על ההורים. כפי שהוסבר להורים, אנחנו פועלים בכל דרך אפשרית מול הגורמים המוסמכים לעניין השכר וכיוצא בזה. העירייה מוכנה להשקיע משאבים כספיים ואחרים, אך בפועל נדרשת הסכמת הגופים הרלוונטיים”.

“העירייה תמשיך וממשיכה לעשות את מירב המאמצים, גם בלוחות זמנים בלתי אפשריים, על מנת לתת מענה בכל  המסגרות החינוכיות בעיר ובפרט בחינוך המיוחד. יצוין כי מרגע קבלת ההודעה ממשרד החינוך נערכנו לפתיחת עוד 7 גנים של חינוך מיוחד, הן מבחינת מבנים, ציוד וכוח אדם. הדבר נכון גם להוספת כיתות תקשורת בהתראה קצרה, בבתי הספר ברחבי העיר. כל זה ועוד שהינו באחריות העירייה נעשה וייעשה בצורה המיטבית”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות