נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
הסתדרות 480-100

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאנשים עם מוגבלותאישום: קנה אאודי בכספים שהוציא בהונאה מחירשת

אישום: קנה אאודי בכספים שהוציא בהונאה מחירשת

דוד לוין, בן 40, מואשם שהוציא במרמה כספים מקורבנות עם מוגבלויות שחיפשו לקחת הלוואה, ואיים עליהם. הוא מואשם גם שברח משוטר כשחמק ממעצר בית

רכב אודי. אילוסטרציה - ביג סטוק
רכבי אאודי. אילוסטרציה – ביגסטוק

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (ג’) לבית המשפט המחוזי כתב אישום נגד דוד לוין (40), תושב ראשון לציון. לוי נאשם שרימה והונה במספר הזדמנויות ובדרכים עברייניות אנשים עם מוגבלות שכלית או פיזית, וזאת על מנת לקחת את כספם ורכושם.

הרכב שנעלם

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו”ד צור חוטה, באחד המקרים מתלוננות חירשת פנתה לנאשם בעקבות פוסט שהעלה בפייסבוק במסגרת קבוצת “הלוואות בין חברים” וביקשה את עזרתו בקבלת הלוואה. לבקשת הנאשם, העבירה אליו המתלוננת מסמכי זיהוי של בעלה ואת צילום כרטיס האשראי שלו.

לוין מואשם שרכש באמצעותם רכב יוקרה מסוג אאודי ופוליסת ביטוח, ורשם אותו על שמו של בעלה של המתלוננת ללא אישורו. לאחר שהנאשם סיים את עסקת הרכישה, הוא העלים את הרכב והציע לבני הזוג להשתתף בתרמית במסגרתה ירכשו רכב וביטוח על שמם, ידווחו כי הרכב נגנב ויקבלו כסף, וזאת מבלי לספר להם כי עסקת הרכישה כבר בוצעה.

בני הזוג ביקשו לא לשתף פעולה עם הצעתו, והנאשם השיב בכזב כי הוא מבטל את העסקה. מספר ימים לאחר מכן בני הזוג גילו כי הרכב נרכש על שמם.

מסכת איומים אלימה כלפי אדם עם מוגבלות שכלית

מתלוננת נוספת העידה כי פירסמה בפייסבוק פוסט, ובו כתבה כי היא מעוניינת לקבל הלוואה וציינה את מספר הטלפון של בנה. הנאשם פנה אליהם והציע כי יעזור להם לקבל הלוואה. לאחר פגישה משותפת הבחין הנאשם כי האם ובנה עם מוגבלות שכלית והתפתחותית והחליט, לפי כתב האישום, לנצל את המצוקה שלהם על מנת להוציא מהם כספים.

הנאשם ביקש מהם כי יעבירו אליו מסמכי זיהוי. הם העבירו אליו צילום כרטיס אשראי וקוד לבנק. בהמשך דרש הנאשם מבנה של המתלוננת כי ירכוש עבורו טלפונים ניידים עבור לקיחת הלוואות שונות על שמו, אך הרכישות לא הושלמו. בנוסף, הנאשם דרש מבנה של המתלוננת כי יבקש הלוואה כנגד הדירה שבבעלותו, אך הבקשה לא אושרה.

הנאשם המשיך ללחוץ על בנה של המתלוננת לבצע עבורו רכישות שונות שלא הושלמו, וזאת תוך שהוא מאיים עליו ודורש ממנו להעביר אליו כספים. בנוסף, הנאשם המשיך ללחוץ ולאיים על בנה של המתלוננת כי ימכור את הדירה אשר בבעלותו. בין היתר לוין מואשם כי טען בפני הבן כי משפחת פשע מעוניינת לקנות את הדירה, ושאם הוא לא יפעל כפי שהוא דורש – בני משפחתו ייפגעו.

לאחר מסכת איומים ברוטאלית ואלימה, בנה של המתלוננת חתם בעל כורחו על מכירת דירתו במחיר שנופל במידה רבה ממחיר השוק, וזאת לצורך העברת תשלום בסך 300,000 שקלים לנאשם. הדירה נמכרה, אך ההסכם בוטל לאחר שהתגלו התרמית ומעשיו השפלים של הנאשם.

ניסה לברוח ממעצר בית

על פי כתב האישום, הנאשם ששהה במעצר בית מלא, יצא לבקר את חברתו. שוטר שביקש ממנו להזדהות ראה כי הנאשם מפר את תנאי המעצר בית, הודיע לנאשם כי הוא עצור וניסה לאזוק אותו, אז הנאשם ניסה לברוח אך נתפס לאחר מרדף קצר.

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של סחיטה באיומים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עושק, שימוש ברכיב חיוני בכוונה להונות בנסיבות מחמירות, זיוף מסמך הנוגע לבעלות והחזקה ברכב כדי לבצע עבירה של גניבת רכב, גניבת רכב, ניסיון לשידול לידיעות כוזבות בעבירת פשע, הפרת הוראה חוקית והפרעה לשוטר.

במהלך חקירת הפרשה התגלו מקרים נוספים בהם על פי החשד הנאשם פעל בשיטות דומות. החקירה בעניין אירועים אלה נמשכת. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על הארכת תנאי מעצר הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות