נושאים קשורים

“אין צוות חינוכי בשעות אחה”צ, הבן שלי חווה רגרסיה”

גן התקשורת "אייל" ברעננה נמצא בחוסר יציבות כבר שנה. הסיבה: ארבע נשות צוות יצאו לחופשת לידה, ללא תחליף הולם. האימהות פנו לעירייה: מפסידות שעות עבודה, והילדים סובלים

המדינה לא מאשרת הסעה – ופעוט מונשם נוסע למעון באוטובוס ציבורי

בחצי השנה האחרונה אימו של שחר (שם בדוי) בן השנתיים מנהלת מאבק מול הרשויות לקבלת הסעה שמותאמת למצבו הסיעודי. במקום לספק פתרונות - הן מגלגלות אחריות

אפקט המלחמה: יותר מחצי מיליון ישראלים יזדקקו לטיפול נפשי

גורמי המקצוע בתחום בריאות הנפש הזהירו בוועדת הבריאות של הכנסת: "רופאים צעירים בורחים מהמערכת הציבורית בגלל תנאי העבודה הקשים"

הכנסת דנה בהגדלת הקצבה לחטופים ששבו מהשבי

לפי ההצעה שנדונה בוועדת הרווחה, הקצבה תוכפל ל-2,600 שקלים ופדויי השבי יקבלו אוטומטית הכרה של 50% בשל הפרעת פוסט טראומה



ג’ון מקפאל רוצה להיות הפארא-אסטרונאוט הראשון בעולם

ספורטאי העבר קטוע הרגל יצא למסע אל הלא נודע – בדרך להיות האיש הראשון עם מוגבלות שטס לחלל. "אני רוצה להיות אסטרונאוט, ובמקרה יש לי גם מוגבלות פיזית. זה המסר שאני מנסה להעביר"
ראשיאוטיזם"פוטרתי מהעבודה כי לילד שלי אין הסעה נורמלית מבי"ס"

“פוטרתי מהעבודה כי לילד שלי אין הסעה נורמלית מבי”ס”

ילד על הרצף האוטיסטי עם 188% נכות, זכאי למונית פרטית לבי"ס מטעמי בטיחות, אבל לא מקבל מימון עבורה. משרד החינוך: "הצורך ייבחן"

הסעה לבית ספר. צילום הדמיה: ביגסטוק
הסעה לבית ספר. צילום הדמיה: ביגסטוק

“אני לא מבין מה צריך עוד לקרות כדי שיאשרו לבני הסעה לבית הספר”, אמר מנחם (שם בדוי), אביו של יוסי (שם בדוי) בן ה-8 שנמצא על הרצף האוטיסטי, עם 188% נכות. משפחתו של יוסי, שהתגוררה עד לא מזמן ברמת גן, עברה השנה לפתח תקווה וביקשה עבורו הסעה במונית, בעקבות הערכה פסיכיאטרית שקיבל שאומרת כי הוא לא יכול לנסוע בהסעה משותפת במיניבוס, שאינה בטוחה עבורו.

למרות שבעבר קיבל יוסי אישור למימון להסעה נפרדת באדיבות עיריית רמת גן, בעיריית פתח תקווה ובמשרד החינוך מתעקשים כעת שלא מגיע לו המשך המימון להגעה במונית. “אני לא מוכן שישחקו רולטה על החיים של הבן שלי”, אמר מנחם לאתר “שווים”.

“משרד החינוך והעירייה מפנים את האצבע לעברנו, שאנחנו לא מאפשרים לבן שלנו להשתלב. הם לא מפסידים ימי עבודה, אותם לא פיטרו בגלל הבן שלהם כי צריך לדאוג לו להסעות הלוך לבית הספר וחזור הביתה. איזה מקום עבודה יקבל את זה? הם מתעלמים מדו”ח מפורט, ומהקשיים של הבן שלי”, הוא הוסיף בצער.

“אני במקצועי מהנדס מערכות מידע. אבל בשל המצב של בני החלטתי יחד עם אשתי שאני אוותר ואלך לעבוד בעבודה אחרת. חשבתי שאוכל לחזור לעבודה בתור מהנדס, אבל בגלל הבלגאן עם ההסעות לא הצלחתי”, הוא מסביר, “מצאתי משרה זמנית כיועץ מכירות ואפילו ממנה פיטרו אותי בגלל שהייתי חייב לדאוג לבן שלי, לקחת ולהחזיר אותו לבית הספר” הוא אומר בצער.

“אני מאוד רוצה לחזור ולעבוד במקצוע שלי, אבל אני צריך עזרה מהרשויות ושלא יקשו עליי. אנחנו לא מתפנקים, זה המצב של הבן שלי לצערנו הרב. אני לא יכול לקחת סיכונים. המצב הכלכלי שלנו קשה מאוד, אנשים לא מבינים שיש לזה השלכות”.

“הבן שלי זקוק להשגחה מלאה”

לטענת המשפחה, באותו בניין שבו יוסי גר בפתח תקווה, מתגורר ילד נוסף עם מקרה דומה, שבניגוד ליוסי כן מקבל מונית לבית הספר. אימו של הילד שכן אושר לו מימון להסעה סיפרה שהיא אפילו לא הייתה צריכה להגיש מסמכים רפואיים, אלא פשוט קיבלה זכאות באופן אוטומטי, בשל מצבו של בנה.

“הבן שלי חייב הסעה שמותאמת לו. הוא לא יכול להסתדר עם ילדים נוספים בהסעה”, אמר מנחם. “אומרים לי שזה בסך הכול 20 דקות נסיעה. לפעמים זה גם הרבה יותר עם כל הסיבובים שמבצע הנהג עם הילדים. הבן שלי זקוק להשגחה מלאה, ובנסיעה לא פעם הוא מסכן את עצמו כאשר הוא קם מהמושב ומשתולל, לעיתים תוך כדי נסיעה בכביש מהיר. אומרים לי גם מהעירייה וממשרד החינוך שאני צריך לנסות שיעלה להסעה מספר פעמים ונראה איך הוא מסתדר, אני לא מוכן לקחת את הסיכון הזה”.

משרד החינוך: “הצורך ייבחן”

ממשרד החינוך נמסר: “לתלמיד יש הסעה מאורגנת שאורכת 20 דקות, ברכב ההסעה מוסעים סה”כ 8 תלמידים, ארבעה מהם משובצים בכתה עם התלמיד. נאמר לאב שאם יתגלעו קשיים בהסעה ייבחן הצורך בהסעה נפרדת. אולם, כל עוד לא הוא לא מעלה את בנו להסעה לא ניתן לבחון את יכולת התלמיד להשתלב במסלול בו שובץ ע”י הרשות. התלמיד הנוסף מוסע לבי”ס אחר בעיר ולא ניתן ללמוד מאופן הסעתו על התלמיד המדובר”.

מעיריית פתח תקווה נמסר: “שנה שעברה התלמיד למד בתל השומר ומשרד החינוך מימן לו הסעה לבד – מאחר שאין הסעות מפתח תקוה לתל השומר. השנה כאמור התלמיד שובץ בבית ספר בפתח תקווה, וההסעה אל אותו מוסד חינוכי הינה ברכב הסעות, עם עוד מספר תלמידים הלומדים במקום. המשפחה מסרבת שהתלמיד ייסע בהסעה המשותפת, ועל כן הוגשה למשרד החינוך בקשה להסעה נפרדת במונית. ועדה מקצועית במשרד החינוך בחנה בקשה זו והחליטה לדחות אותה. אציין כי לתלמיד ישנה הסעה מהבית ועד בית הספר עם מלווה כחוק, כפי שגם קבע משרד החינוך בעניינו”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות