נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
הסתדרות 480-100

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיחינוך מיוחדיש הסכם: בונוס למחנכת שתשלב תלמיד עם מוגבלות

יש הסכם: בונוס למחנכת שתשלב תלמיד עם מוגבלות

נחתם ההסכם בין האוצר להסתדרות המורים ומשרד החינוך. שכר מורה מתחיל יעלה ל-9,000 שקלים. זו רשימת ההסכמות

שר האוצר ליברמן, שרת החינוך שאשא ביטון ומזכ”לית הסתדרות המורים יפה בן דויד חותמים על ההסכם. צילום: דוברות האוצר

במסגרת הסכם השכר החדש של עובדי ועובדות ההוראה, שנחתם הלילה, לראשונה מנהלות גנים ומחנכות יקבלו גמול כספי מיוחד על שילוב תלמידים עם צרכים מיוחדים בגן או בכיתה.

ההסכם יוצא היום לדרך בתום שורה של דיונים ארוכים בין משרד האוצר, משרד החינוך והסתדרות המורים. אמש, בשעה מאוחרת, חתמו שר האוצר אביגדור ליברמן, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ומזכ״לית הסתדרות המורים יפה בן דויד על ההסכמות בין המדינה להסתדרות המורים.  

הסעיף המרכזי נוגע לשכר עובדי ההוראה, שיועלה בשתי פעימות: הראשונה תינתן בינואר 2023 ותכלול גם החזר רטרואקטיבי מאז ספטמבר 2022. הפעימה השנייה תינתן בספטמבר 2023. עובד הוראה בשנתו הראשונה ישתכר בפעימה הראשונה 8,207 שקלים לחודש, ולאחר כניסת הפעימה השנייה, בספטמבר 2023, שכרו יעמוד על 9,000 שקלים.

בנוסף, בחודשים נובמבר ודצמבר 2022 יינתנו מקדמות בסך 1,000 שקלים בחודש לכל מורה (500 שקלים למורים שאינם נמצאים תחת רפורמת אופק חדש). התשלום המוגדל על גמולי התפקיד השונים יינתן בפעימות שונות בהתאם לגמול ולאופן קביעת עלותו.

במסגרת המשא ומתן סוכם גם על התאמת לוח החופשות: מוסדות החינוך יעבדו בימי איסרו חג, ל”ג בעומר ותענית אסתר. ימי האיסרו יועברו לגשר בין יום כיפור לסוכות ולמורים יינתנו שני ימי חופשה לבחירה. השינויים בלוח החופשות יחלו בשנת הלימודים תשפ”ד.

מה עוד כולל ההסכם:

* שיפור משמעותי בשכר ההתחלתי של המורות והגננות: העלאת השכר לעובד הוראה מתחיל ל-9,000 שקלים לחודש.  

* שיפור בשכר המנהל מתחיל: ️העלאת השכר ל-19,000 שקלים.

* תוספות לשכר של 1,100 שקלים לכל הפחות לעובד הוראה.

* מענק התמדה של 10,000 שקלים לאחר שלוש שנים במערכת.

שיפור שכר בגין מילוי תפקידים נוספים:

* גמול חינוך: החל מ-1,000 שקלים או גמול אחוזי (הגבוה מבין השניים).

* גמול ריכוז שכבה וסגן מנהל שני או מנהלת חטיבה צעירה: החל מ-1,100 שקלים  או גמול אחוזי (הגבוה מבין השניים).

* הגדלת גמול הייעוץ מ-12% ל-18%.

* הוספת גמול למחנכות ומנהלות גן המשלבות בכיתה או בגן תלמידים עם צרכים מיוחדים.

העלאת שיעור המשרה:

▪️ העלאת שיעור המשרה המינימלי עד ל-80% בהדרגה.

מתן חופש בחירה:

▪️ למורים יינתנו שני ימי חופשה לבחירה.

עידוד מצוינות וגמישות:

* סל גמולי גמיש למנהל, כך שמורים מצטיינים יוכלו לקבל גמול בשווי 400-1,000 שקלים בגין ביצוע יוזמה ולקיחת תפקידים.

* מתן אפשרות לחוזים אישיים למומחים מחוץ למערכת. 

* ייעול הליך הפיטורים.

הצדדים הסכימו על️ שקט תעשייתי ומיצוי תביעות עובדי ועובדות ההוראה עד סוף שנת 2026.

״אני שמח שהצלחנו בתום משא ומתן ממושך לחתום על הסכם שכר שיעלה את שכר המורים בעשרות אחוזים, יעניק למנהלים גמישות ניהולית, ייתן אפשרות לתגמל מורים גם על מצוינות, השקעה והישגים ולא רק לפי הוותק ויסנכרן ימי חופשה בין אלו של התלמידים לאלו של ההורים”, הגיב שר האוצר ליברמן. שרת החינוך שאשא ביטון בירכה: “בהחלט אפשר לומר ‘שהחיינו’. פעלנו במטרה לחזק את עובדות ועובדי ההוראה, לייצר יציבות לעוד שנים רבות ולהצעיד את מערכת החינוך קדימה לטובת התלמידים וההורים. ההסכם מחזק את מערך כוח האדם שחווה משבר עמוק בשנים האחרונות”.

מזכ”לית הסתדרות המורים יפה בן דויד: “הסכם השכר שהבאנו הוא הישג ענק לציבור עובדות ועובדי ההוראה בישראל, שסוף סוף מקבלים מהמדינה את ההכרה ואת ההוקרה על עבודתם החשובה ועל תרומתם לחברה הישראלית. זהו רק צעד ראשון בשיקום מעמד עובדות ועובדי ההוראה. אני מתכוונת לפעול לכינון צעדים נוספים רבים, שיש לעשות בכדי להחזיר עטרה ליושנה ולהצעיד את מערכת החינוך ואת מעמד עובדות ועובדי ההוראה אל ראש סדר העדיפויות בישראל”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות