נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
הסתדרות 480-100

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשימתמודדי נפשלא נתנה משמרות לעובדת כי יש לה מוגבלות נפשית

לא נתנה משמרות לעובדת כי יש לה מוגבלות נפשית

אחרי שנודע למנהלת חנות של "דלתא" כי העובדת החדשה היא מתמודדת נפש – היא הפסיקה לשבץ אותה. זה מה שפסק ביהמ"ש

חנות של דלתא. הסניף המצולם לא קשור ישירות לכתבה. צילום: ניר ודל מוויקיפדיה

עובדת עם מוגבלות נפשית שהמשמרות שלה בחנות הבגדים הופסקו אחרי שנודע בחנות כי יש לה מוגבלות, תקבל פיצוי של כמעט 50 אלף שקל – כך פסק לאחרונה בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב.

העובדת, צעירה בשנות העשרים לחייה, עברה הליך שיקום מוצלח והחלה לעבוד בחנות בגדים של חברת “טש-מא סחר ושיווק” בשוהם, שהחזיקה זיכיון של חברת “דלתא גליל תעשיות”. בשלושת השבועות הראשונים היו המנהלים מרוצים מעבודתה. רק כאשר סיפרה לעובדת אחרת כי היא מקבלת קצבה מביטוח לאומי בשל מוגבלות, היחס כלפיה השתנה.

אותה עובדת העבירה את המידע למנהלת החנות, וכתוצאה מכך החל כדור השלג להתגלגל. המנהלת זימנה את העובדת וחקרה אותה באיזו מוגבלות מדובר. כשנודע לה שמדובר במוגבלות נפשית, היא הפסיקה  לשבץ אותה במשמרות בחנות בטענות שונות ומשונות.

בשלב  הזה העובדת פנתה לנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, אשר פנתה לנתבעת ול”דלתא” בטענה כי עולה חשש שהנתבעת הפלתה את התובעת בהתנהלותה. בתגובה השיבה “דלתא” כי מדובר בחנות בזכיינות ו”דלתא” אינה צד בעניין.

החנות, מצידה, מסרה בתגובה לפניית הנציבות כי העובדת לא שובצה כי לא עשתה מבחן הסמכה, לא הגישה טפסים מתאימים, וכי יש פחות עבודה בתקופת הקיץ. בעקבות כך החליטה העובדת לתבוע את החנות באמצעות עו”ד סיגלית פורת גורנשטיין, העובדת במחלקה המשפטית של נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות.

בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב נשמעו עדים רבים מטעם שני הצדדים. לאחר ששמע אותם קיבל בית המשפט את טענות התובעת לפיהן כל הטענות להפסקת המשמרות לא היו נכונות והיוו תירוץ שנועד להסתיר את הסיבה האמיתית מאחורי הדברים – המוגבלות שלה.

בסופו של דבר קבע בית הדין כי החנות תשלם לעובדת סך של כ-48,000  אלף שקלים וכן הוצאות משפט.

“זה פסק דין חשוב מאוד ובעל משמעות גדולה במאבק בנושא העסקת אנשים עם מוגבלות”, אמרה עו”ד פורת גורנשטיין. “בית המשפט מתייחס לשלב הקריטי בסולם ההשתלבות בחברה – שלב הקבלה לעבודה והשלב הראשוני של תקופת העבודה, אותם עובדים רבים עם מוגבלות לא מצליחים לצלוח, ומפוטרים מסיבות שקשורות לאפליה ולא קשורות לכישוריהם האמיתיים”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות