נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"



הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיכלליהעלאת שכר גם לעו"סים במסגרות לאנשים עם מוגבלות

העלאת שכר גם לעו”סים במסגרות לאנשים עם מוגבלות

היום נחתם צו הרחבה לרפורמת "הישג". המשמעות: מודל שכר חדש לכ-6,500 עובדות ועובדים סוציאליים המועסקים במסגרות מופרטות

שרת הכלכלה אורנה ברביבאי. צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

לאחר מאבק ממושך ועיקש של איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים, חתמה היום (רביעי) שרת הכלכלה אורנה ברביבאי על צו הרחבה לרפורמת “הישג” בשכר העו”סים. במסגרת הצו, כ-6,500 עובדות ועובדים סוציאליים המועסקים במסגרות המופרטות ייהנו ממודל השכר החדש החל מינואר 2023, כאשר השינוי הוא רטרואקטיבי ליולי 2021.

בין המסגרות המופרטות שיקבלו את העלאת השכר בעקבות צו ההרחבה: מרכזים ומסגרות לאנשים עם מוגבלות, פנימיות, הוסטלים וכפרי נוער, שירותי שיקום למתמודדי נפש, ליווי לנשים נפגעות אלימות במשפחה ועוד.

תזכורת: בחודש מאי חתמו במשרד האוצר על רפורמת “הישג”, במסגרתה ישופר שכר העובדים הסוציאליים בעלות של 200 מיליון שקל. לראשונה גם יוגדר להם אופק קידום שכרי על בסיס התפתחות בניסיון המקצועי ובהכשרה המקצועית. באוצר הסבירו כי הרפורמה משנה את מבנה השכר של העובדות הסוציאליות ופותרת את בעיות היסוד שקיימות היום באופן התגמול שלהן.

בעקבות הרפורמה, שכר העובדים הסוציאליים יעלה בשיעור של עד 20%. שכר עובד סוציאלי מתחיל יעמוד על כ-8,650 שקלים בחודש, והוא ימשיך לעלות על בסיס התפתחות הניסיון המקצועי, ביצוע הכשרות וקידום ניהולי.

המשא ומתן על ההסכם ארך כשנתיים, וזאת לאחר שביתת העובדות והעובדים הסוציאליים בקיץ 2020. מדובר בהסכם ראשון מסוגו מזה עשרות שנים. ההסכם חל על כ-10,000 עובדות ועובדים סוציאליים המועסקים כיום במגזר הציבורי. לאור צו ההרחבה שנחתם היום, בשלב הבא הוא יוחל גם על כ-6,500 עובדות ועובדים סוציאליים בעמותות ובשירותים המופרטים.

“המתווה ההיסטורי לשינוי מבנה שכר העובדות הסוציאליות, יחד עם תוספות שכר בעלות כוללת של 200 מיליון שקל, ייכנסו כעת לתוקף גם בקרב ציבור העו”סים המופרטים”, מסרה יו”ר איגוד העו”סים ענבל חרמוני, שהובילה את המשא ומתן. “אני מודה לשרת הכלכלה אורנה ברביבאי ולשר הרווחה מאיר כהן, לצוות עובדי זרוע העבודה על הוצאת הצו, לצוות האיגוד, היועצים הכלכליים והמשפטיים ולהסתדרות. כעת פנינו לפעימה השנייה של רפורמת ‘הישג'”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות