נושאים קשורים

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"
הסתדרות 480-100

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"
ראשיאוטיזםהבי.בי.סי: נערה עם אוטיזם נהרגה מאש צה"ל

הבי.בי.סי: נערה עם אוטיזם נהרגה מאש צה”ל

כוח שפעל בביתוניא ירה לעבר הרכב שבו נסעה פולה מסאלמה, היא נפגעה ומתה. צה"ל: "הרכב האיץ לעבר החיילים, הם חשו בסכנת חיים"

פולה מסאלמה. צילום באדיבות המשפחה

הבי.בי.סי מדווח כי בת ה-16 שנורתה השבוע למוות בידי כוח של צה”ל בעיירה ביתוניא שליד רמאללה היא פולה מסאלמה, נערה על הרצף האוטיסטי תושבת המקום.

האירוע התרחש ביום שני לפנות בוקר. בעיתון “הארץ” דווח כי תושב העיירה שהיה עד לתקרית סיפר שהכוח הגיע לאזור סביב השעה שלוש בלילה ועצר את אחד מתושבי ביתוניא. במקום, כך אמר, היו כ-20 חיילים שעמדו בכמה נקודות, אחת מהן לפני ג’יפ צבאי שעמד על הכביש.

לדברי התושב, רכב נהוג בידי צעיר בן 26 , שבו ישבה מסאלמה, נסע לכיוון הג’יפ הצבאי במהירות של 30-20 קמ”ש, ואז נפתחה עליו אש, כנראה משני כיוונים. מהירי הזה נהרגה הנערה.

לפי תחקיר צה”ל, החיילים ירו לעבר המכונית לאחר שסימנו לנהג לעצור, והוא האט את נסיעתו ואז האיץ לעברם. בצבא ציינו כי החיילים חשו בסכנת חיים. עם זאת, עדי ראייה פלסטינים סיפרו שהצעירים נסעו במכונית במהירות נמוכה ולא האיצו בשום שלב. הנהג נפצע באורח בינוני, ובהמשך אמרו בצה”ל כי הוא היה שיכור.

בני משפחתה של מסאלמה סיפרו לבי.בי.סי כי באותו יום תיכננו לה מסיבת יום הולדת, שהייתה אמורה להתקיים יום למחרת. במקום זאת, אמרו בכאב, נאלצו להיפרד מהבת “הנפלאה” שהתמודדה לדבריהם עם אוטיזם. “היא הייתה חשובה לי נורא”, סיפרה אמה, גאליה, לבי.בי.סי. “היא תמיד ישנה צמודה אליי. היא הייתה אוטיסטית”. למרות המוגבלות, האם סיפרה כי פולה נאבקה ללמוד באופן עצמאי.

אחותה הגדולה של פולה, דליה, סיפרה שכמה ימים לפני האירוע פולה התקשרה אליה וביקשה ממנה לתכנן לה מסיבת יום הולדת בבית בכפר. “פולה רצתה לצאת ולקנות דברים לאירוע, אבל היא לא ידעה מה זה יום ומה זה לילה”, אמרה האחות. “אמא שלי נעלה את הדלת כי היא פחדה בשבילה. אבל היא לקחה את המפתח הרזרבי והלכה. כשהיא עזבה, יצרנו קשר עם המשטרה הפלסטינית כדי לחפש אותה”.

עדיין לא ברור כיצד הגיעה פולה לאדם שנהג במכונית שבה נהרגה. משפחתה מספרת שהוא נתן לה טרמפ הביתה בשעות הבוקר המוקדמות של יום שני.

בעקבות האירוע, שליח האו”ם לאזור, טור וונסלנד, אמר כי הוא “מזועזע” ממותה של הנערה וקרא לחקירה מיידית ויסודית.

תגובת דובר צה״ל: “מתחקור ראשוני עולה כי כוח צה”ל שהיה בפעילות בביתוניא זיהה רכב חשוד שהתקדם לכיוונו, והורה לרכב לעצור. הרכב עצר למספר שניות, ולאחר מכן האיץ לעבר הלוחמים, שהגיבו בירי. לאחר המקרה נמצא כי נהג הרכב היה תחת השפעת אלכוהול. נסיבות המקרה המלאות מצויות בבירור”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות