נושאים קשורים

בקרוב: שליטה באייפון ובאייפד – רק באמצעות העיניים

שורה של מאפייני נגישות חדשים צפויים להשתלב במערכות ההפעלה של ענקית הטכנולוגיה אפל. יצורפו גם יכולות בינה מלאכותית לזיהוי דיבור מוגבל והאזנה למוזיקה עבור כבדי שמיעה

“אין צוות חינוכי בשעות אחה”צ, הבן שלי חווה רגרסיה”

גן התקשורת "אייל" ברעננה נמצא בחוסר יציבות כבר שנה. הסיבה: ארבע נשות צוות יצאו לחופשת לידה, ללא תחליף הולם. האימהות פנו לעירייה: מפסידות שעות עבודה, והילדים סובלים

המדינה לא מאשרת הסעה – ופעוט מונשם נוסע למעון באוטובוס ציבורי

בחצי השנה האחרונה אימו של שחר (שם בדוי) בן השנתיים מנהלת מאבק מול הרשויות לקבלת הסעה שמותאמת למצבו הסיעודי. במקום לספק פתרונות - הן מגלגלות אחריות

אפקט המלחמה: יותר מחצי מיליון ישראלים יזדקקו לטיפול נפשי

גורמי המקצוע בתחום בריאות הנפש הזהירו בוועדת הבריאות של הכנסת: "רופאים צעירים בורחים מהמערכת הציבורית בגלל תנאי העבודה הקשים"



הכנסת דנה בהגדלת הקצבה לחטופים ששבו מהשבי

לפי ההצעה שנדונה בוועדת הרווחה, הקצבה תוכפל ל-2,600 שקלים ופדויי השבי יקבלו אוטומטית הכרה של 50% בשל הפרעת פוסט טראומה
ראשיאוטיזםהבי.בי.סי: נערה עם אוטיזם נהרגה מאש צה"ל

הבי.בי.סי: נערה עם אוטיזם נהרגה מאש צה”ל

כוח שפעל בביתוניא ירה לעבר הרכב שבו נסעה פולה מסאלמה, היא נפגעה ומתה. צה"ל: "הרכב האיץ לעבר החיילים, הם חשו בסכנת חיים"

פולה מסאלמה. צילום באדיבות המשפחה

הבי.בי.סי מדווח כי בת ה-16 שנורתה השבוע למוות בידי כוח של צה”ל בעיירה ביתוניא שליד רמאללה היא פולה מסאלמה, נערה על הרצף האוטיסטי תושבת המקום.

האירוע התרחש ביום שני לפנות בוקר. בעיתון “הארץ” דווח כי תושב העיירה שהיה עד לתקרית סיפר שהכוח הגיע לאזור סביב השעה שלוש בלילה ועצר את אחד מתושבי ביתוניא. במקום, כך אמר, היו כ-20 חיילים שעמדו בכמה נקודות, אחת מהן לפני ג’יפ צבאי שעמד על הכביש.

לדברי התושב, רכב נהוג בידי צעיר בן 26 , שבו ישבה מסאלמה, נסע לכיוון הג’יפ הצבאי במהירות של 30-20 קמ”ש, ואז נפתחה עליו אש, כנראה משני כיוונים. מהירי הזה נהרגה הנערה.

לפי תחקיר צה”ל, החיילים ירו לעבר המכונית לאחר שסימנו לנהג לעצור, והוא האט את נסיעתו ואז האיץ לעברם. בצבא ציינו כי החיילים חשו בסכנת חיים. עם זאת, עדי ראייה פלסטינים סיפרו שהצעירים נסעו במכונית במהירות נמוכה ולא האיצו בשום שלב. הנהג נפצע באורח בינוני, ובהמשך אמרו בצה”ל כי הוא היה שיכור.

בני משפחתה של מסאלמה סיפרו לבי.בי.סי כי באותו יום תיכננו לה מסיבת יום הולדת, שהייתה אמורה להתקיים יום למחרת. במקום זאת, אמרו בכאב, נאלצו להיפרד מהבת “הנפלאה” שהתמודדה לדבריהם עם אוטיזם. “היא הייתה חשובה לי נורא”, סיפרה אמה, גאליה, לבי.בי.סי. “היא תמיד ישנה צמודה אליי. היא הייתה אוטיסטית”. למרות המוגבלות, האם סיפרה כי פולה נאבקה ללמוד באופן עצמאי.

אחותה הגדולה של פולה, דליה, סיפרה שכמה ימים לפני האירוע פולה התקשרה אליה וביקשה ממנה לתכנן לה מסיבת יום הולדת בבית בכפר. “פולה רצתה לצאת ולקנות דברים לאירוע, אבל היא לא ידעה מה זה יום ומה זה לילה”, אמרה האחות. “אמא שלי נעלה את הדלת כי היא פחדה בשבילה. אבל היא לקחה את המפתח הרזרבי והלכה. כשהיא עזבה, יצרנו קשר עם המשטרה הפלסטינית כדי לחפש אותה”.

עדיין לא ברור כיצד הגיעה פולה לאדם שנהג במכונית שבה נהרגה. משפחתה מספרת שהוא נתן לה טרמפ הביתה בשעות הבוקר המוקדמות של יום שני.

בעקבות האירוע, שליח האו”ם לאזור, טור וונסלנד, אמר כי הוא “מזועזע” ממותה של הנערה וקרא לחקירה מיידית ויסודית.

תגובת דובר צה״ל: “מתחקור ראשוני עולה כי כוח צה”ל שהיה בפעילות בביתוניא זיהה רכב חשוד שהתקדם לכיוונו, והורה לרכב לעצור. הרכב עצר למספר שניות, ולאחר מכן האיץ לעבר הלוחמים, שהגיבו בירי. לאחר המקרה נמצא כי נהג הרכב היה תחת השפעת אלכוהול. נסיבות המקרה המלאות מצויות בבירור”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות