נושאים קשורים

נפגעתם במלחמה? הכשרות בהייטק מחכות לכם בעלות סמלית בלבד

מפעל הפיס, איכילוב, סיסקו וחברות מובילות נוספות משיקים קורסים טכנולוגיים לנפגעי "חרבות ברזל" במסגרת פרויקט "שווים בתעסוקה". כל הפרטים בכתבה

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש

ביטוח לאומי: 131,666 שורדי שואה זכאים כיום לקצבאות

רגע לפני יום השואה, פרסם ביטוח לאומי נתונים עדכניים שמעלים דאגה עמוקה לגורלם של מי שעברו את הנורא מכל. מעל 40 אלף שורדים מקבלים השלמת הכנסה, ו-70% מהם מקבלים קצבת סיעוד

6 מדליות זהב לישראלים באליפות אירופה לשחייה פראלימפית

נבחרת ישראל חזרה עם 14 מדליות סך הכל. כעת כולם נושאים את העיניים לאולימפיאדה בקיץ: "מאחלים לשחיינים לשחזר את ההצלחות גם בפריז"



הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר
ראשיאוטיזםהשחקנית החירשת נגד מאסק: איך אוטיסט נוהג ככה?

השחקנית החירשת נגד מאסק: איך אוטיסט נוהג ככה?

מרלי מטלין, זוכת האוסקר, הגיבה בטוויטר לפיטורי צוות הנגישות של הרשת: "המהלך הזה פוגע במה שהיה פעם 'מסיר החסמים' עבור אנשים עם מוגבלויות"

מרלי מטלין (מימין) ואילון מאסק. צילום - State Farm, Debbie Rowe
מרלי מטלין (מימין) ואילון מאסק. צילום: State Farm, Debbie Rowe

השחקנית החירשת מרלי מטלין, זוכת פרס האוסקר, מתחה בסוף השבוע ביקורת חריפה על היזם אילון מאסק, הרוכש הטרי של טוויטר, וזאת בעקבות החלטתו לקצץ את צוות הנגישות של הרשת החברתית. “המהלך שלו פוגע במה שהיה פעם ‘מסיר החסמים’ עבור אנשים עם מוגבלויות”, טענה מטלין.

“במהלך 12 שנותיי בטוויטר דגלתי בגיוון, שוויון, הכלה ונגישות, בשם מיליונים מאיתנו שהם חירשים, כבדי שמיעה או מוגבלים”, כתבה מטלין בפוסט שהעלתה בטוויטר. “הפלטפורמה הזו היוותה מגרש משחקים עבור כולנו, ובמיוחד עבור אנשים כמוני. המרחב הזה התפתח לשובר שוויון בהסרת מחסומים עבור אנשים עם מוגבלויות. לאור החדשות על פירוק צוות הנגישות של טוויטר, אני רוצה לשאול את אילון מאסק, כמי שמזהה את עצמו כאדם עם אוטיזם – למה שתעשה את זה? האם הגיע הזמן לנקוט עמדה עקרונית ולהשהות את החשבונות שלנו עד שזה יתוקן?”

מטלין שיתפה גם מאמר שכותרתו “עתיד הגישה בטוויטר בסכנה”, המפרט את החששות הקשורים בביטול צוות הנגישות של החברה. “מאז שאילון מאסק החליט לקנות את טוויטר, תומכי הנגישות התכוננו לאפשרות שצוות חוויית הנגישות של הפלטפורמה יספוג הפסדים”, כתבה השחקנית. “רבים קיוו שאדם בעל כוח בטוויטר יספק טיעון חזק מספיק לגבי חשיבות ההנגשה ויציל את האנשים הרבים שעובדים ללא לאות כבר שנים כדי להפוך את הפלטפורמה לנגישה יותר עבור משתמשים עם מוגבלויות”.

צוות הנגישות הוא ​​אחד מיני צוותים רבים בחברה שמאסק החליט לפטר מהרגע להרגע לאחר שהשתלט על הרשת הפופולרית. מאסק, מהנדס, יזם ומולטי מיליארדר, רכש לאחרונה את טוויטר לפי שווי כולל של כ-44 מיליארד דולר. “לטוויטר יש פוטנציאל אדיר, ואני מצפה לעבוד עם החברה וקהילת המשתמשים”, אמר עם הרכישה. אולם, מאז העולם מנסה להבין האם הוא מעוניין להציל את הרשת או לקבור אותה עם עזיבת מאות עובדים במחאה על הדרישות הנוקשות שקבע וגל הפיטורים הנרחב.

מאסק: “עברתי בריונות בגלל האוטיזם”

מאסק עצמו משתייך לקהילת המוגבלויות. באפריל השנה חשף בראיון לכריס אנדרסון ב-TED כי הוא חי עם תסמונת אספרגר. בין השאר סיפר על הילדות הלא קלה ועל הקשר של החוויות הקשות שעבר בחייו להצלחה הפנומנלית שאליה הגיע. “אצלי זה התבטא בכך שלא קלטתי סממנים חברתיים בצורה אינטואיטיבית”, אמר מאסק, “הייתי תולעת ספרים ולא הצלחתי להבין מה שאחרים הבינו בקלות או שניחנו בו באופן טבעי. הייתי מבין דברים בצורה מאוד מילולית, מסתכל על המילים פשוטן כמשמען. לא הייתי מבין לא נכון, אבל לא הצלחתי להבין את הרובד הנוסף של הדברים שאמרו לי, כי הם התכוונו לעוד דברים מעבר למה שהם אמרו, ולקח לי זמן לפענח את זה. אז עברתי בריונות בעקבות זה. לא הייתה לי ילדות שמחה. האמת שזה היה לא פשוט”.

מטלין, שחקנית קולנוע וסופרת יהודייה אמריקאית, זכתה בשנת 1986, בהיותה בת 21 בלבד, בפרס האוסקר על  תפקידה בסרט “ילדים חורגים לאלוהים”. בכך הפכה לשחקנית הצעירה בהיסטוריה שזכתה בפרס היוקרתי. כמו כן, זכתה מטלין בפרס גלובוס הזהב והייתה מועמדת לארבעה פרסי אמי. מטלין היא פעילה ותומכת נלהבת בקהילת החירשים. ביוני 2017 הגיעה לישראל כדי לקבל פרס מקרן משפחת רודרמן בסך 100,000 דולר על פועלה לשילוב וקידום אנשים עם מוגבלויות בהוליווד.

כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות