נושאים קשורים

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"



הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
ראשיאנשים עם מוגבלויותמכה לעיוורים: נסגר מרכז ההזמנות בטלפון בשופרסל

מכה לעיוורים: נסגר מרכז ההזמנות בטלפון בשופרסל

הרשת ביטלה גם את הפטור מדמי משלוח לעיוורים. המרכז לעיוור: "פגיעה קשה בקהילה". שופרסל: "האתר מונגש באופן מלא"

יו”ר שופרסל איציק אברכהן. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

מ-1 בדצמבר חברת שופרסל לא תאפשר יותר לעיוורים וללקויי ראייה להזמין משלוחים דרך הטלפון ותפנה אותם לאתר האינטרנט של החברה – כך נודע לאתר “שווים”. כמו כן, החברה ביטלה את הפטור מדמי משלוח לעיוורים (בקנייה מעל 150 שקלים). בשופרסל טוענים כי שירות ההזמנות הטלפוני לעיוורים ולקויי ראייה נפתח כאשר אתר האינטרנט של הרשת לא היה נגיש, וכיום הוא כבר מונגש בצורה מלאה עבור אנשים עם מוגבלות.

“הבשורה” הזו נחתה אתמול (חמישי) על כ-24 אלף עיוורים ולקויי ראייה החיים בישראל. האפשרות לבצע הזמנה טלפונית מהסופר הייתה עבורם “קרש הצלה” והעניקה להם יכולת עצמאית לערוך את הקניות שלהם. מעתה, אומרים בקהיליית העיוורים, הם ייאלצו לשוב ולהסתמך על בני משפחה או שכנים טובים כדי לבצע הזמנה ולקבל את המשלוח הביתה.

אפיק סופיר, אדם עיוור ולשעבר כותב ב”שווים”, ניסה הבוקר לבצע הזמנה באתר שופרסל ונתקל בקשיים רבים. “לקח לי רבע שעה להבין בכלל איך קונים פה משהו”, הוא אומר. “האתר הוא עם מיליון תווים, עמוס מאוד וקשה להסתדר איתו. יש כאן כפתורים שלא עושים כלום כמו כפתור מורחב למשל. אני לא הצלחתי להזמין. אז מה יהיה עכשיו? אני אצטרך להתקשר לשירות לקוחות, לבזבז זמן המתנה יקר ולבצע את ההזמנה יחד עם השירות לקוחות? אז מה עשו בזה… עדיף היה להשאיר את שירות ההזמנות הטלפוני”.

“מדובר בפגיעה קשה בקהילה ובמיוחד באזרחיה הוותיקים”, אומר עו”ד גיא אקוקה, מנהל המחלקה המשפטית של המרכז לעיוור בישראל ולקויי ראייה בעצמו. “האנשים האלה לא מכירים שום דרך אחרת לבצע הזמנות וחלקם לא מסתדרים עם הקדמה של האינטרנט. האמת היא שלאדם עם עיוורון מלא אין באמת אפשרות להזמין דרך האתר, זה על סף הבלתי אפשרי. קיבלנו עשרות פניות בנושא, אבל מבחינת הנהלת שופרסל ההחלטה התקבלה לסיים את השירות”.

מה יעשו העיוורים מעכשיו? “אנשים יצטרכו להתאים את עצמם למצב החדש; אולי הם יחזרו לקנות ליד הבית”, מוסיף אקוקה. “יש עשרות אנשים שקמו הבוקר ולא יודעים מה לעשות. במקום שחברת שופרסל תמשיך להוביל במתן שירות לעיוורים וללקויי ראייה ותסחף בכך רשתות נוספות, היא הולכת אחורה וחלופות מתאימות אין. חבל”.

אתר “שווים” ביצע בעבר בדיקה לגבי רמת הנגישות של רשתות הקניות השונות עבור עיוורים ולקויי ראייה. הממצאים היו שרוב הרשתות רחוקות מלהיות נגישות. גם חברת שופרסל הייתה חלק מהבדיקה וקיבלה ציון נמוך, אם כי צריך לציין שלטענת הרשת האתר עבר מאז שדרוג נגישות משמעותי.

מחברת שופרסל נמסר בתגובה: “שירות ההזמנות הטלפוני שניתן לאוכלוסיית לקויי הראייה החל לפעול בימים שבהם לשופרסל עדיין לא היה אתר אונליין לביצוע הזמנות. כיום האתר מונגש עבור אנשים עם מוגבלות וצוות שירות הלקוחות של שופרסל שעבר הכשרה מיוחדת זמין בכל עת לסייע בהדרכה וליווי מלא לכלל לקוחותינו הזקוקים לכך.

“אנו פועלים להוספת כלי הנגשה נוספים לשיפור חוויית הקנייה של אנשים עם מוגבלות. כמו כן, שופרסל הינה הרשת הקמעונאית הראשונה בארץ ובעולם אשר הנגישה את סניפיה באמצעות מערכת התמצאות והכוונה של חברת Right Hear, ובכך מאפשרת לאנשים עיוורים, לקויי ראייה ואנשים עם קשיי התמצאות שונים לערוך קניות בסופר באופן שוויוני, פרטי ועצמאי”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות