נושאים קשורים

נפגעתם במלחמה? הכשרות בהייטק מחכות לכם בעלות סמלית בלבד

מפעל הפיס, איכילוב, סיסקו וחברות מובילות נוספות משיקים קורסים טכנולוגיים לנפגעי "חרבות ברזל" במסגרת פרויקט "שווים בתעסוקה". כל הפרטים בכתבה

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש

ביטוח לאומי: 131,666 שורדי שואה זכאים כיום לקצבאות

רגע לפני יום השואה, פרסם ביטוח לאומי נתונים עדכניים שמעלים דאגה עמוקה לגורלם של מי שעברו את הנורא מכל. מעל 40 אלף שורדים מקבלים השלמת הכנסה, ו-70% מהם מקבלים קצבת סיעוד

6 מדליות זהב לישראלים באליפות אירופה לשחייה פראלימפית

נבחרת ישראל חזרה עם 14 מדליות סך הכל. כעת כולם נושאים את העיניים לאולימפיאדה בקיץ: "מאחלים לשחיינים לשחזר את ההצלחות גם בפריז"



הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר
ראשיחדשותתביעה: הדואר הפלה עובד שאשתו ובנו עם מוגבלויות

תביעה: הדואר הפלה עובד שאשתו ובנו עם מוגבלויות

העובד ביקש לעבוד מרחוק כדי לתמוך בהם. כל הגורמים אישרו זאת, למעט סמנכ"לית אחת שסירבה: "אני לא מעוניינת לשמוע"

דואר ישראל. צילום אילוסטרציה - BigStock
דואר ישראל. צילום אילוסטרציה – BigStock

נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות תובעת את דואר ישראל, בשמו של יעקב (שם בדוי) בן ה-55 מירושלים, שעובד כטכנאי מחשבים באגף מערכות המידע בחברה, בטענה להפליה ופגיעה בעבודתו.

הסיבה: מטה הדואר שבו עבד עבר מירושלים למודיעין. הוא ביקש להמשיך לעבוד מרחוק, ולמרות שכל הגורמים בדואר הסכימו לכך, סמנכ”לית אחת טירפדה את המהלך.

צריך להסיע את בנו לבית הספר

יעקב עובד במשך 23 שנים בדואר, במטה החברה בירושלים. הוא נשוי לאישה עם מוגבלות נפשית ואב לנער עם מוגבלות בן 16 ולילד בן 10. בכל בוקר היה מסיע את הבכור לבית הספר לחינוך מיוחד, ומשם ממשיך לעבודתו, מרחק רבע שעה נסיעה מהבית. יעקב תמיד היה במרחק נסיעה ממשפחתו – למקרה שיצטרכו אותו.

90% מעבודתו של יעקב, כך עולה מכתב התביעה, מבוצעת מרחוק – תמיכה בעובדים באמצעות השתלטות מרחוק על המחשבים שלהם. כך שגם את הנסיעה הקצרה הזאת לא היה חייב לעשות. אלא שבשנה שעברה, בישרו בדואר לעובדי המטה כי כולם, כולל אגף מערכות המידע בו עובד יעקב, יעברו למודיעין – מרחק של 45 דקות עד שעה מביתו.

עובדים אחרים קיבלו אישור

נוכח המצב של אשתו ובנו, ביקש יעקב ממנהליו לאפשר לו לעבוד מהמשרד בירושלים. בקשתו התקבלה על ידי מנהלו – ניסים כהן, הרופא התעסוקתי של החברה, מחלקת הרווחה והעובד הסוציאלי של המשפחה בעיריית ירושלים. הבקשה אף אושרה על ידי גורם בכיר מאוד – ממלא מקום המנכ”ל בזמנו, וסמנכ”ל משאבי האנוש של החברה, קובי נודלמן.

למרות כל הסיכומים, המהלך טורפד. סמנכ”לית מערכות המידע של דואר ישראל, עדית חן, התנגדה להישארותו בבירה. “זה לא מענייני, אל תספר לי, אני לא מעוניינת לשמוע, אני לא רופאה ולא מתיימרת להיות”, כך אמרה ליעקב. הוא מצידו, ניסה להסביר לה מדוע הוא מעוניין להישאר בירושלים, בשל מצבם הבריאותי של אשתו ובנו.

לפי כתב התביעה, יעקב לא היה חריג. חן אפשרה לעובדים אחרים לעבוד מירושלים בשל נסיבות מיוחדות, אך ליעקב לא אישרה. בכתב התביעה מצוין כי יעקב נאלץ להשלים עם הגזירה ולנסוע למודיעין, ובשל היעדרויות רבות שלו מהבית, חלה הדרדרות במצבה של אשתו. מנגד, הוא נאלץ לקחת ימי חופשה רבים כדי להישאר איתה.

ניסיונות הפשרה לא צלחו

מרגע הידיעה על המעבר הצפוי, נעשו מספר ניסיונות לפשר בין יעקב לחן ולמצוא את עמק השווה, אך לא נרשמה הצלחה. הנציבות החליטה להגיש את התביעה, בסכום של 101,414 שקלים, בטענה כי כתוצאה מהמעבר למודיעין, נפגע שכרו של יעקב עקב אי יכולתו להשלים את כל שעות העבודה בשל אילוצים שקשורים למוגבלות בני משפחתו, דבר שהיה נמנע ככל שהיו מבוצעות התאמות.

מדואר ישראל נמסר: “אנו למדים את פרטי כתב התביעה, ונגיב בבית המשפט לדברים”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות