נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויות"רמת תברואה ירודה" במעון שבו חלו 36 דיירים

“רמת תברואה ירודה” במעון שבו חלו 36 דיירים

כך עולה מביקורת שערך משרד הבריאות בבית "בר דרור" בכפר סבא. בין הממצאים: אי הקפדה על ניקיון במטבח ועל בדיקת טמפרטורות של המזון

מעון “בר דרור” בכפר סבא. צילום: גוגל ארת’

בעקבות האירוע במעון “בר דרור” בכפר סבא לפני כשבוע, שבו לקו בתחלואת מעיים 36 דיירים, ביצע משרד הבריאות ביקורת תברואתית, ואתמול פורסמו תוצאותיה.

בעת הביקורת במעון, שבו מתגוררים דיירים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, נלקחו למעבדת משרד הבריאות 21 דגימות מזון מארוחות בוקר וערב שהוגשו במקום בשלושת הימים טרם האירוע. בבדיקת הדגימות נמצאו רמות נמוכות של חיידקי קלוסטרידיום בסלט ושל חיידק אי קולי במרק. “רמות אלה אינן גורמות לתחלואה, אך מעידות על התנהלות תברואית ירודה של המוסד”, כתב צוות הביקורת בדוח שלו.

בין הליקויים שנמצאו בביקורת: אי הקפדה על ניקיון בחלק מהמכשירים והמקומות במטבח, חוסר הקפדה על הפרדה בין מזון גולמי למזון מוכן לבישול ולמאכל, לא מתבצעת בדיקה של טמפרטורת מוצרי המזון בעת קבלתם ולא מתבצעת בקרת טמפרטורות בעת הוצאת המזון מהמטבח; כן נמצאו במחסן מוצרי מזון פגי תוקף כמו תה, תבלינים ושני גלונים של זיתים בשימורים.

לנוכח הממצאים והתחלואה הורה משרד הבריאות לסגור את המטבח לבישול ולהכנת סלטים עד לתיקון הליקויים וביקורת חוזרת. בינתיים, ניתנה למוסד אפשרות להגיש ארוחת ערב ובוקר ממוצרי חלב וטונה משימורים, והוחלט כי ארוחת צהריים תסופק על ידי גורם חיצוני.

בשיחה של הצוות עם מנהל המעון התברר שהמטבח נמצא בתהליכי שיפוץ ושדרוג. בעקבות זאת הוחלט כי צוות מיוחד הכולל מומחה בריאות סביבה, תזונאית ומפקחת ילווה את הנהלת המעון והצוות המקצועי במהלך יישום התוכנית לשדרוג המטבח, בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות