נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
הסתדרות 480-100

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותהומלסים עזרו לנער עם מוגבלות שנאבד

הומלסים עזרו לנער עם מוגבלות שנאבד

הוריו של מייקה בן ה-17, שנעדר כשלושה שבועות, מצאו אותו בריא ושלם חמישה קילומטרים ממקום מגוריהם. מי שטיפלו בו היו זוג חסרי בית: "נתנו לו למרות החוסר"

מייקה ביירום. מתוך childfindofamerica.org
מייקה ביירום. מתוך childfindofamerica.org

קייט וברנדון ביירום-קוקורק מטקסס, ארה”ב, בקושי ישנו בשלושת השבועות האחרונים. הם היו עסוקים בחיפוש אחר בנם הנעדר, מייקה. בשל החיפושים, האם נאלצה אפילו להפסיק את הטיפולים שהיא מקבלת בעקבות מחלת הסרטן. גם משטרת יוסטון, מרכז טקסס לנעדרים, משלחות חיפוש מהקהילה ועוד אנשים טובים סייעו בחיפושים. הם חילוק עלונים, התקשרו לעסקים סמוכים, לבתי חולים ומקלטים – כל זאת בתקווה למצוא את מייקה, שמתמודד עם לקויות למידה מרובות.

ביום רביעי בערב, קיבלה האם הודעה ששינתה הכל. “מישהו באפליקציית השכונה שעקב אחרי הפוסטים שלנו פשוט שלח לי הודעה”, שיחזרה קייט. “הוא כתב שהוא לא בטוח שזה מייקה, אבל מיד עניתי לו שזה הוא, שזה הבן שלי”. מה שהתברר לאחר מכן, זה שבני זוג חסרי בית מצאו את מייקה, יום אחרי שנעלם, ולקחו אותו תחת חסותם. “הם טיפלו בו ודאגו לו, הם פשוט מלאכים”, הוסיפה האם.

“עם כל המחסור – הם האכילו אותו”

קייט וברנדון מיהרו לאזור לפגוש את מייקה, שהיה במרחק של חמישה קילומטרים בלבד מביתם, בדרום מזרח יוסטון. “הם טיפלו במייקה גם בזמן סופת השלגים שהייתה בשבוע שעבר. הם הצילו את חייו”, הוסיפה קייט. “מצאנו את מייקה בדיוק שלושה ימים לפני יום הולדתו ה-18. אילולא היינו מוצאים אותו לפני יום הולדתו, לא בטוח שהיינו יכולים לאתר אותו, כי הוא בוגר וכביכול ברשות עצמו”.

“הזוג הזה האכיל אותו וטיפל בו. אין להם חשמל, אין להם רשתות חברתיות, אז הם לא ידעו שמחפשים אותו”, היא סיפרה. “עם כל המחסור שלהם, הם עדיין האכילו את מייקה בכל יום. הגברת לקחה את הבגדים שלו וכיבסה אותם, הם מצאו לו בגדים חמים יותר, הם טיפלו בו ודאגו שיהיה לו חם כאשר הטמפרטורות בחוץ היו מתחת לאפס. כעת הוא במצב ממש טוב”, אמרה האם.

בני הזוג שהצילו את מייקה ביקשו לשמור על סודיות זהותם ומיקומם.

כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות