נושאים קשורים

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"



הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
ראשיאנשים עם מוגבלויותהמשטרה חוקרת: איך ילד עם מוגבלות נחנק למוות בהסעה

המשטרה חוקרת: איך ילד עם מוגבלות נחנק למוות בהסעה

לוי יצחק בוטבול ז"ל מצא את מותו במפתיע בדרכו הביתה מהגן. אביו מנדי, ספד לו בכאב: "הצדיק העליון שלנו השיב את נשמתו לבורא, ה' נתן וה' לקח"

הרב מנדי בוטבול עם בנו לוי יצחק ז"ל. צילום מסך מפייסבוק
הרב מנדי בוטבול עם בנו לוי יצחק ז”ל. צילום מסך מפייסבוק

פרסום ראשון: המשטרה חוקרת בימים אלו מקרה טרגי במיוחד, בו ביום שני האחרון מצא את מותו לוי יצחק בוטבול ז”ל, ילד בן 5 עם צרכים מיוחדים מקריית גת, שעל פי החשד נחנק בדרכו הביתה בהסעה מהגן לביתו. בוטבול ז”ל הובהל לבית החולים ברזילי על ידי כוחות ההצלה, ושם למרות מאמצי החייאה נקבע מותו.

על פי הידוע ל”שווים”, המשטרה זימנה לחקירה את כל מי שהיה במגע עם הילד לפני מותו, כולל הסייעת הצמודה שלו והמלווה בהסעה. “אנחנו בודקים את כל האפשרויות על מנת להגיע לחקר האמת, יש הרבה ספקולציות”, אמר גורם המקורב לפרטי החקירה. מטעמים דתיים, משפחתו של הנפטר סירבה להעביר את גופתו לנתיחה במכון לרפואה משפטית באבו-כביר, דבר שעלול להקשות על קביעה חד משמעית של נסיבות מותו.

משטרת ישראל - אילוסטרציה
משטרת ישראל – אילוסטרציה

“המשפחה בהלם מהאסון”

מקורבים למשפחה אמרו ל”שווים” כי “יש פה הרבה דברים שצריכים לבדוק, אבל זה לא הזמן עוד. הם (משפחתו הקרובה) עדיין בהלם מהאסון שנפל עליהם”. מעיריית קריית גת מסרו כי הם מלווים את המשפחה בימים הכואבים האלו, וכי האגף לצרכים מיוחדים ונגישות עומד בקשר רציף איתם.

בוטבול ז”ל, שחי עם מוגבלות שכלית ופגיעה לבבית, הוא בנו של הרב מנדי בוטבול, שליח חב”ד בקריית גת ומוכר כאישיות ציבורית בקהילה. בחג החנוכה האחרון הם הספיקו להדליק נרות יחדיו. האב שבור הלב ספד לו: “ניצחו אראלים את המצוקים. ברוך דיין האמת. ה’ נתן וה’ לקח. לוי יצחק שלי, הנשמה הגבוהה, הצדיק העליון שלנו השיב את נשמתו לבורא עולם”.

ממשרד החינוך נמסר אודות המקרה המצער: “המשרד מביע צער עמוק על האירוע הטרגי. בית הספר והפיקוח מלווים את המשפחה ותומכים בה ברגעיה הקשים. פרטי המקרה מצויים בחקירת משטרה, והמשרד יפעל בהתאם לממצאיה. החינוך המיוחד קרוב מאוד לליבו של שר החינוך הנכנס ובקרוב ייפגש עם קואליציית ההורים וגורמים נוספים בתחום”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות