נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלותבמיוחד לאנשים עם מוגבלות: שלט נגיש לסוני פלייסטיישן 5

במיוחד לאנשים עם מוגבלות: שלט נגיש לסוני פלייסטיישן 5

איחוד של כפתורים, אפשרות להתאמה לכיסא גלגלים ושמירה של העדפות מיוחדות הם רק חלק מהפיצ'רים הרבים של השלט החדש עליו הכריזה ענקית הטכנולוגיה

בקר המשחקים הנגיש של סוני פלייסטיישן 5. צילום: sony
בקר המשחקים הנגיש של סוני פלייסטיישן 5. צילום: sony

“אני נרגש להודיע על צעד חדש להפיכת המשחקים לנגישים יותר”, אמר מנכ”ל סוני, ג’ים ריאן, שהציג את בקר המשחק החדש, בתערוכת CES. בתערוכה שנערכה השבוע בלאס וגאס, ונחשבת לאחת מתערוכות הטכנולוגיה הגדולות בעולם, הצהיר ריאן על בקר המשחק (ג’ויסטיק) הנגיש החדש של קונסולת המשחקים הפופולרית בעולם – הסוני פלייסטיישן 5.

“הכירו את פרויקט לאונרדו”, המשיך ריאן, “בקר הנגישות החדש, איתו אנשים עם מוגבלויות שונות יוכלו לשחק בדרך קלה יותר, נוחה יותר ועם אפשרויות רבות יותר. הפרויקט יאפשר לשחקנים רבים לשחק כפי שהם רוצים”, אמר.

בקר המשחק החדש והמותאם לאנשים עם מוגבלות מורכב ממשטח מגע עגול, שתוכנן להנחה על גבי מגש, שולחן או כיסא גלגלים. הוא מצויד בשמונה לחצנים הניתנים להחלפה, בתוספת כפתור הג’ויסטיק, שנע בתנועה סיבובית. בנוסף, הבקר החדש מגיע עם ערכת רכיבים הניתנים להחלפה, המאפשרים להתאים את הצורה, הגודל והמיקום של הלחצנים והג’ויסטיק לצרכים והעדפות האישיות של המשתמש. גם התוכנה המתלווה לשלט החדש ניתן להתאמה אישית על פי המגבלה.

החידוש של חברת האלקטרוניקה “סוני”, מאפשר לכל אדם עם מוגבלות שיכול להחזיק את השלט לפרקי זמן ממושכים, ליהנות מהמשחק בצורה מיטבית, ללא כאבים או תסכולים שיכולים להיווצר בשימוש בשלט הרגיל.

עשרות עיצובים חדשים נבדקו

“אפשר יהיה לשלב כפתורים שונים בכפתור אחד”, הסביר יועץ הנגישות פול פיליפס, שניסה את הבקר החדש. “באמצעות יציאות ה-aux של הבקר, אפשר לשלב את הבקר החדש יחד עם אביזרים נוספים המייצרים חברות משחקי נגישות שונות, ולשחק ביחד עם חברים ובני משפחה”, הוסיף.

“הצוות שלנו בדק יותר מתריסר עיצובים עם מומחי נגישות, וחיפש גישות שיעזרו להתמודד עם אתגרים מרכזיים לשימוש יעיל בבקר”, אמר מעצב הבקר החדש, סו מורימוטו. “סוף סוף הגענו לעיצוב של ‘בקר מפוצל’, המאפשר יכולת מיקום כמעט חופשית של כפתורי האצבע משמאל לימין וההפך”.

“הבקר החדש הזה הוא ארגז כלים נהדר”, הוסיף דייב קרוז, מנהל התוכנית של ארגון הצדקהStack Up, שמשקם יוצאי צבא באמצעות משחקי וידאו. “עבור אנשים מסוימים, החידוש הזה אומר דבר גדול ומשמעותי, והוא להיות מסוגל לשחק בנוחות וליהנות בכל משחק. אני לא יכול לחכות לראות מה הקהילה תעשה עם זה ברגע שהם ישימו את ידם על זה”, אמר קרוז.

ממתינים לתאריך השקה

עם זאת, למרות החשיפה הגדולה, בסוני עדיין לא נמסר מתי בקר המשחק החדש ייצא לשוק. ההערכות מדברות שזה יקרה השנה, או אולי בשנה הבאה, בהתאם להליך הפיתוח וההתנסויות של הבקר על ידי קהילות אנשים עם מוגבלות ברחבי העולם.

ההכרזה של סוני בתערוכת הטכנולוגיה החשובה בעולם מגיעה כמעט חמש שנים לאחר שמיקרוסופט, מתחרתה העיקרית בשוק משחקי הוידאו, שחררה את הבקר הנגיש שלה לקונסולת ה-Xbox. מאז, היא גם עיצבה מחדש גם את אביזרי המחשב ואת אריזות ה-Xbox שלה כדי להפוך אותם לידידותיים יותר עבור אנשים עם מוגבלויות.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות