נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות
הסתדרות 480-100

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיאוטיזםזה החשוד בתקיפת הצעיר האוטיסט. מכירים אותו?

זה החשוד בתקיפת הצעיר האוטיסט. מכירים אותו?

המשטרה פירסמה את תמונת החשוד בתקיפת ליאם יריב באוטובוס קו 364 בפתח תקווה ביום ראשון - ומבקשת את עזרת הציבור באיתורו

ליאם יריב (מימין) והחשוד בתקיפתו. צילומים: דוברות המשטרה ובאדיבות המשפחה

המשטרה פירסמה הערב (חמישי) את תמונתו של החשוד בתקיפת ליאם יריב, בן 22 עם אוטיזם, באוטובוס קו 364 בפתח תקווה ביום ראשון האחרון – ומבקשת את עזרת הציבור באיתורו.

מחקירת המשטרה עולה כי החשוד תקף את ליאם כאשר עמד לרדת מהאוטובוס ברחוב סלנט בפתח תקווה. לאחר שליאם ירד מהאוטובוס התקיפה נמשכה, והחשוד אף השליך עליו לבנה. לאחר מכן נמלט מהמקום. ליאם, שנפצע באורח קל-בינוני, פונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה לקבלת טיפול.

כל היודע פרטים על מקום הימצאו של החשוד או כל פרט אחר שיש בו כדי לאפשר למשטרה לאתר אותו, מתבקש להתקשר למוקד 100 של משטרת ישראל או לתחנת פתח תקווה בטלפון שמספרו: 039393433 או לטלפון 039393444 שלוחה 0.

בפוסט שהעלתה לרשת לפני שלושה ימים כתבה אימו של ליאם, טלי: “18:30, יום ראשון, קו אוטובוס 364 של חברת אפיקים מת”א לפתח תקווה עוצר בתחנת סלנט 59 בפתח תקווה. ליאם, בחור על הרצף האוטיסטי, ‘לא בא טוב בעיניים’ לנוסע כבן 40-50 בעל זקן שלבש חולצה לבנה… החלאה הזה החל לצעוק עליו באוטובוס, וכשהדלת נפתחה בתחנה הוא בעט בו בישבן ובגב וזרק אותו מהאוטובוס תוך כדי שהוא יורד אחריו, ממשיך לבעוט בו בכל חלקי גופו ורוגם אותו באבנים. ליאם התחנן וביקש שיעזוב אותו וצעק לעזרה. האדם הזה צרח עליו ‘אל תשחק אותה טמבל’, הרים לבנת אקרשטיין וזרק עליו.

“אין צדיקים בסדום? אף אחד לא עוזר, לא נהג האוטובוס, לא האנשים ברחוב. גברת אמיצה אחת, מבלי להעליב בת כ-80, גובהה כחצי מליאם שלי, שגרה בקרבת המקום ושמעה את הצעקות, פשוט הגיעה ונעמדה מעל ליאם. חצצה בינו לבין התוקף תוך שהיא מבקשת שיקראו למשטרה. גם אז לאיש לא היה אכפת. הגברת הזו הצליחה להבריח את התוקף ולקחה את ליאם המפוחד, המבוהל והפגוע אליה הביתה.

“משם צילצלו אליי. רצתי מהבית שלי כשבראש עוברים בי כל הסרטים הכי נוראיים בעולם. זה קרה גם אצלי בבית. חשבתי שזה שהוא 1.87 ודי רהוט בדבריו יקל על החיים שלו. אבל לא. ליאם לא התעמת עם האדם, לא דיבר איתו, לא עשה כלום. הוא רק נעמד כדי לרדת מהאוטובוס. האיש הזה, הבהמה הזה, החליט שליאם אדם מסוכן ותקף אותו בברוטליות. ליאם פשוט התחנן שיניח לו, ואף אחד לא עשה כלום! עד שהגיעה מלאך.

“אין לי שום מילה אחרת מלבד מלאך-  הגברת שהצילה לי את ליאם. אני רוצה להודות לשוטרים במשטרת פתח תקווה ולשוטרת ענוג ,שכשמה כן היא. הם ראו כמה ליאם נסער ופגוע ומבולבל. לצוות מד”א שהגיע לתחנה, בדק את ליאם ופינה אותו לבית החולים. ולרופאים והצוות המקסים בבלינסון, שלא נתנו לנו לחכות, ראו את הקושי ובעדינות העניקו את הטיפול הרפואי המתאים מהר ככל האפשר. חזרנו הביתה בלילה. ליאם לא אותו ילד. הוא השתבלל והתכנס בעצמו, נכנס למיטה ונרדם מותש וכאוב. רק כשיקום אדע עד כמה החבלות הפיזיות כואבות כי את החבלות הנפשיות אני כבר רואה.

“תשאלו למה הפוסט? כי החלאה שהיכה ותקף את ליאם ברח. ואם מישהו ראה, צילם, המצלמות באוטובוס, ברחוב, מישהו מלבד אותה אישה מדהימה שראה ויכול לעזור לנו למצוא את החלאה הזה. בבקשה תעזרו”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות