נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
הסתדרות 480-100

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאוטיזםאנשים עם מוגבלות? החברות האלה רוצות שתעבדו אצלן

אנשים עם מוגבלות? החברות האלה רוצות שתעבדו אצלן

פרטנר, סלקום, פתאל וקליקאיט מצטרפות לפרויקט "שווים בתעסוקה" ופותחות קורסי הכשרה לאנשים עם מוגבלות עם עבודה בקצה

צילום הדמיה: ביגסטוק

פרויקט “שווים בתעסוקה”, המקדם שילוב עובדים עם מוגבלות במשק הישראלי, מתרחב: בקרוב ארבע חברות גדולות – פרטנר, סלקום, פתאל וקליקאיט – פותחות קורסים חדשים ומזמינות אנשים עם מוגבלות להגיש מועמדות. חניכים שיסיימו את הקורסים בהצלחה מיועדים להצטרף לחברות אלה כעובדים מן המניין.

להגשת מועמדות הקליקו >>> https://shavimbataasuka.ynet.co.il/

שיעור התעסוקה בקרב אנשים עם מוגבלויות בגילאי העבודה בישראל נמוך ביותר – סביב ה-50%. במילים אחרות, אחד מכל שני אנשים עם מוגבלות כלשהי – פיזית, תקשורתית, קוגניטיבית או נפשית – אינו עובד. המשמעות היא שמאות אלפי אנשים שיש להם מה לתרום נשארים בבית, אינם מקבלים הזדמנות להגשים את יכולותיהם ונאלצים לחיות בצמצום כשהם נשענים קצבאות נכות בלבד. כתוצאה מכך, הם מפסידים וגם המשק הישראלי מפסיד מיליארדים רבים מדי שנה.

בניסיון לשפר את המצב הזה, חברו כמה גורמים, בראשם מפעל הפיס, והקימו את פרויקט “שווים בתעסוקה”. המדובר בקרנות הביטוח הלאומי, קבוצת “ידיעות אחרונות-ווינט”, אתר “שווים” והפורום הכלכלי חברתי המשתייך לנשיאות המגזר העסקי. “שווים בתעסוקה” מבקש להגדיל את שיעור המועסקים בקרב אנשים עם מוגבלויות, לשנות את השיח בעולם התעסוקה בקרב מעסיקים ומועסקים כאחד, ולתת הזדמנות שווה לאנשים עם מוגבלויות. לשם כך, מציע הפרויקט תוכניות הכשרה ללא עלות שיאפשרו לאנשים עם מוגבלויות להשתלב במקצועות נדרשים במגוון תחומים.

כל הפרטים על קורסי ההכשרה שעומדים להיפתח בקרוב נמצאים בדף ההרשמה >>> https://shavimbataasuka.ynet.co.il/

רשימת הקורסים:

* חברת קליקאיט דאטה בע”מ –  קורס שילוח בינלאומי ולוגיסטיקה.

* רשת מלונות פתאל – קורס בישול וקורס מכירות ושירות.

* חברת סלקום – קורס נציגי שירות.

* חברת פרטנר – קורס שליטה ובקרה, קורס טלמרקטינג, קורס תיאום פגישות וקורס ווטסאפ/דיגיטל.

לקראת פתיחת הקורסים שוחחנו עם מובילי הפרויקט בחברות השונות, וזה מה שהם סיפרו 

גנית בוכמן, מנהלת ההדרכה במלונות פתאל, ספרי על תוכנית ההכשרה שלכם

ברגע ששמענו על “שווים בתעסוקה”, היה לנו ברור שאנו מבקשים לקחת חלק ומאמצים את הפרויקט באהבה רבה. בקורס הראשון שעשינו בתחום הבישול לא נתנו הנחות לאף משתתף, וזו באמת הזדמנות שווה. אבל כן עשינו התאמות, דאגנו לדייק את הפרופיל של המועמדים וקיימנו מיונים בנוכחות אנשי מקצוע מ”תעסוקה שווה”, מנהלי משאבי אנוש והדרכה והשף הראשי של רשת מלונות פתאל – שף גיא רודובסקי, שליווה באופן אישי את הקורס. 

הקורס הראשון התקיים למשך 10 מפגשים, שכללו לימוד תאורטי ומעשי על כל רזי המקצוע. במפגש האחרון המשתתפים בישלו ארוחה המייצגת את כל שנלמד אשר הוגשה למנכ”לי המלונות בהם הם עמדו להשתלב וההתרגשות הייתה בשיאה. לקראת הקליטה במלונות קיימנו עם כל אחד שיחה אישית, ערכנו תיאום ציפיות עבורם ועבורנו ופתחנו קבוצת וואטסאפ כדי להיות מולם במעקב כקבוצה וכבודדים.

מה היתרונות והערך מבחינתכם?

היתרונות והערכים הם רבים, הן לנו כארגון והן לחברה הישראלית. הקורס עצמו יצר חשיפה לאנשים רבים שלא ידעו שהאפשרות לעסוק בתחום קיימת עבורם וההיענות הייתה רבה – מה ששימח אותנו מאוד. פתחנו את דלתנו תרתי משמע, הוספנו לרשת אנשים נפלאים, ואנו נשמח לשלב עוד בהמשך בקורסים נוספים שאנו עתידים לפתוח.

עוד דבר מדהים הוא לגלות את ערך הסובלנות לעובדים ולאורחים שלנו. ניתן לראות זאת אצל השפים. את מידת הסבלנות שהם מגלים בהכשרת חברי הצוות. באחד המלונות מועסקת חברת צוות עם מוגבלות נראית לעין בידיים, והיא לא מוכנה שיקלו עליה בעבודתה ואף מתעקשת למול שף המלון לא לתת לה הנחות.  במלון אחר נקלט  חבר צוות חירש-אילם שבעת קליטתו מצאו תקשורת בין הצוות לבינו כתהליך שנבנה בין שפת סימנים לקריאת שפתיים, וזה מקסים לראות איך הם משתלבים כמו כולם בעבודה.

כרשת מלונות מקסים לראות גם איך אורחינו מגלים סבלנות וסובלנות ולומדים מזה המון בעצמם. את תחושת השייכות מרגישים במיוחד אצל משפחות עם אנשים וילדים עם מוגבלות שמגיעות להתארח ומקבלות שירות מאדם עם מוגבלות.

טיליה תורן, מנהלת אחריות תאגידית בפרטנר, מה גרם לכם להצטרף לפרויקט?

גיוון ושוויון תעסוקתי הם חלק מה-DNA של פרטנר מאז ומעולם. אנו מאמינים שזה מה שהופך את החברה לטובה יותר מכל הבחינות. רק לאחרונה נבחרנו כמעסיק הטוב ביותר מבין חברות התקשורת  בדירוג של העיתון “גלובס” וחברת סטטיסטה. אנו פועלים במלוא המרץ לקלוט בחברה בכלל התפקידים עובדים ועובדות מכל המגזרים ובכללם עובדים עם מוגבלות. מזה 9 שנים פרטנר מקבלת מדי שנה את הציון הגבוה ביותר פלטינה + בדירוג מעלה לאחריות תאגידית, ציון שמשקף את החשיבות של הנושאים החברתיים בסדר היום העסקי של פרטנר.

ספרי מעט על הקורסים שעתידים להיפתח

הקורסים הם בעולמות השירות והמכירה. בתוכנית הלימוד העובדים יוכלו לרכוש מגוון כלים: תהליכי קבלת החלטות, שימוש בכלים דיגיטליים מתקדמים, ניהול משא ומתן, שיווק, ידע והכשרה בעולמות   השירות והמכירה ועוד.  זאת, לצד הטבות ייחודיות בעבודה כדוגמת שכר גבוה ומתגמל, חדר אוכל מפנק, הסעות, חדר כושר, אפשרויות קידום, נופשי חברה בארץ ובחו”ל, אירועי רווחה מגוונים ועוד המון תנאים מעולים.

לאילו תפקידים אתם מייעדים את הבוגרים?

קבוצת פרטנר מייעדת את בוגרי הקורסים לכלל התפקידים בעולמות השירות והמכירה באזורים שונים בארץ: ראש העין, רחובות וחיפה.

האם יש לכם מסר לחברות אחרות במשק בנוגע להעסקת עובדים עם מוגבלויות?

היינו שמחים לראות עוד ועוד חברות במשק החורטות על דגלן תעסוקה שווה וגיוון ושילוב עובדים מכלל המגזרים ללא הבדלים, כמו גם יצירת אופק אישי ותעסוקתי לכל אדם באשר הוא.

נירית טולדנו, מנהלת פרויקטים וגיוון תעסוקתי בסלקום, מדוע הצטרפתם לפרויקט?  

לסלקום פעילות ענפה לקידום העסקת עובדים עם מוגבלויות, עם מדיניות ברורה שעבורה מונתה במיוחד אחראית ייעודית לנושא. במסגרת תוכנית העבודה השנתית שנבנית בכל שנה להטמעה, יישום והגברת המודעות להעסקת עובדים עם מוגבלות, מבוצעות הדרכות לעובדי ומנהלי החברה, מבוצעות התאמות והנגשות רבות על מנת לאפשר לעובדים עם מוגבלות לקחת חלק בלתי נפרד בפעילות הארגון, השתתפות בכנסים ופורומים מקצועיים, והקפדה על השארת הנושא במיקוד ובשיח היומיומי של כלל עובדי החברה.

קבוצת סלקום מבצעת בשנים האחרונות מהלכים רבים לשילוב עובדים עם מוגבלויות בעולם התקשורת. בליווי של “תעסוקה שווה”, בחרה סלקום להצטרף לפרויקט המקסים והמבורך של “שווים בתעסוקה” ולפתוח קורס להכשרת נציגים ונציגות במוקד הטכני בנתניה.

האם יש לכם מסר לחברות אחרות במשק בנוגע להעסקת עובדים עם מוגבלויות?

אנו מאמינים שהעסקה מגוונת מייצרת אקלים ארגוני חיובי, ואנחנו ברמה הערכית כארגון מקדמים זאת, ויותר מכל אנו מאמינים במתן הזדמנות שווה לכולם! המסר שלנו לחברות אחרות זה לפעול לקידום הנושא, לעודד העסקה מגוונת ושיווניות, לייצר סביבה מונגשת, הן לעובדים והן ללקוחות עם מוגבלות, ולשים את נושא העסקת עובדים עם מוגבלות ושירות מונגש ללקוח כחלק מרכזי מרוח החברה. 

חופית ולר, מנהלת פיתוח עסקי בחברת קליקאיט, מה גרם לכם להצטרף לפרויקט?

קליקאיט היא עסק חברתי המספק תעסוקה ופרנסה לאנשים עם אוטיזם בתפקוד גבוה. החברה מספקת שירותי מיקור חוץ לחברות בענף הלוגיסטיקה, שילוח בינלאומי וספנות. מדובר בתחום הדורש דיוק, אבחנה חזותית טובה, ותואם במיוחד את כישוריה המיוחדים של אוכלוסייה זו.

תחום הלוגיסטיקה (הכולל בתוכו גם שילוח בינלאומי ועמילות מכס) הינו תחום ייחודי, נדרש ומעניין, ועם זאת פחות מוכר בקרב המאובחנים עם אוטיזם למרות ש”תפור” למידותיהם. בקליקאיט אנו מעבירים הכשרה מותאמת לאנשים עם אוטיזם והצטרפנו לפרויקט החשוב הזה על מנת להעלות את המודעות לאפשרות התעסוקה בתחום. מדובר בעבודה משמעותית ומאתגרת.    

ספרי מעט על הקורס שעתיד להיפתח
ההכשרה בנויה מ-8 מפגשים בני כשעה וחצי כל אחד, במסגרתם נלמדים יסודות השילוח הבינלאומי ועמילות המכס. התוכן המקצועי פותח ונבנה באופן מותאם לאנשים עם אוטיזם ושם דגש על הפן התיאורטי והפן המעשי. העומדים בהצלחה בהכשרה יכולים להתקבל לעבודה בקליקאיט. 

לאילו תפקידים אתם מייעדים את הבוגרים?
בוגרי ההכשרה ישתלבו בתחום הזנת הנתונים לתוכנות מחשב ייעודיות בתחום הלוגיסטיקה, השילוח הבינלאומי, עמילות המכס והספנות. העבודה מאתגרת ומשמעותית ומצריכה אחריות, אנגלית ברמה גבוהה, דיוק, שימת לב לפרטים ומוסר עבודה גבוה, שכן הנתונים המוזנים משודרים למכס. 

האם יש לכם מסר לחברות אחרות במשק בנוגע להעסקת עובדים עם מוגבלויות?
אנו מאמינים שכל אדם יכול לעבוד כאשר העבודה היא מותאמת, וכיוון שכך אין צורך להסתכל על אדם כבעל מוגבלות אלא כבעל צורך להתאמה והנגשה. 

אנשים עם מוגבלות שמעוניינים להצטרף להכשרות שלנו – אנא מהרו להירשם >>>  ttps://shavimbataasuka.ynet.co.il/

כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות